نام نام خانوادگی : امیرمحمد بختیاری
مقطع تحصیلی: دهم تجربی
شهر/ استان: تهران ، تهران
شعل پدر وتحصیلات : آزاد ، لیسانس
شغل مادر وتحصیلات : خانه دار، لیسانس
نام مدرسه : علامه حلی 1
تعدادسال حضور در کانون : 4 سال از سال هفتم
نام مصاحبه کننده : امین جماعتی
از کلاس چندم در آزمونهای برنامهای کانون شرکت کردید؟
ازکلاس هفتم در آزمون های کانون شرکت می کنم .
تا امروز در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردید؟
تا امروز در115مرحله از آزمون های کانون شرکت کرده ام.
آیا در این سالها در آزمونهای کانون غیبت کردهاید؟
بله در این 4سال فقط در یک مرحله از آزمون ها غیبت داشتم که آن هم به علت بیماری بود که نتوانستم در آزمون شرکت کنم.
آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟
بله همیشه در آزمون های هدیه و هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنم و به من کمک می کند تا در استرس خودرا در سر جلسه آزمون بتوانم کنترل کنم.در ابتدا از این روش که تعداد آزمون زیادی را شرکت کنم اصلا خوشم نمی آمد ولی با توجه به اینکه اغلب رتبه برتر های کنکور یکی از روش های مطالعه خود را درقالب بازیابی جلو می برند من هم تصمیم گرفتم تا از روش بازیابی استفاده کنم .
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟
بله همواره انجام می دهم.همان بعدازظهر روز جمعه تحلیل می کنم و در کتاب خودآموزی خودم یادداشت می کنم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در تحلیل آزمون ابتدا سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم را بررسی مجدد انجام می دادم سپس به سراغ سوالات نزده می رفتم واین سوالات را در کتاب خودآموز خودم یادداشت می کردم.در انتهای هرهفته این کتاب را بررسی می کردم و نقاط ضعف خود را مرور می کردم تا تبدیل به نقطه قوت شود.
آیا برنامهی مدرسه با برنامهی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟
بله تا حدود زیادی برنامه مدرسه با برنامه آزمون های قلم چی هماهنگ بود و اگر گاهی اوقات ازبرنامه عقب می افتادم به سراغ سوالاتی که بلدنبودم نمی رفتم وپاسخ نمی دادم.
اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
به سوالاتی که بلد نبودم پاسخ نمی دادم و در آزمون بعدی مباحث را جبران می کردم.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
منظم و مرتب درس می خواندم و به برنامه آزمون توجه ویژه ای داشتم .تحلیل آزمون را بسیار جدی همیشه انجام می دهم و مشاوره تلفنی که پشتیبان به من می داد کاملا انجام می دادم.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله در روز های تعطیل معمولا بین7تا8 ساعت مطالعه می کردم.
از چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟
از کتاب های استعداد تحلیل کانون و کتاب های سه سطحی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده می کردم.
برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده میکردید؟
برای سوالات هوش از کتاب های هوش کلامی و غیرکلامی کانون استفاده می کردم
در سؤالات استعداد تحلیلی (هوش) آزمون تیزهوشان چه نمرهای بهدست آوردید؟
80 درصد
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می خواندید؟
درس استعدادتحلیلی را هرروز از کتاب های کانون تست حل می کردم و به صورت مستمر این کار را انجام می دادم.
کدام درسها جزو نقاط قوت شما هستند؟
درس ریاضی و علوم نقطه قوت من بود.
روش مطالعهی شما در این درسها چگونه بود؟
در هفته اول درس ریاضی را با استفاده از کتاب آبی کانون ابتدا مطالعه می کردم وتست می زدم
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکرد؟برنامه ریزی را چگونه انجام می دادید؟
بله همیشه دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنم و در انتهای هفته عکس آن را برای پشتیبانم ارسال می کنم .
پدر و مادر در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک میکردند؟
والدین من همواره از من در این سال ها حمایت می کردند و مواقعی که در آزمون ها افت تراز پیدا می کردم و نا امید می شدم آن ها به من دلداری می دادند و من را حمایت می کردند.
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزهتان چه کار میکردید؟
هنگامیکه در طی سال خسته می شدم و انگیزه ام ازبین می رفت سعی می کردم چندساعتی را به تفریح بپردازم و استراحت کنم و مجددا به سراغ درس می رفتم.
برنامه خود در ایام عید را توضیح دهید.
در ایام عید با استفاده از کتاب نوروزی و کتاب های سه سطحی مطالب را جمع بندی می کردم و تست می زدم.
توصیه ای به دانش آموزان نهم
به دانش آموزان نهم توصیه می کنم که در سال نهم که یک سال بسیار حساس و سرنوشت ساز می باشد بیشتر به مطالعه و تست زنی مشغول باشند و تمام تمرکز خود را صرف درس کنند و از حواشی به دور باشند و باتوکل به خدا این سال مهم را سپری کنند و ایمان داشته باشند که حتما موفق خواهند شد و روحیه بازنده نداشته باشند.
