بورسیه 8937 دانش‌آموز بهزیستی و استثنایی در سال 1401

ادریس فتحی مسئول بخش استثنایی از بورسیه 8937 دانش‌آموز استثنائی و تحت‌پوشش سازمان بهزیستی از سراسر کشور برای سال تحصیلی 1402-1401 تا پایان اسفندماه خبر داد.

بورسیه 8937 دانش‌آموز بهزیستی و استثنایی در سال 1401

ادریس فتحی مسئول بخش استثنایی از بورسیه ۸۹۳۷ دانش‌آموز استثنائی و تحت‌پوشش سازمان بهزیستی از سراسر کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا پایان اسفندماه خبر داد.


بر اساس این گزارش، آمار یادشده،۲۲۷۳ دانش‌آموز از حوزه توانبخشی (دارای معلولیت) و ۶۶۶۴ نفر از حوزه اجتماعی را شامل می‌شود.

گروه استثنایی شامل ۶۵۳ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا، ۶۱۸ دانش‌آموز ناشنوا و کم‌شنوا و ۱۰۰۲ دانش‌آموز دارای معلولیت جسمی حرکتی بوده‌اند.

به گفته فتحی، هدف‌گذاری تا پایان سال تحصیلی جاری، بر بورسیه ۱۲۰۰۰ دانش‌آموز استثنائی و تحت‌پوشش سازمان بهزیستی است.


اهم خدمات و فعالیت‌های بخش استثنایی برای دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۱:


🔹ارائه مشاوره‌های مستمر توسط همکاران نخبه این بخش (دارای معلولیت) به بورسیه‌های استثنائی.

🔹تولید و انتشار ۱۵ عنوان کتاب و ۲۶ مرحله آزمون صوتی برای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا.

🔹انتشار فایل‌های صوتی آزمون‌ها در صفحه شخصی دانش‌آموزان نابینا از طریق سایت کانون برای نخستین‌بار.

🔹تولید و انتشار ۲۴ مرحله آزمون صوتی شبیه‌ساز کنکور (دوران جمع‌بندی) برای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا.

🔹ارائه ۱۵۰ نسخه دفترچه بریل کنکورهای سال‌های گذشته برای ۴۰ دانش‌آموز نابینا (با هدف آشنایی با سوالات کنکور)

🔹اهدای ۲۴۱۷ جلد کتاب برای بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز در ۹۶ مدرسه استثنائی در کشور.

🔹اجرای ۷ پروژه برای دانش‌آموزان بورسیه، طی ۳۸ مرحله توسط ۶۵ پشتیبان استثنائی.


ادریس فتحی در ادامه، موفقیت دانش‎آموزان استثنائی در کنکور سال ۱۴۰۱ با کسب ۱۳ رتبه زیر ۱۰۰۰ و ۶۸ رتبه زیر ۵۰۰۰، هوشمندسازی ۱۲۸ کلاس درس در ۱۱۶ مدرسه استثنائی از ۸ استان و افتتاح مدرسه ۹ کلاسه مقاوم‌سازی‌شده (چویل) در شهر زلزله‌زده سی‌سخت که مختص دانش‌آموزان دارای معلولیت است را از جمله دستاوردهای بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استثنائی در سال گذشته، عنوان کرد.


گفتنی است بنیاد قلم‌چی در سال ۱۴۰۱ نیز همانند سال‌های قبل، خدماتی را به دانشجویان استثنائی ارائه داده است که در گزارش‌های آتی به آن خواهیم پرداخت.

منبع :

Menu