نام و نام خانوادگی : فاطمه احمدی فر
پایه : هشتم
نام شهر و استان : اراک ، مرکزی
شغل مادر : خانهدار
شغل پدر: آزاد
سالهای حضور در کانون : 2 سال
میانگین تراز : ۶۰۰۰ تعداد آزمون :
تعداد آزمون :
مصاحبهگر: هوشنگ پناهی
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله خواهرم از سن پنج سالگی با من ریاضی کار میکردند و حروف الفبا را به من آموزش میدادند، به طوری که در کلاس اول و دوم من تمام مباحث را بلد بودم.
از چه سالی جدیتر درس خواندید و چه سالی برای قبولی در تیزهوشان برنامه ریزی کردید ؟
از سال ششم جدیتر شروع به درس خواندن کردم و 3 ماه قبل از آزمون تیزهوشان بیشتر ساعت مطالعه را به تست زدن اختصاص میدادم.
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
خواهرم به من پیشنهاد کردند که در آزمون های کانون شرکت کنم.
آیا از اعضاء خانواده کسی کانونی بوده است ؟
بله خواهرم کانونی بوده است.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
آزمون دادن در طول سال باعث میشود که تمام مباحثی که در دو هفته قبل از آزمون در مدرسه یاد گرفتهام آزمون بدهم. شرکت در آزمون نتیجه تلاشهای من را نشان میدهد که کدام مبحث را بهتر یاد گرفتهام و کدام مبحث نیاز به تلاش بیشتر دارد.
چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟
آزمون دادن باعث میشود با شیوه تست زدن آشنا شوم و مدیریت زمان را یاد بگیرم و با سطوح تست ها بیشتر آشنا میشوم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
خواهرم، ایشان به من شیوه های درست مطالعه کردن را معرفی میکنند .
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکنید؟ دلیل آن چیست؟
بله، آزمون هدف گذاری باعث میشود کم کاریهایی که در هفته اول انجام دادهام را متوجه بشوم و با شناخت بیشتری از خودم برای آزمون اصلی هدف گذاری کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
کارنامه اصلی را روز آزمون می بینم،کارنامه پروژه ای که نمودار پیشرفت را نشان می دهد و مشخص می کند چه میزان رشد داشته ام را می بینم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه برنامهریزی میکنید؟
بله برنامه ی راهبردی نظم خاصی به درس خواندنم میدهد و میتوانم با دفتربرنامه ریزی هم به صورت کوتاه مدت و هم بلند مدت برنامه ریزی کنم.
برنامه مدرسه را چگونه با برنامه راهبردی کانون هماهنگ می کنید ؟
معمولا برنامه راهبردی با درسهایی که در آن بازه تدریس شده مطابقت دارد و هنگامی که برای آزمون درس میخوانم برای امتحانات مدرسه آماده میشوم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟
درس ریاضی نقطه ی قوت من است. به شدت به این درس علاقه دارم و آن را بیشتر به شکل بازی اعداد میبینم و خوب گوش دادن و توجه ویژه داشتن هنگامی که معلم درس میدهد بهترین روش برای حک کردن آن در مغز است.
روزی چند ساعت درس میخوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدهید؟
من حداقل روزانه سه بازه ۱.۵ ساعتی درس میخوانم و تعداد بازهها متغیر است و یکی از آنها را به تست اختصاص میدهم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
ریاضی با تحلیل آزمون متوجه میشوم کدام درس را نخوانده و کدام را ناقص خوانده و زمان کمتری نیاز دارد و سعی میکنم در نوبت آتی آن را بخوانم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟
بله ما با یکدیگر کارنامه آزمون را میبینیم اگر افت داشته باشم سعی میکنند دلیل آن را بفهمند و باهم مشکل را حل کنیم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله دفتربرنامه ریزی دارم و تکمیل میکنم که باعث میشود هر شب عملکرد خود را بسنجم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتابهای آبی و سه سطحی استفاده میکنم. آنها کتابهای مناسبی برای آمادگی آزمون هستند با انواع سوال ها و سطح سوال های مختلف ما را آشنا می کنند .
مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
من شخصیت مسئولیت پذیری دارم. سعی میکنم وظیفه ای که به عهده من است را به خوبی انجام دهم و درس خواندن را یک وظیفه میبینم و سعی میکنم آن را به بهترین نحو انجام دهم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله، من بعد از خواندن یک بازه مطالعاتی ۱.5 ساعته حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به استراحت اختصاص میدهم و در این بازه از خوراکی های حاوی قند استفاده میکنم.
