«هر دفعه که آزمون میدادم با خودم قرار میگذاشتم که دفعه بعد باید درصدهای بهتری را در دروس مختلف داشته باشم»
نام و نام خانوادگی : سارينا درويشی
پایه : دهم تجربی
نام شهر ، استان : دورود ، لرستان
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد آزمونها : 27 آزمون
میانگین تراز نهم : 5871
شغل و تحصیلات مادر : آزاد ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، لیسانس
مصاحبهگر : مهدیه خرمی
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
یکی از مهمترین عواملی که سبب پیشرفت تحصیلی من و در نهایت منجر به قبولیام در آزمون تیزهوشان شد پیوستگی در آزمونها بود و قبولی در تیزهوشان تنها قسمتی از هدف من بود که به یاری خداوند هدف اصلی من آماده ماندن برای آزمون کنکور سراسری میباشد.
آیا در این سالها در آزمونهای کانون غیبت کردهاید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟
تمامی تلاشم بر این بود که غیبت نکنم و غیبتهای معدودی که داشتم صرفا به دلیل حال بد جسمانیام بوده است. هر چند که پس از بهبودی سوالات را بررسی کردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟
در روزهای بعد از آزمون و بلافاصله بعد از پیدا کردن فرصت منتسب آزمون را تحلیل میکردم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
سوالات آزمون را بررسی کرده و سپس تعیین مینمودم که از هر بخش چند درصد سوال آمده است و از قسمتهایی که تست زدهام چقدر توانستم درست پاسخ بدهم و آیا دلایلی به جز نداشتن اطلاعات در آن سوال داشتم یا خیر.
اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه آن را جبران میکردید؟
تمام سعی من بر این بود که بتوانم به بودجه بندی برسم و اگر نمیشد با سخت کوشی بیشتر در روزهای باقی مانده سعی میکردم از نقاط قوتم تست بیشتری بزنم تا با تسلط کامل بر آن مبحث در آزمون رو به رو شوم.
آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
بله شاید ۳ الی ۴ ساعت بیشتر
تلاش و سختکوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟
به نظرم نقش تلاش بسیار زیاد بوده است.
یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.
اینکه از هیچ شکستی ناامید نشده و برعکس تلاش بیشتری را داشتم ، داشتن هدف خود عامل اصلی در ایجاد انگیزه و برنامه ریزی میباشد.
از چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟
تمامی کتابهای آبی و سه سطحی قلمچی
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
اول درسنامههای کتاب را مطالعه کرده و پس از آن تست حل میکردم و پاسخنامهی تشریحی تستهای شکدار و اشتباه را بررسی میکردم.
هر روز معمولاً چقدر برای استعداد تحلیلی وقت میگذاشتید و چقدر تست تمرین میکردید؟
تعداد تستی که میزدم شاید ۲۰۰ به بالا بود و میانگین ۲ الی ۳ساعت زمان اختصاص میدادم.
چگونه بین مطالعهی درسهای مدرسه و درس استعداد تحلیلی(هوش) تعادل را حفظ میکردید؟
با برنامه ریزی و کمک گیری از مشاور و پشتیبان
کدام درسها جزو نقاط قوت شما هستند؟
ریاضی و زبان انگلیسی و ادبیات
روش مطالعهی شما در این درسها چگونه بود؟
برای ریاضی پس از خواندن درسنامه فقط تست میزدم و زمان کمتری برای درسنامه خواندن میگذاشتم و بیشتر وقتم را معطوف به حل سوال و مطالعهی پاسخنامه تشریحی میکردم
و برای زبان انگلیسی سعی میکردم هر روز لغات را مرور کرده و در پایان هر شب یک کلوز تست حل کنم و قواعد را بارها مرور میکردم.
همچنین برای ادبیات هر تستی که حل میکردم را از هر دو لحاظ قواعد و ارایه به خوبی بررسی کرده و مطالب کتاب و درسنامه را به خوبی مطالعه میکردم.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟ دفتر برنامهریزی چه کمکی به شما میکرد؟
بله. میتوانستم از وقتم بهترین بهره را ببرم و در انتها زمان هدر رفته در آن روز را متوجه شوم و در روز بعد جبران کنم.
پدر و مادر در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک میکردند؟
بسیار مشوق من بودند ، و در برنامه هایم با من همکاری میکردند.
هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟
۱- خود ارزیابی
۲- آمادگی بیشتر برای کنکور
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله ،طراحی و نقاشی انجام میدهم.
با خودتان رقابت میکردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت میکردید؟
با خودم
هر دفعه که آزمون میدادم قرار میگذاشتم که دفعه بعد باید درصدهای بهتری را در دروس مختلف داشته باشم.
