نام و نام خانوادگی: فاطمه طاهری
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان:قم
میانگین تراز:7100
سالهای حضور در کانون: 5 ساله کانونیم
چند آزمون شرکت کرده است: حدود 95 مرحله ازمون البته ادامه آزمون ها هنوز مانده
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- فوق دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: بازنسشته نیروی انتظامی – فوق الیسانس روانشناسی
- چگونه با کانون آشناشدید؟
از طریق معرفی دوستان کانونی و نزدیکانی که نتیجه خوبی از کانون گرفته بودند و چون پدرم نظامی هستند از طرف قراردادی که با کانون بسته شده بود نیز آشناشدم و تحقیق کردم و بعد برای ثبت نام اقدام کردم .
- در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟
از کتاب پرتکرار کانون استفاده می کردم که سوالات این کتاب منبعی بسیار علی جهت آشناشدن با سوالات امتحانی برای من بوده است و با استفاده از سوالات این کتاب نتیجه خوبی گرفتم .
- آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟
بله استفاده می کنم و از آزمون های تک درس ، مشابه پارسال و نمونه سوالات نهایی و تشریحی نیز استفاده می کنم و برای تثبیت درس ها آنها را حل می کنم .
- تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
طبق برنامه راهبردی کانون ، از پیشروی سریع استفاده می کنم تا عید جمع بندی کلی از مباحث داشته باشم . از آزمون های جامع و کتاب های جمع بندی و زرد استفاده کنم .
- آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
امسال که فارغ التحصیل هستم خیر غیبت نداشتم و خیلی جدی ادامه می دهم سال گذشته ترازم خوب بود ولی امسال خیلی بهتر شده ام و به امید پزشکی تهران درس می خوانم امسال متوجه این موضوع شدم که استمرار رمز موفقیت است و چقدر اهمیت دارد که در همه آزمون ها حضور داشته باشم واز لحاظ ذهنی در موقعیت آزمون قرارگیرم در شرایط مختلف آزمون دهم .
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد از سطح استرسم کاشته شود چون بارها در شرایط حضوری آزمون قرار گرفته ام و همچنین کمک کرد مدیریت زمان بهرتی داشته باشم.
- آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله شرکت می کنم – آزمون های مشابه پارسال تاثیر بسزایی در سنجیدن اطلاعاتم قبل از آزمون اصلی دارد و خودم را برای آزمون اصلی آماده می کنم .
- شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
شرکت من در آزمون های کانون رویکرد علمی من را در مدرسه به شدت تغییر داد. سال ششم برای آزمون تیزهوشان عضو کانون نبودم و سرجلسه متوجه شدم که اصلا آزمون زدن را بلد نیستم اما در سال نهم با کمک آزمون های قلم چی برای تیزهوشان و نمونه دولتی آمادگی پیدا کردم و در هردو موفق شدم و قبول شدم . آزمون های کانون شیوه درست آزمون دادن و مدیریت زمان را به من یاد داد.
- مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله طبق برنامه راهبردی کانون حرکت می کنم . هفته اول قسمت بیشتری از بودجه بندی را در برنامه قرارمی دهم چون وقتم آزادتر و فشار درسی کم تر است هفته دوم تکمیل بودجه بندی و آزمون های مشابه را حل می کنم که برای آزمون اصلی آماده شوم .
- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
درس های زیست شناسی و فیزیک – درس زیست شناسی متن کتاب درسی مهمترین ابزار مطالعاتی من بوده و هست . بارها مطالعه از روی کتاب تسلط من به مباحث کمک بسزایی دارد و در گام دوم و تست زیادی می زنم .
درس فیزیک : ابتدا مطالعه درسنامه و فرمول و حل تمرین و زدن تست
اوایل گاهی اوقات در بعضی مباحث که مشکل داشتم برعکس تست حل می کردم ابتدا پاسخنامه تشریحی را می خواندم ، روش را یادگرفتم تست های بیشتری از آن مبحث را حل کردم . و بعد تحلیل کردم و این شد فیزیکم خیلی بهتر شد.
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله دفتر دارم – دفتربرنامه ریزی به من کمک می کند هر هفته از میزان مطالعه کلی ام اگاه شوم و دقیق تر درس بخوانم ساعت مفید مطالعه ام افزایش پیدا کند و همچنین به من احساس رقابت با خودم را می دهد طوری که هر هفته سعی می کنم نسبت به هفته قبل ساعت مطالعه بیشتری داشته باشم .
- تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله از روش ضربدرومنها در آزمون های اصلی استفاده می کنم .حل سوالات منتخب کمک می کند اطلاعات درسی من سرجلسه مرتب تر شود و اطلاعات در ذهنم دشته بندی شود و با آکاهی و آمادگی بهتری سوالات را حل کنم .
- در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
در درس فیزیک . با این که اوایل در درس فیزیک مشکل زیادی داشتم اما با این حال سوالات و تست های فراوانی را حل کردم ابتدا پایخنامه می خواندم تا روش حل تست را یاد بگیرم . بیشترین تایم مطالعه من در سال قبل درس فیزیک بود تا اینکه فیزیک تبدیل شد به نقطه قوت ثابت من . پس با تمرین و تست زیاد و ساعت مطالعه زیاد می توان نقاط ضعف را به نقاط قوت خود تبدیل کرد.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
طبق معمول سوالاتی که نزدم یا اشتباه زدم را بررسی و تحلیل می کنم و بعد یک دور از روی کتاب جواب را پیدا می کنم و میخوانم سپس به پاسخنامه تشریحی کاغذی مراجعه می کنم و از کارنامه های مختلف سایت نیز استفاده می کنم .
- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
من از همه کارنامه های جعبه ابزار کانون استفاده می کنم . هر کدام به روش خود به من در تحلیل درصدها و دروس کمک می کند . کارنامه استباهات نقش پررنگ تری برای من دارد . اشتباهاتم را دقیق تر تحلیل می کنم و نکات مهم را یدا داست می کنم دیگر کارنامه ها من را با وضعیت درسی ام آشنا می کند نقاط ضعف و قوتم را بشناسم و در مطالعه دروس چه اولویت هایی داشته باشم مطالعه نقاط ضعف در اولویت من قرار می گیرد و سعی می کنم آنها را با تلاش و تمرین به قوت تبدیل کنم و سعی می کنم نقاط قوتم همچنان ثابت بماند.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
خانواده همیشه انگیزنه اصلی من برای ادامه دادن هستند زمان هایی بوده که خسته می شدم با به علت های مختلفی از شرکت در آزمون سرباز می زدم اما با راهنمایی های پدر و مادرم در جلسه حاضر می شدم و نتیجه خیلی خوبی می گرفتم . آنها در هر حالتی شرایط درس خواندن من را فراهم می کنند و من برای همیشه از آنها ممنونم .
- آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
بله – از نظر خانواده ، مهم فهمیدن درس هاست . و نتیجه نقش کمرنگتری دارد . اگر من درس را فهمیده باشم مطمئنا در دراز مدت نتیجه دلخواه را خواهم گرفت با فضل خدا در زمان هایی که ترازم پایین بوده با کمک و تشویق به من کمک کردند تا در آزمون بعدی رویکرد بهتری داشته باشم .
- از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله – سایت کانون قسمت کارنامه ی مختلف و آزمون های تک درس استفاده می کنم و از مجله آزمون نیز قسمت مصاحبه با داشن آموزان موفق در کنکور (رتبه برترها) و راهنمایی های پشتیبان ها و مشاوران کانون قلم چی همیشه استفاده می کنم .
