نام و نام خانوادگی : رقیه صناعی
نام شهر ، استان : فردوس ، خراسان جنوبی
رتبه سال 1401 : رتبه 57 منطقه 3 و 322 کشوری کنکور انسانی
رشته و دانشگاه قبولی : امورتربيتی دانشگاه فرهنگيان پرديس امام خمينی گرگان
سالهای حضور در کانون : 1 سال
تعداد کل آزمونها : 63 آزمون
میانگین تراز : 6806
شغل و تحصیلات مادر : خانهدار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، لیسانس
مصاحبهگر : مریم حضرتی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
من از طریق یکی از دوستانم تشویق شدم به ثبت نام در کانون وشرکت در آزمون هایش/خیر هیچکدام از اعضای خانواده ام عضو کانون نبودند ونیستند.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
با شرکت در آزمونهای کانون نمونه سوال وتستهای زیادی بدست میاوردم ومتوجه میشدم که طراحان کنکوروکانون با چه دیدی نگاه درسهای مختلف میکنندوچه نکات کلیدی استخراج میکنند.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
چرا اتفاقا گاهی وقتا خسته میشدم ولی خیلی جاها انگیزه میگرفتم مخصوصا وقتایی که آزمونهارو تحلیل میکردم وکلی نکته جدید بدست میاوردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟
گاهی اوقات با مادرم در زمینه هایی مشورت میکردم ولی اکثرا مشکلاتم را خودم با پشتیبان کانون حل میکردم ولی درکل انگیزه زیادی از اطرافیانم مخصوصا مادرم وبرادرم میگرفتم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟
بله سعی میکردم در آزمون مشابه پارسال هرآزمون رو حتما شرکت کنم خیلی بهم کمک میکرد،هم هدف گذاری وهم مشابه پارسال تست هایی رو دراختیارم میگذاشت که میدونستم معتبر ومفیدوپرازنکته هست.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
من بیشتر اوقات از کارنامهی اشتباهات استفاده میکردم تا نقطه ضعف هامو بهتر بشناسم.
مطابق برنامهی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامهریزی می کنید؟
بله سعی میکردم برنامهی روزانم را طبق برنامهی راهبردی بچینم طوری که هم دروس عمومی خونده بشه وهم دروس تخصصی وهم کمتر خسته بشم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
آنجایی که یادم میاد درصدهای درسای روانشناسی، فلسفه، منطق، امارو ریاضی، جامعه شناسی معمولا بهترمیشد وبرای هرکدوم از این درسا روش خاصی استفاده میکردم ولی اکثر اوقات شیوهی من تست زنی زیاد بود.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله درس ادبیات که با تست زنی زیاد وروتین تونستم درصدای بهتری کسب کنم.
روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟
سعی میکردم ساعت مطالعه ام زیاد وبا کیفیت باشه،درزمان مدرسه سعی داشتم به غیرازتایم مدرسه،۵یا۶ساعت روزانه بخونم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟
همهی دروس را چک میکردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟
خیر،آنها نمیدیدند فقط از تراز ورتبه مطلع میشدن که زمانهایکه افت داشتم بهم روحیه شروع دوباره میدادند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله داشتم تکمیلش بهم کمک میکرد در زمانهایی که درصد یک درس بالا بود به شیوه وزمان مطالعهی اون درس توی هفته گذشته رجوع میکردم.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب آبی روانشناسی وکتابهای زرد،نمونه تست های معتبری رو دراختیار دانش اموز قرار میدهند.
فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟
اراده قوی وهدف گذاری که داشتم بهم کمک میکرد.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟
بله حتما بدون استراحت وتفریح بازده خوبی از مطالعه کسب نمیکردم،درزمان تفریح سعی میکردم وقتم رو کنار خانواده بگذرونم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله بودم. درواقع صمیمیترین دوست من سرسخت ترین رقیب من بود ولی درعین حال رابطخی دوستیمون برقرار بود وگاهی اوقات از شیوه خواندن ومقدار مطالعه برای هم میگفتیم.
