نام و نام خانوادگی : مریم یوسفی
رتبه منطقه سال 1402 : ۶۰۴
رشته و دانشگاه قبولی : رشته علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان شهیده بنت الهدی بوشهر
نام شهر و استان : مرودشت ، فارس
میانگین تراز : 9356
سال های حضور در کانون : ۱ سال
تعداد آزمون : ۲۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، سیکل
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم
درصدهای کنکور 1402 :
ریاضی: ۵ / ادبیات: ۴۰ / عربی: ۷۰ / روانشناسی: ۸۰
جامعه شناسی: ۸۵ / اقتصاد: ۸۰/ فلسفه: ۲۰/ تاریخ و جغرافیا: ۵۰ /
تراز کنکور : ۹۰۰۸
تراز سوابق تحصیلی : ۹۸۷۸
مصاحبه گر : آسیه شریفی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
مشاور مدرسه معرفی کردند، خیر کسی نبوده.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
ریاضی : ۱۹.۷۵/ جامعه : ۱۹.۲۵ / تاریخ :۲۰ / دینی: ۲۰ /فلسفه :۲۰ /سلامت :۱۸/ ادبیات :۱۸ /فنون:۱۹/جغرافیا :۱۹.۵، تراز:۹۸۷۸ بود.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
20 آزمون اصلی و ۴ آزمون هدیه شرکت کردم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟ معیارها این موارد است:
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
منابع من کانونی بود.
بله خود را کانونی می دانم زیرا سه معیار را داشتم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر همیشه با علاقه این کار را انجام می دادم چون هدف داشتم و می خواستم هر دفعه بهتر از دفعه قبل بشوم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله غیبت داشتم دو آزمون را ندادم ولی خودم از خودم آزمون گرفتم و تحلیل شان کردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تحلیل کردن خیلی به من کمک می کرد.
آیا در آزمونهای هدف گذاری شرکت میکردید؟ اگر پاسختان مثبت است:
الف) انگیزهتان چه بود؟
ب) فایده آزمونهای هدف گذاری برای شما چه بود؟
بله با سوالات جدید آشنا می شدم و می توانستم بیشتر دانسته هایم را محک بزنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟ اگر پاسختان مثبت است:
الف) انگیزهتان چه بود؟
ب) فایده آزمونهای مشابه پارسال برای شما چه بود؟
بله با سوالات بیشتر آشنا می شدم و باعث می شد از یک مبحث سوالات بیشتری را ببینم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله ، برنامه ای که باید در آزمون امتحان می دادم در طول دو هفته تقسیم می کردم و هفته اول چهار روز اول مبحث کتاب را می خواندم و بعد تست آموزشی می زدم و بعد از آن تست جامع می زدم و از خودم امتحان می گرفتم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوباره خوانی میکردید؟
تکرار و تمرین و دوباره خوانی.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
بعد از آزمون وقتی جواب سوالات در صفحه گذاشته می شد تحلیل می کردم سوالاتی که درست زده بودم را یک بار دیگر می خواندم و دلیل درستی را در ذهن تکرار می کردم و سوالاتی که غلط زده بودم دلیل غلط بودن آن ها را پیدا می کردم و آن هایی که نزده بودم را به طور کامل می خواندم و جواب می دادم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله زمانی که برای امتحانات دی می خواندم افت تراز داشتم ولی خانواده ام می گفتند مشکلی نیست دوباره تلاش کن ترازت را می توانی بالاتر از قبل هم ببری و همین طور هم شد.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
پدر ومادرم هر دو درتمام لحظات در کنار من بودند.
کدام درسها نقطه قوت شمابود؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
جامعه شناسی ،عربی ، اقتصاد ، روانشناسی ، تاریخ و جغرافیا و ریاضی کتاب را مطالعه می کردم و تست می زدم و خیلی درس ها را تکرار کردم مثلا یک درس از اقتصاد را شاید ۱۰ بار خواندم بیشتر درس ها نمره کامل کسب می کردم و در آزمون ها بیشتر درصد هایم ۱۰۰ بود.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله درس زبان انگلیسی و در کلاس دوازدهم خیلی برایم مشکل می شد ، زبان چون نمره آن تاثیر بسزایی بر روی سوابق تحصیلی داشت من برای این کتاب روشم را عوض کردم روزی نیم ساعت به عنوان روتین روزانه ام قرار دادم و بعضی مواقع فیلم آموزشی دانلود می کردم و نگاه می کردم و این باعث شد در امتحانم نمره کامل را کسب کنم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
اول از روزی ۵ ساعت شروع کردم و برای هر درسی ۱.۳۰ وقت می گذاشتم و نصف زمان درس را می خواندم بقیه اش را تست می زدم و این تایم در آخر تابستان به ۸ ساعت رسید و در ۸ساعت ماند چون به مدرسه می رفتم وقت بیشتری نداشتم ولی از عید به بعد ساعت مطالعه ام را به ۱۵ ساعت در روز رساندم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
عید و دوران امتحان خرداد و بیشتر از همه دوره جمع بندی، بعد از امتحان خرداد چون در این بازه ساعت مطالعه ام را به حداکثر رساندم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
هر سه مورد چون من طبق برنامه پیش می رفتم و طبق آزمون ها از خودم بازخورد می گرفتم تا ببینم پیشرفت کردم یا نه.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله به راحتی می توانستم سوالات ساده و سخت را از هم تشخیص دهم، هر چه زمان بگذرد توانایی افزایش پیدا می کند و فرد موفق تر می شود.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله این کار برایم خیلی راحت بود، اول سوالات ساده تر را جواب می دادم و بعد وارد سوالات سخت می شدم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
20 تا بود اما در هر آزمون سعی می کردم از تعداد اشتباهاتم کم کنم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
بررسی اشتباهات
بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات ، چون می دانستم مشکل من در آن سوال است و اگر برطرف بشود یک گام جلوتر می روم.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله من در تمام کلاس ها شرکت کردم و اصلا غیبت نمی کردم چون معتقد بودم وقتی به مدرسه می روم درس را بهتر متوجه می شوم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتیدبرخورد آنها با این افت چگونه بود؟
بله می دیدند و اگر افت تراز داشتم دلداریم می دادند که تو اگر بخواهی می توانی.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرد؟
خودم برنامه می چیدم و در دفترم کل برنامه های فردایم را می نوشتم و این باعث می شد به طور منظم به کارهایم برسم و عقب نیفتم.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیوستگی
قهرمان پیشرفت
قهرمان پیشرفت.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
از درس هایی که می خواندم بازخورد می گرفتم که ببینم چطوری عمل کرده ام اگر خوب نبود بیشتر برایش تلاش می کردم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
دهم و یازدهم را همان سال تدریس خواندم اما تست نمی زدم ولی در تابستان سال دوازدهم، دهم و یازدهم را سه بار خواندم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
بیشتر از آن چه تا الان تلاش کرده بودم تلاش کنم تا به هدفم نزدیک تر بشوم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید چیست؟
پشتکار و هدفم خیلی برایم مهم بود.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله ، صحبت کردن با خانواده ام و وقت گذراندن با آن ها.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
خواندن را تا حدودی و مادرم به من یاد داد.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله کتاب داستان برایم می خواندند، بله کتاب می خوانم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکردید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه بود؟
بله باهم برنامه ریزی می کردیم که چه زمانی درس بخوانیم، همه دوستانم سطح بالایی دارند.
