نام و نام خانوادگی:مهسا سلیمانی
رشته و دانشگاه قبولی: مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تهران
رتبه کشوری: 148 کشوری - رتبه منطقه 2 : 51 منطقه
درصدهای کنکور 1402: تیرماه، ریاضی 28 درصد و فیزیک 88 و شیمی63 درصد
نام شهر و استان: بندرعباس، هرمزگان
میانگین تراز: 6800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 2 سال
شغل و تحصیلات مادر: کارمند، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: کارمند، لیسانس
مصاحبه کننده: سمانه محمدی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
کانون معتبر و مشهور است و اولین بار در مدرسه از آن صحبت شد. امسال خواهرم پایه دهم است و آزمونها را شرکت میکند.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
مهمترین دستاورد من تحلیل آزمونها بود.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
- من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
منابع من کانونی بود.
من همه آزمونها را شرکت میکردم و برنامه راهبردی را متناسب با نیاز خودم تغییر داده بودم و آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال را تا حد امکان شرکت میکردم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، حتماً در تمامی آزمونها شرکت میکردم و یک یا دو مورد بود که خارج از زمان آزمون شرکت کردم که در آن زمان آزمون باید آن تست میزدم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
یکی از مواردی مهم پیوستگی در آزمونها این بود که پاسخ به تستها اعتماد بنفس و هم سطح علمیام را افزایش میداد.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، با شرکت در این آزمون خودم را ارزیابی میکردم که چه تعداد تست میتوانم حل کنم و بتوانم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
حدود 50 درصد با برنامه راهبردی درس میخواندم برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی کرده بودم و همه درسها را با برنامهریزی همیشه به صورت یک جا میخواندم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
فیزیک، باعث میشود که برای مرور مطالب، وقت کمتری صرف شود.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
همهی سؤالات را تحلیل نمیکردم فقط سوالات غلط و یا بدون پاسخ را تحلیل میکردم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
فیزیک، فقط تست میزدم، برای فیزیک بین 19 تا 20 در امتحان مدرسه بود و در آزمونها بالای 80 درصد میزدم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله، درس شیمی، که وقت بیشتری برای مطالعه آن درس گذاشتم و بیشتر تست حل کردم و به مرور باعث شد نقطه قوتم شود.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
معمولاً بیشتر تست بود و در بازههای زمانی مختلف به 80 درصد تست زدن رسیدم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
تابستان، یازدهم به دوازدهم، سعی کردم با برنامه درس بخوانم و بسیار تاثیر گذار بود.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید؟
برنامهاش برنامه مناسب بود و تمام مباحث را پوشش میدادم و دو هفته یکبار مطالب را مرور کردیم.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
بله، حین تست زدن دنبال سوالهای ساده میگشتم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
10 تست بود.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات **
ب) بررسی سؤالهای ساده
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله، خیلی مدرسه در موفقیت نقش داشت و هدف گذاری مدرسه برای ما مطابقت داشت و باعث میشد ما با آنها پیش برویم.
