نام و نام خانوادگی : مهرک خیاط
نام شهر : تهران
پایه : یازدهم تجربی
ميانگين تراز : 6777
سالهای حضور در کانون : 3 سال
ميانگين درصد هر درس در آزمونهای برنامهای كانون:
زبان: 96.75% عربی: 90% فارسی: 80% ریاضی: 81% زیست: 88.25% فیزیک: 71.75% شیمی: 95%
مصاحبهگر : پردیس زمانی فرد
- از چه زمانی وارد كانون شديد؟ دليل آن چه بود؟ آيا به پيشنهاد خودتان بود يا دوستان و خانواده؟
- از سال نهم به منظور آشنایی با تست و آزمون تستی و منظم بودن برنامه کانون در آزمونها شرکت کردم.
- شرکت در آزمونها تصمیم و انتخاب خودم و خانوادهام بود.
- دليل حضور مداوم و پيوستگی شما در آزمونهای كانون چه بود؟
- دلیل آن جامعه بزرگ آماری آزمونهای کانون بود.
- چقدر تراز و رتبه و درصد ديگران برای شما مهم بود؟
- من فقط خودم را با خودم مقایسه میکردم و تلاش داشتم تا هر دفعه درصد خود را بالا ببرم.
برای پيشرفت كردن، با كسی مشورت كردید و از كسی كمك گرفتید؟
من همیشه از مادرم کمک میگرفتم.
- از سايت كانون در اين مدت چه استفادههايی كردید؟
- بیشترین استفادهام از کارنامه اصلی بود، سپس در بخش کلاسور ارزیابی سوالات دام دار و دشواری را که اشتباه زده بودم یا پاسخ نداده بودم را مشخص می کردم.
- روز جمعه كارنامه را چه ساعتی میگيرید؟ به كدام قسمتها بيشتر توجه میکنید؟
- معمولا ساعت 14:30 کارنامه را دریافت میکنم. همیشه به کلاسور ارزیابی و درصد هایم توجه بیشتری میکنم.
- چگونه از كارنامه آزمونهای اصلی و آزمونهای هدفگذاری در جهت كشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده میكرديد؟ كارنامهها چه کمکی به پيشرفت و برنامهريزی شما كرد؟
- در قسمت چند از ده میتوانستم نقاط ضعف و قوتم را نسبت به دیگران بسنجم و سعی کنم که نقاط قوتم را حفظ کنم و نقاط ضعفم را به قوت تبدیل کنم. کارنامه ها به من این فرصت را میدادند تا نقاط ضعفم را پیدا کنم و آنها را برطرف کنم. مهمترین قسمت کارنامه درصد و نوع سوالات (دامدار، دشوار و...) بود.
- شما در بررسی كارنامه آزمونهایتان آيا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه میكرديد يا به نقاط قوت؟ چگونه آزمونها را تحليل میكرديد؟
- به هردو. تا نقاط ضعف خود را برطرف کنم و نقاط قوت خود را حفظ کنم. در کارنامه به درصدها و نوع سوالات توجه میکردم. همین طور درصدهای سوالاتی که خوانده بودیم را نیز محاسبه میکردم. سپس در تحلیل آزمون درس به درس پیش می رفتم.
- آيا دفتر برنامه ريزی داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزی چه كمكی به شما كرد؟
- بله، هم میتوانستم اولویت انجام درسها، تستها و تکالیف خود را مشخص کنم و هم یک نظمی در انجام آنها داشتم.
- در كدام درسها روش مطالعه خود را تغيير داديد و پيشرفت زيادی داشتيد؟
- روش مطالعه ام در درسی را تغییر ندادم. اما اگر بخواهم بطور کلی بگویم، روش درس خواندن برای تمامی دروسم را از سال نهم تغییر دادم.
- آيا هدف گذاری چند از ده را انجام میدادید؟ چگونه انجام میدادید؟
- بله، برای تمامی درسها انجام میدهم. همیشه سعی میکنم علاوه بر هدفگذاری چند از ده، درصد خودم را بالا ببرم هر چند میزان بالا برد کم باشد.
- الان كه بيشتر اوقات در خانه هستید، پدر و مادرتان چقدر و چطور در درسها به شما كمک میكنند؟
- از هردوی آنها بسیار متشکر هستم. علاوه بر ایجاد محیطی با آرامش و به دور از اضطراب، در درس هایم و برنامه ریزیهای روزانهام به خصوص مادرم کمک میکنند. با مادرم مشورت میکنم تا چگونه درس هایم را اولویت بندی کنم و چند تست در روز بزنم.
از اشتباهات خودتان در آزمونها چگونه كمك میگرفتيد؟
- نقاط ضعف خود را پیدا و به نقاط قوت تبدیل می کردم.
نظرات منفی و كنايههای ديگران چقدر مانع كار شما میشد؟ چگونه خودتان را در برابر مغرور شدن و نااميد شدن مديريت میكرديد؟
به نظرات منفی دیگران اهمیت نمیدادم. هر وقت کسی مرا تشویق میکرد، خوشحال میشدم اما هرگز نه مغرور میشدم نه بی اعتماد به نفس.
