«همه سوالات را بررسی می کردم و سعی می کردم مشکلات خود را پیدا کنم و آن ها را اصلاح کنم»
نام و نام خانوادگی : سید محمد عظیمی
پایه : دهم تجربی
نام شهر و استان : تالش ، گیلان
میانگین تراز نهم : 5403
سال های حضور در کانون : 2 سال
تعداد کل آزمون ها : 32 آزمون
شغل مادر : معلم
شغل پدر: دبیر بازنشسته
مصاحبه گر : محسن شوری علیا
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
- از طریق خواهرم با آزمونهای قلم چی آشنا شدم.
- خواهرم در دوران تحصیل در آزمونهای قلمچی شرکت میکردند و توانستند به رتبه خوبی دست یابند.ایشان با رتبه 81۶ منطقه سه توانستند در داروسازی دانشگاه شیراز قبول شوند.
- برای متوسطه دوم چه رشته ای انتخاب کردید؟ دلیل انتخاب این رشته چه بود؟
- تجربی. زیرا به این رشته علاقه داشتم.
- آیا در سال ششم دبستان هم برای قبولی در تیزهوشان تلاش کردید؟
- در سال ششم تلاش زیادی نکردم و نتوانستم در آزمون تیزهوشان قبول شوم.
- واکنش شما زمانی که در سال ششم دبستان قبول نشدید چه بود؟
ناراحت شدم. ولی پی بردم که برای قبول شدن در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید با استمرار و تلاش فراوان خود را آماده کنم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- چون میدانستم فقط قبول شدن در تیزهوشان شرط پیروزی در کنکور نیست و باید تلاش فراوان و استمرار داشته باشم.
آیا در این سالها در آزمونهای کانون غیبت کردهاید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟
در این سالها تنها در یک آزمون غیبت داشته ام آن نیز به دلیل امتحانات نوبت اول مدرسه و عقب افتادگی از بودجه بندی آزمون بود.
آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت کردهاید؟
بله. روز قبل از آزمون آزمونهای مشابه پارسال را شرکت میکردم و خود را با این روش بیشتر برای آزمون آماده میکردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟
تحلیل آزمون را روز بعد از آزمون انجام میدادم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
همه سوالات را بررسی میکردم و سعی میکردم مشکلات خود را پیدا کنم و آن ها را اصلاح کنم.
اگر به بودجه بندی برنامه ی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
در صورتی که به بودجه بندی آزمون نمیرسیدم نیز در آزمون شرکت میکردم و سعی میکردم سوالاتی که توانایی حل آنها را داشتم حل میکردم.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
استمرار در مطالعه و افزایش بهره وری مطالعه در طی سال و رقابت با برادرم که همیشه به من انگیزه میداد و با هم برنامه ریزی میکردیم.
در سال نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟
در روزهای مدرسه روزی 4ساعت و در روزهای تعطیل به طور میانگین 8 ساعت درس میخواندم.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندم و تستهایی که در طول هفته به آنها نرسیده بودم را میزدم.
تلاش و سختکوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟
تلاش مهمترین عامل موفقیت من در آزمون تیزهوشان بود.

یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.
مهمترین عامل پیشرفت در دروس, افزایش کیفیت مطالعه در کنار افزایش ساعت مطالعه است.
از چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟
برای استعدادهای تحلیلی از کتاب استعدادههای تحلیلی قلمچی و برای فارسی از کتاب آبی قلمچی.
از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمانهایی از آن استفاده میکردید؟
استعداد های تحلیلی. زیرا تاثیر زیادی در قبول شدن در آزمون تیزهوشان میگذاشت. در دوران بعد از عید در اغلب شبها بعد اتمام دروس یکی از آزمونهای آن را با زمان گیری میزدم.
برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده میکردید؟
کتاب استعداد تحلیلی قلمچی.
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
در دوران بعد از عید در اغلب شب ها بعد اتمام دروس یکی از آزمونهای استعداد تحلیلی قلمچی را با زمان گیری میزدم و بین آزمونهای آن کتاب آزمونهای سخت را با علامت مشخص میکردم تا به سوالات آن توجه بیشتری داشته باشم.
هر روز معمولاً چقدر برای استعداد تحلیلی وقت میگذاشتید و چقدر تست تمرین میکردید؟
اغلب روزها به طور میانگین ۱ ساعت زمان میگذاشتم.
چگونه بین مطالعه ی درسهای مدرسه و درس استعداد تحلیلی(هوش) تعادل را حفظ میکردید؟
درسهای مدرسه اولویت بیشتری داشتند اما تاثیر استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان را نیز فراموش نکردم و سعی کردم کمی از زمان مطالعه را به زمان زدن تستهای استعداد تحلیلی تعلق بدهم.
کدام درسها جزو نقاط قوت شما بودند؟
درسهای فارسی و ریاضی و علوم نقاط قوت من بودند.
روش مطالعه ی شما در این درسها چگونه بود؟
در درس فارسی ابتدا کتاب کمک درسی را میخواندم و بر معانی کلمات و جملات مسلط میشدم سپس به زدن تستهای کتاب آبی قلمچی میپرداختم.
در درس عربی ابتدا کتاب را میخواندم و بر معانی مسلط میشدم سپس کتاب کمک درسی را میخواندم و تمارین زیادی حل میکردم.
در درس علوم ابتدا کتاب را به دقت میخواندم سپس درسنامه کتاب کمک درسی را میخواندم و کمی تست میزدم.
در چه درسهای توانستید پیشرفت کنید؟
در درس فارسی و علوم
اگر در درسی نمرهی 20 نمیگرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟
همیشه و تحت هر شرایطی حمایتمان میکردند معمولا نمرات من و برادرم مهدی شبیه هم بود و اگر درسی را کم میگرفتیم تمام تلاشمان را میکردیم تا جبران کنیم.
آیا در دوران طلایی نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامهی مشخصی داشتید؟
بله. در دوران نوروز دست از مطالعه نکشیدم و با برادرم برنامه مشخصی برای آن در نظر گرفتیم و مشخص کردیم. حتی مسافرت هم نرفتیم و در خانه درس خواندیم.
در ماه آخر روزانه چند تست میزدید و چگونه تستها را تحلیل میکردید؟
در ماه و روزهای آخر با شدت بیشتری درس میخواندم و آزمونهای استعداد تحلیلی را بیشتر کار میکردم و آزمونهای سالهای پیش تیزهوشان را با زمان میزدم و پس از آن همه سوالات را بررسی میکردم.
چه تفریح و سرگرمی در سال قبل داشتید؟
بله، تلویزیون نگاه میکردم و در روزهای تعطیل فوتبال بازی میکردم و یک کتاب رمان را هم در سال نهم به اتمام رساندم.
