نام و نام خانوادگی : مهیا قجری
مقطع و رشته : یازدهم تجربی
میانگین تراز : ۶۷۶۰
شهر، استان: کرمانشاه
سال های حضور در کانون : از مهر ماه سال دهم
تعداد کل آزمون ها : 22 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانهدار، کاردانی
شغل و تحصیلات پدر : کارمند، لیسانس
مصاحبه گر : زهرا قربانی
چند سال و چه سالهایی دانش آموز کانون بودید؟
در پایه دهم و الان که یازدهم هستم دانش آموز کانون هستم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
در مجموع در 22 آزمون شرکت کردم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟ اگر پاسخ تان مثبت است (الف) انگیزه تان چه بود؟ (ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردم تا میزان تسلطم در درسهای مختلف را ارزیابی کنم و در هفته دوم عملکرد بهتری داشته باشم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
اگر پاسخ تان مثبت است (الف) انگیزه تان چه بود؟ (ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود
بله، من در آزمونهای مشابه پارسال شرکت می کردم تا با سوالات آشنا و سطح سوالات بیشتر آشنا شوم و در آزمون اصلی عملکرد بهتری داشته باشم.
برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی میکردید توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
در طول سال از برنامه راهبردی قلمچی استفاده میکردم چون یک برنامه جامع و منسجم میباشد و در بودجهبندی دارای ایستگاههای جبرانی برای مرور و جبران درسهای عقب افتاده میباشد. من برای خودم بعد از هر آزمون طبق برنامه راهبردی یک برنامهریزی انجام میدادم و طبق همان 2 هفته برای آزمون بعدی آماده میشوم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مساله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من به طور میانگین 50 تا 60 درصد ساعت مطالعهام را به تست زدن اختصاص میدهم بقیه وقتم را صرف مطالعه و روخوانی مطالب جدید میگذارم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر ازمون تمرکز داشت آیا شما می توانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله، سعی میکردم توی آزمونها اول سوالات ساده را پیدا کنم و با جواب دادن به آنها بقیه زمانم را برای بقیه سوالها که زمان بیشتری میخواستند ذخیره کنم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟
بین ۵ تا ۱۲ غلط در هر آزمون
هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سوالهای ساده **
ابتدا سوالات ساده را بررسی میکردم چون به نسبت تسلط بیشتری داشتم و بعد سوالات اشتباهم را بررسی میکردم تا دلیل اشتباه بودن را متوجه شوم.
شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
معیارها این موارد است
من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم
شخصی سازی میکنم
منابع من کانونی بود.
تا حد زیادی دانش آموز کانونی هستم چون در هیچ آزمونی غیبت نداشتم و در همه آزمونهای اصلی، هدف گذاری، مشابه پارسال و تابستان شرکت کردم و برنامه راهبردی قلم چی را منبع خود قرار دادهام.
اگر خود را یک دانش آموز کانونی میدانید توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.
از کتابهای جمعبندی کانون استفاده میکنم. درسنامه مختصر و مفیدی که دارند به جمعبندی مطالب در ذهن من و مرور مطالب کمک به سزایی میکنند. همینطور از کتابهای سهسطحی استفاده میکنم در افزایش درصد من کمک خیلی بزرگی میکردند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می دانید؟
1) قهرمان پیوستگی **
2)قهرمان پیشرفت
بهترین درس شما کدام است؟ روشهای مطالعه شما در این به چه صورت است؟
بهترین درس من زیست شناسی است و در آزمونها درصد بالاتری کسب میکنم روش مطالعه من به این صورت است که ابتدا کتابهایم را میخوانم پس از تسلط کافی تستهای مربوط به آن فصل را میزنم و این کار را آنقدر تکرار میکنم تا به نقطه قوتم تبدیل شود.
