نام و نام خانوادگی : امیر مهدی خراسانی
رتبه کنکور: رتبه 6 منطقه 2 رشته ریاضی
نام شهر، استان: رفسنجان ،کرمان
مقطع و رشته : دوازدهم ریاضی
میانگین تراز : 7616
سالهای حضور در کانون : 4 سال
تعداد کل آزمونها : 121
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : در و پنجره سازی ، دیپلم
مصاحبهگر : عصمت شمسی ، فاطمه پور جندقی
آیا فرد دیگری از خانواده عضو کانون بوده اند و رتبه ای کسب کرده اند؟
بله، پسر خاله بنده آقای ابوالفضل کسایی . رتبه 700 منطقه رشته ریاضی هستند. 2 سال کانونی بوده و هم اکنون رشته مکانیک دانشگاه خواجه نصیر مشغول به تحصیل است.
نام و نوع مدرسه محل تحصیل خود را بنویسید.
ابتدایی در پایه پنجم و ششم در مدرسه شهید پور جندقی (غیرانتفاعی) و در مقطع متوسطه اول و دوم مدرسه علامه حلی (تیزهوشان) تحصیل کردم.
از کدام یک از ابزار های موجود در سایت کانون استفاده کردید؟
آزمون تک درس در سایت کانون را میساختم و استفاده میکردم.
از دستاوردها و افتخارات خود بگویید.
مقام اول کشوری در مسابقات UCMAS را کسب کردم.
چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟
4 سال و در سالهای ششم و دهم و یازدهم و دوازدهم دانش آموز کانون بودم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
در 3هدیه و 121 اصلی شرکت کردم.

آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله آزمون های هدف گذاری به من کمک میکردند که سطح درس خواندنم را بسنجم و بدانم که در هفته اول خوب عمل کردم یا نه که اگر خوب نبود در هفته دوم آن را تغییر دهم.
آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های مشابه پارسال برای شما چه بود؟
بله از طرفی برای یادآوری مطالب برای من مفید بود و از طرفی هم علاقه زیادی به آزمون دادن داشتم که باعث شد مدیریت آزمون خوبی داشته باشم.
برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی میکردید،توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
سال دهم و یازدهم کامل طبق برنامه بودم ولی سال دوازدهم به علت کنکور دی جلوتر از برنامه درس می خواندم و برنامه را شخصی سازی میکردم.
به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
برای شیمی به طور میانگین اگر 45 دقیقه مطالعه و رو خوانی میکردم ، 90 دقیقه تست میزدم و برای بقیه درسها میزان تست زدن بیشتر بود و بعد از کنکور دی نیز میزان تست زدن بیشتر شد.
آیا روش بازیابی(Retrieval )را میشناسید، اگر این روش را می شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
برای درسهایی که تسلط کافی داشتم، برای مرور چند آزمون میدادم و اگر حس میکردم مطلبی را یادم رفته برمیگشتم و آن را میخواندم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟
معمولا در درسهایی که حفظیات کمتری داشتند مثل ریاضیات از روش بازیابی استفاده کردم. این روش وقت خیلی کمی برای مرور مطالب نیاز دارد .
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله ، اوایل وقت زیادی را صرف سوالهای دشوار میکردم و سوالات ساده را از دست میدادم ولی به مرور آزمونها باعث شد که تشخیص سوال خوبی داشته باشم.
در جلسه کنکور آیا توانستید سوالهای ساده تر را تشخیص دهید؟
بله ، مخصصوصا در درس ریاضی خیلی به من کمک کرد.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟
اوایل 10 تا اشتباه در آزمونها داشتم و بعد از عید به کمتر از 5 تا رسید.
هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب)بررسی سوالهای ساده
بررسی اشتباهات اولویتم اولم بود.
شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
معیارها این موارد است:
الف) من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم.
ب) من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
ج) من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
د)منابع من کانونی بود.
خودم را یک دانش آموز کانونی میدانم .
چون سال دهم و یازدهم کامل طبق برنامه راهبردی درس میخواندم و برنامه ی من متعادل و کامل بود. ولی سال دوازدهم به دلیل کنکور دی کمی جلوتر از برنامه بودم ولی در آزمون های نیمسال دوم را همیشه شرکت میکردم و برای کنکور دی خیلی به من کمک کرد.
آزمون هدف گذاری را برای سنجش خودم استفاده میکردم و از آزمون مشابه پارسال برای یادآوری مطالب و تمرین مدیریت آزمون استفاده میکردم.
اگر خود را یک دانش آموز کانونی میدانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.
من به کتابهای سه سطحی علاقه زیادی داشتم زیرا سوالات دشواری که میخواستم را به صورت طبقهبندی شده و منظم در اختیارم میگذاشت و به نظرم برای رتبه برترها کتاب خوبی است.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1)قهرمان پیوستگی
2)قهرمان پیشرفت
قهرمان پیشرفت بودم ، تراز اولیه من 5000 و 6000 بود و در سال دوازدهم حتی به 8000 هم رسید.
در صورتی که خود را قهرمان پیشرفت میدانید توضیح بدهید که در کدام درس پیشرفت زیادی داشتید؟
در درس شیمی ضعف زیادی داشتم و با عوض کردن منبع تست و افزایش ساعت مطالعه شیمی در سال دوازدهم شیمی به نقطه قوتم تبدیل شد.
در درس فیزیک ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس به سراغ تست زدن میرفتم و بعد کتاب درسی را مطالعه میکردم و بعد با آزمون دادن خودم را میسنجیدم برای مرور فیزیک هم مطالب حفظی را دوباره میخواندم و مطالب مفهومی را با آزمون دادن یادآوری میکردم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
در درس فیزیک، استفاده از درسنامه کتاب تست و تست زدن به همراههای آزمون کانون استفاده می کردم.
اگر در آزمون تیر ماه نسیت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
در آزمون تیرماه کنترل بیشتری نسبت به آزمون داشتم و بعد از دی بیشتر وقتم را آزمون میدادم. بعد از کنکور دی آزمونهای قلم چی سال 97 را چاپ کردم و آنها را کامل کار کردم.
امسال سوالهای درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سوالها و سوالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سوالهای سادهتر را پیدا کنید و به سوالها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفا در این مورد توضیح دهید.
سوالهای سختی که بلد بودم را علامت زدم و سوالهای ساده را جواب دادم و وقتی که به آخر دفترچه رسیدم برگشتم و سوالات سخت را کار کردم.
