نام و نام خانوادگی: زینب شهریاری پور
شهر، استان: رودبار جنوب، کرمان
مقطع و رشتهی تحصیلی: دوازدهم انسانی
رشته و دانشگاه: آموزش ابتدايي،دانشگاه فرهنگيان -پرديس شهيدباهنرکرمان
رتبه در منطقه: 1735 منطقه 3
میانگین تراز: 6294
سالهای حضور در کانون: 3 سال
تعداد آزمون هایی که شرکت کرده است: 45 آزمون
مصاحبهگر: اعظم معصومی
چگونه با کانون آشنا شدید؟
ازطریق خواهرم که او نیز رشتهی تجربی میخواند و در آزمونهای قلمچی هم شرکت میکرد. با آزمونهای کانون آشنا شدم.
شما به صورت پیوسته (بدون غیبت) در آزمونها شرکت میکردید، چرا؟
بله. حتی اگر به بودجهی برخی از دروس در آزمونها نمیرسیدم باز هم در آزمونها شرکت میکردم تا با انواع سوالات آشنا شوم و بتوانم تواناییهای خودم را محک بزنم. همین موضوع باعث شده بود تا وقتی در کنکور شرکت کردم تمام سوالات برایم آشنا باشند و مشابه آنها را قبلا دیده بودم.
اگر از برنامهی مدرسه عقبتر هم بودم باز هم در آزمونها شرکت میکردم.
کدام درس نقطه قوت شما بود و نحوهی مطالعه ی آن به چه شکل بود؟
درس علوم فنون. روش مطالعهام به این صورت بود که بعد از خواندن درسنامه و نکات هر درس به سراغ تستهای آموزشی آن مباحث میرفتم و سعی میکردم تا حد امکان با سوالات درگیر شوم و ذهنم را به چالش بکشم و در نهایت به سراغ پاسخنامه و راهنمای دبیرانم بروم.
در کدام درس ضعف داشتید که با تغییر روش مطالعه توانستید ضعفتان را برطرف کنید؟
در درس اقتصاد نسبتا ضعیف بودم که با یادگیری نکات سریع تست زنی و افزایش تعداد تست در این درس توانستم به تسلط نسبتا خوبی برسم.
ساعت مطالعهتان چقدر بود و چند درصد از آن را صرف تستزنی میکردید؟
روزهایی که مدرسه میرفتم ۶ ساعت و روزهای تعطیل ۱۰ ساعت.
من در پایه دهم و یازدهم بدلیل آنلاین شدن دروس و کرونا از دروس کمی عقب افتاده بودم به همین علت در ابتدا مجبور بودم زمان بیشتری را صرف مطالعه درس نامه داشته باشم. ولی با گذشت زمان و افزایش تسلطم در دروس سعی میکردم هر روز بالای ۵۰ درصد از زمانم را تست بزنم. به طوری که در انتهای سال تقریباً تمام تستهای کتابهایم را کار کرده بودم.
در کارنامهی آزمونها ابتدا درصد کدام درس را بررسی میکردید؟
به دلیل اینکه در مدرسه نمراتم در درس ریاضیم خوب بود، در این درس اعتماد به نفس خوبی داشتم و در کارنامهها همیشه به سراغ دیدن درصد این درس میرفتم تا ببینم نسبت به انتظاراتم از خودم در این درس چه عملکردی داشتم.
اعضای خانواده کارنامههای آزمون شما را چک میکردند؟
بله حتی گاهی اقوام نزدیک هم درباره ترازهایم میپرسیدند. اما مادر و خواهرم به صورت جدیتر پیگیر کارنامهی من بودند و اگر در درسی ضعف داشتم به توصیه خواهرم که همیشه میگفت:" برای کاهش استرس از اون مباحث تست و سوالات بیشتری حل کن."؛ به دنبال بررسی مشکلاتم میرفتم.
برنامهی آموزشی روزانهی شما به چه صورت بود؟
من برنامهی مطالعهی روزانهی نسبتاً ثابتی داشتم. صبحها ساعت ۷ بلند میشدم و مطالعهام را شروع میکردم و تا ۱۱ شب درس میخواندم. البته بعد از ظهرها به مدت یک ساعت میخوابیدم اما این زمان هیچ وقت از یک ساعت بیشتر نمیشد.
در دوران طلایی عید کدام مباحث را مطالعه کردید؟
من تا روزهای پایانی اسفند ماه پایههای دهم و یازدهم را جمعبندی کرد و تمام کردم. به همین دلیل در دوران عید به سراغ مرور و دوره اساسی این دو پایه رفتم و تعداد تست قابل توجهی از این دو پایه کار کردم که تاثیر این کار را در آزمونهای پایه دیدم و نتیجهی خیلی خوبی گرفتم.
ساعت مطالعهی شما در دوران عید چقدر بود؟
چون میخواستم نهایت استفادهام را از این دوران طلایی داشته باشم در روز حدود ۱۱ ساعت مطالعه و تست زنی داشتم.
پیشنهادتان برای دانش آموزانی که تراز نسبتا پایینی دارند در این مدت باقی مانده چیست؟
پیشنهاد میکنم در این مدت باقی مانده به سراغ مطالعه و تستزنی از مباحثی بروند که در کنکور پرتکرار هستند و تا میتوانند سوالات کنکورهای سالهای اخیر را کار کنند زیرا هر ساله روند و الگوی کنکورهای سالهای پیش حفظ میشود و آشنایی و زدن سوالات سالهای گذشته فوق العاده تاثیر گذار است.
پیشنهادتان برای افزایش ساعت مطالعه دانش آموزان چیست؟
نسبت به شناختی که از خود و توانایی و انرژیشان دارند کمکم و بصورت تدریجی ساعت مطالعهشان را افزایش دهند. دفتر برنامهریزی در این زمینه له آنها بسیار کمک میکند.
شرایط خانه در عید چگونه بود؟محیط آرامی ایجاد شده بود؟
بله محیط منزل آرام بود. چون اقوام هم میدانستند که من کنکور دارم خیلی مراعات میکردند . اتاق مطالعهی من نیز جدا بود و محیط آرام و مناسبی برای مطالعه داشتم.
و در آخر پیشنهادتان درباره استفاده از گوشی چیست؟
پیشنهاد میکنم در سال کنکور گوشی همراه را گنار بگذارند و از گوشی یکی از اعضای خانواده برای کارهای فوری استفاده کنند. زیرا استفاده از گوشی باعث از بین رفتن تمرکز و اتلاف شود.
