نام و نام خانوادگی:تینا فقیری
مقطع و رشته:پایه دوازدهم علوم انسانی
نام شهر و استان:سنندج ، کردستان
میانگین تراز:5900
سالهای حضور در کانون: یک سال
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار ،دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:کارگر، متوسطه 1
مصاحبهگر : ناهید افضلی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
از طریق دختر داییام که عضو کانون بوده و نتایجی خوبی از این آزمونها کسب کرده و پیشرفت خوبی داشتند با کانون آشنا شدم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
در تمامیآزمونهای اصلی که از تابستان 1402 شروع شده شرکت کردهام .
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
نحوه مطالعه درسی من تغییر پیدا کرد و متوجه نقاط ضعف و قوت خود را از طریق کارنامه 5 نوع درس شدم .
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانش آموز کانونی هستم، چون من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم، در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم، با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم و منابع من کانونی هستند.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر به هیچ وجه غیبت نکردم، چون پیوستگی در آزمونها برای من خیلی مهم است.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با مرور مطالب آزمونهای قبل وآشنایی با تمامیسوالات آزمونها خطاهای من را به مرور کمتر کرد .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ چرا؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله زیرا آزمونهای هدف گذاری را منبع دیگری از بسیار منابع کانون میدانم که میتوان وضعیت تحصیلی خود را با آن سنجید و فایده اصلی آن برای من آشنایی با سوالات جدید بود.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای مشابه پارسال برای شما چه بود؟
بله ، زیرا برایم مهم است که آزمونی را که یک رتبه برتر در سال گذشته شرکت کرده من نیز شرکت کنم و از تنوع سوالات بهره ببرم این آزمون آمادگی من برای آزمون اصلی بیشتر و من را برای کنکور الکترونیک آمادهتر میکند.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله، با توجه به دروس هفتگی خود در مدرسه برنامه مطالعاتی خود را مشخص کردم واز نظم برنامه راهبردی نهایت استفاده را بردم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
در ابتدا درسی را که تا به حال نخواندهام یکبار میخوانم و تست کار میکنم واگر مشکل داشتم به درسنامه مراجعه میکنم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
بعد از بازگشت از آزمون سعی میکنم یکبار دیگر آزمون را از اول بررسی و حل کنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمیگرفتید؟
بله و سعی کردم با تغییر در برنامه مطالعاتی و اهدافم مسیرم را مشخصتر کنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
من در دوره اول دبیرستان ریاضی خیلی ضعف داشتم اما در دوره دوم با تغییر روش مطالعاتی درس ریاضی سطح آن را در بین نمراتم تغییر دادم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
هم نقش برنامهای و هم نقش سنجشی آن. زیرا هم نظم وپایداری و زمان مناسب آزمونها و هم نقش سنجشی آن در پیدا کردن نقاط قوت و ضعف به من کمک بسیاری کردند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، این دفتر موجب ایجاد در رقابتی با من شد که پیامد اصلی آن استمرار و نظم وپایداری این دو بود .
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟
روش ضربدر و منها ، که پیشرفت من در آزمونها را به دنبال داشت.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
اهداف من که انگیزه بسیار قدرتمند من برای رسیدن موفقیت است و همچنین استمرار و پایداری من در راه رسیدن به هدف نهایی مهمترین ویژگی من است.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
میخواهم از خانم کرمی و ظاهری و محمدی تشکر کنم که اگر آنها نبودند به این مقطع نمیرسیدم از همهی شما خوبان ممنون امیدوارم خوبیهایتان پایان نیابد.
