گفت‌و‌گو با مهرک خیاط؛ دانش آموز برتر یازدهم تجربی

- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال ؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این

گفت‌و‌گو با مهرک خیاط؛ دانش آموز برتر یازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی : مهرک خیاط    

نام شهر : تهران           

پایه : یازدهم تجربی

ميانگين تراز : 6777  

سال‌های حضور در کانون : 3 سال

ميانگين درصد هر درس در آزمون‌های برنامه‌ای كانون:  

زبان: 96.75%    عربی: 90%    فارسی: 80%   ریاضی: 81%   زیست: 88.25%   فیزیک: 71.75%  شیمی: 95%


مصاحبه‌گر : پردیس زمانی فرد

   

  1. از چه زمانی وارد كانون شديد؟ دليل آن چه بود؟ آيا به پيشنهاد خودتان بود يا دوستان و خانواده؟
  2. از سال نهم به منظور  آشنایی با تست و آزمون تستی و منظم بودن برنامه کانون در آزمون‌ها شرکت کردم.
  3. شرکت در آزمون‌ها تصمیم و انتخاب خودم  و خانواده‌ام بود.  

 

  1. دليل حضور مداوم و پيوستگی شما در آزمون‌های كانون چه بود؟
  2. دلیل آن جامعه بزرگ آماری آزمون‌های کانون بود.

 

  1. چقدر تراز و رتبه و درصد ديگران برای شما مهم بود؟ 
  2. من فقط خودم را با خودم مقایسه می‌کردم و تلاش داشتم تا هر دفعه درصد خود را بالا ببرم.

 

برای پيشرفت كردن، با كسی مشورت كردید و از كسی كمك گرفتید؟ 

من همیشه از مادرم کمک می‌گرفتم.


  1. از سايت كانون در اين مدت چه استفاده‌هايی كردید؟ 
  2. بیشترین استفاده‌ام از کارنامه اصلی بود، سپس در بخش کلاسور ارزیابی سوالات دام دار و دشواری را که اشتباه زده بودم یا پاسخ نداده بودم را مشخص می کردم.

 

  1. روز جمعه كارنامه را چه ساعتی می‌گيرید؟ به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه می‌کنید؟ 
  2. معمولا ساعت 14:30 کارنامه را دریافت می‌کنم. همیشه به کلاسور ارزیابی و درصد هایم توجه بیشتری می‌کنم. 

 

  1. چگونه از كارنامه آزمون‌های اصلی و آزمون‌های هدف‌گذاری در جهت كشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می‌كرديد؟ كارنامه‌ها چه کمکی به پيشرفت و برنامه‌ريزی شما كرد؟
  2. در قسمت چند از ده می‌توانستم نقاط ضعف و قوتم را نسبت به دیگران بسنجم و سعی کنم که نقاط قوتم را حفظ کنم و نقاط ضعفم را به قوت تبدیل کنم. کارنامه ها به من این فرصت را می‌دادند تا نقاط ضعفم را پیدا کنم و آنها را برطرف کنم. مهم‌ترین قسمت کارنامه درصد و نوع سوالات (دام‌دار، دشوار و...) بود. 

 

  1. شما در بررسی كارنامه آزمون‌های‌تان آيا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می‌كرديد يا به نقاط قوت؟ چگونه آزمون‌ها را تحليل می‌كرديد؟ 
  2. به هردو. تا نقاط ضعف خود را برطرف کنم و نقاط قوت خود را حفظ کنم. در کارنامه به درصدها و نوع سوالات توجه می‌کردم. همین طور درصدهای سوالاتی که خوانده بودیم را نیز محاسبه می‌کردم. سپس در تحلیل آزمون درس به درس پیش می رفتم. 

 

  1. آيا دفتر برنامه ريزی داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزی چه كمكی به شما كرد؟  
  2. بله، هم می‌توانستم اولویت انجام درس‌ها، تست‌ها و تکالیف خود را مشخص کنم و هم یک نظمی در انجام آنها داشتم.

 

  1. در كدام درس‌ها روش مطالعه خود را تغيير داديد و پيشرفت زيادی داشتيد؟ 
  2. روش مطالعه ام در درسی را تغییر ندادم. اما اگر بخواهم بطور کلی بگویم، روش درس خواندن برای تمامی دروسم را از سال نهم تغییر دادم.

 

  1. آيا هدف گذاری چند از ده را انجام می‌دادید؟ چگونه انجام می‌دادید؟
  2. بله، برای تمامی درس‌ها انجام می‌دهم. همیشه سعی می‌کنم علاوه بر هدفگذاری چند از ده، درصد خودم را بالا ببرم هر چند میزان بالا برد کم باشد. 

 

  1. الان كه بيشتر اوقات در خانه هستید، پدر و مادرتان چقدر و چطور در درس‌ها به شما كمک می‌كنند؟ 
  2. از هردوی آنها بسیار متشکر هستم. علاوه بر ایجاد محیطی با آرامش و به دور از اضطراب، در درس هایم و برنامه ریزی‌های روزانه‌ام به خصوص مادرم کمک می‌کنند. با مادرم مشورت می‌کنم تا چگونه درس هایم را اولویت بندی کنم و چند تست در روز بزنم.

 

از اشتباهات خودتان در آزمون‌ها چگونه كمك می‌گرفتيد؟

  1. نقاط ضعف خود را پیدا و به نقاط قوت تبدیل می کردم.

 

نظرات منفی و كنايه‌های ديگران چقدر مانع كار شما می‌شد؟ چگونه خودتان را در برابر مغرور شدن و نااميد شدن مديريت می‌كرديد؟  

به نظرات منفی دیگران اهمیت نمی‌دادم. هر وقت کسی مرا تشویق می‌کرد، خوشحال می‌شدم اما هرگز نه مغرور می‌شدم نه بی اعتماد به نفس.

 

  

Menu