گفتگو با فاطمه سادات حسینی رنجبر رتبه برتر کنکور تیرماه 1402

من از برنامه راهبردی کانون بسیار استفاده کردم و به یادگیری درس هایم بسیار کمک کرد و آزمون دادن همیشه برایم مهم بوده و سعی می‌کردم در آزمون‌ها شرکت کنم.

گفتگو با فاطمه سادات حسینی رنجبر رتبه برتر کنکور تیرماه 1402

 نام و نام خانوادگی : فاطمه سادات حسینی رنجبر

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

میانگین تراز : 6620

سال‌های حضور در کانون : از هفتم تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم-خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم-آزاد

نام و نوع مدرسه محل تحصیل دانش آموز :

هرسه مقطع را در مدرسه شهید پورجندقی گذراندم.


مصاحبه‌گر : فاطمه پورجندقی


آیا فرد دیگری از خانواده عضو کانون بوده اند و رتبه ای کسب کرده اند ؟

بله- برادرم کانونی بودند.


استفاده از ابزار های موجود در سایت کانون:

من از سایت کانون مصاحبه برترها و همچنین مقاله های آقای قلم چی را دنبال می کردم.


چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟

7سال-از هفتم تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی کانونی بودم.


در چند ازمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

سال دوازدهم 18 آزمون اصلی و 2 آزمون هدیه شرکت کرده ام.


آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟ 

اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله در آزمون هدفگذاری شرکت کردم که باعث شد ارزیابی بهتری از وضعیت خودم پیدا کنم و بهتر برای آزمون های اصلی آماده شوم .


آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله شرکت می کردم آزمون های مشابه پارسال باعث می شد قبل از آزمون اصلی یک بار فضای آزمون را تجربه کنم و مدیریت زمان را نیز تمرین کنم .


برنامه راهبردی شما برای مطالعه  در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

برنامه راهبردی باعث نظم در برنامه ریزی می شد و اینکه مطمئن می شدم مطالب کتاب را با نظم می خوانم و چندین بار مرور می کنم. به این صورت شخصی سازی می کردم که با توجه به بودجه ای که باید تا آزمون بعد مطالعه می کردم مشخص می کردم که چه  مطالبی را باید بخوانم و چقدر تست بزنم پس بین بازه دو هفته این مقدار را پخش می کردم.


به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

اوایل سال بیشتر مطالعه می کردم کمتر تست می زدم در انتهای سال بیشتر زمانم را صرف تست زدن می کردم.


آیا روش بازیابی(Retrieval )را  می‌شناسید، اگر این روش  را می شناسید،‌ آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله ،به عنوان مثال به جای دوباره از اول خواندن می توانیم در یک درس تعدادی سوال حل کنیم بعد با توجه به سوالاتی که نتوانستیم حل کنیم یا پاسخ آن اشتباه بوده است برگردیم و همان مبحثی که مشکل داشتیم رابخوانیم به جای اینکه کل آن فصل را بخوانیم . از پشتیبان کانون یاد گرفتم .


در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟

در درس زیست بیشتر استفاده کردم و به نظرم خیلی به یادگیری آن کمک کرد.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر ازمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟

بله- در درس فیزیک سعی می کردم سوال های ساده را پیدا کنم و به افزایش درصدم کمک کرد.


در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده تر را تشخیص دهید؟

بله-به کنکور هم بسیار کمک کرد و باعث شد بتوانم سوال های ساده را از سخت تشخیص بدهم.


به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟

8 الی 9 تا بود.

گفتگو با فاطمه سادات حسینی رنجبر رتبه برتر کنکور تیرماه 1402

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟

الف) بررسی اشتباهات 

ب)بررسی سوال‌های ساده

 
 به هر دو ولی بیشتر به بررسی اشتباهاتم می پرداختم.

شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می‌ دانید؟

معیارها این موارد است:

-من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمون‌های اصلی بودم.

-من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.

-من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی  را برای خودم شخصی سازی می‌کنم.

-منابع من کانونی بود.

من از برنامه راهبردی کانون بسیار استفاده کردم و به یادگیری درس هایم بسیار کمک کرد و آزمون دادن همیشه برایم مهم بوده و سعی می کردم در آزمون ها شرکت کنم.                                                                                                                         

اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

     از کتاب های سه سطحی استفاده می کردم و سطح بندی در این کتاب بسیار خوب بود.


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

1)قهرمان پیوستگی

 2)قهرمان پیشرفت 

خود را قهرمان پیوستگی می دانم ،پیوستگی بسیار برایم مهم بود و سعی می کردم همیشه در آزمون ها شرکت کنم.


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌ وار بنویسید.

بهترین درس برای من فیزیک بود ، ابتدا درس را به خوبی می خواندم سپس درسنامه های کتاب های کمک آموزشی را مطالعه می کردم در آخر هم تست بسیار زیادی زدم و بدین صورت درصد و تراز فیزیکم بالا شد .


اگر در آزمون تیر ماه نسیت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

در آزمون کنکور دی ماه متوجه شدم که در مسائل شیمی مشکل داشتم کتابی برای مسائل شیمی تهیه کردم و آن را به خوبی خواندم که در آزمون تیرماه 20 درصد افزایش داشتم.

هوش هیجانی

امسال سوال‌های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سوال‌ها و سوال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛سوال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سوال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفا در این مورد توضیح دهید.

 امسال درس ریاضی سوالات سخت و چالشی داشت و من سعی کردم از بین سوالات،سوالات ساده و سوالاتی که می توانستم حل کنم را انتخاب کنم و به آن پاسخ دهم. مهم ترین مورد در درس ریاضی امسال انتخاب کردن از بین سوالات بود نه اینکه بخواهیم همه سوالات را پاسخ دهیم چون این کار هم به مدیریت زمان لطمه می زند و هم باعث افت درصد آن درس  می شود.

Menu