- «درس خواندن را دوست دارم و از آن لذت میبرم»
نام و نام خانوادگی : ابوالفضل نجمآبادی
نام شهر ، استان : سبزوار ، خراسان رضوی
رتبه سال 1401 : رتبه 950 منطقه 1 و 3115 کشوری کنکور انسانی
رشته و دانشگاه قبولی : آموزش ابتدايی دانشگاه فرهنگيان پرديس شهيدبهشتی مشهد
سالهای حضور در کانون : 1 سال
تعداد کل آزمونها : 38 آزمون
میانگین تراز : 5970
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، پنجم ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، سیکل
درصدهای کنکور 1401
عربی: 56% زبان: 24% ادبیات: 42% دینی: 28%
ریاضی: 0% اقتصاد: 100% ادبیات اختصاصی: 60% عربی اختصاصی: 73% تاریخ و جغرافیا: 52% جامعه شناسی: 81% فلسفه و منطق: 21% روانشناسی: 50%
مصاحبهگر : حمید مینایی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
- من توسط معاون مدرسه با کانون آشنا شدم و در آزمونها ثبت نام کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
- توانستم با فضای کنکور آشنا شوم ، نحوه تست زنی را یاد بگیرم و رتبه زیر 1000 را در کنکور کسب کنم.
- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
- چون میدانستم آزمون دادن مکرر بهترین راه تسلط بر مباحث و مطالب است.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله شرکت میکردم، چون این آزمونها باعث میشد با مطالب آزمونی که روز جمعه برگزار میشود بیشتر آشنا شوم.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- کارنامه اشتباهات، زیرا مهمترین بخش هر آزمون اشتباهات آن و اصلاح آنها است.
- کارنامه 5نوع درس، زیرا مشخص میکرد کدام درسها نیاز به مطالعه بیشتری دارند.
- کارنامه پروژهای، چون روند کلی ترازها و پیشرفت من را نشان میداد.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
- بله، برنامهریزی من به این صورت بود که برای هر درس 1 ساعت اختصاص میدادم و به ازای هر 1 ساعت، 15دقیقه استراحت میکردم.
- کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
- عربی ، اقتصاد ، علوم فنون و جامعه شناسی
- برای این درسها وقت بیشتری میگذاشتم و در پایان هر 1ساعت مطالعه مباحث شروع به تستزنی میکردم. نمرههای این درسهایم به این صورت بود:
- عربی 70%در آزمونها و 18 در مدرسه ، اقتصاد 90% در آزمونها و 17 در مدرسه ، علوم فنون 50% در آزمونها و 18 در مدرسه ، جامعه 70% در آزمونها و 17 در مدرسه
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟چه کاری کردید؟
- درس عربی بود که با گذاشتن وقت بیشتر و همچنین استفاده از لوحهای آموزشی و کتاب کمک آموزشی توانستم در آن رشد کنم.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
- روزی 8 ساعت که یک چهارم هر درس و هر ساعت را تست میزدم.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
- اقتصاد و علوم فنون
- برای رفع ایرادهایم با استفاده از کارنامه اشتباهات و تصحیح آنها پیش میرفتم.
- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
- بله، سعی میکردند ناکامیها را بزرگ جلوه ندهند و من را تشویق میکردند.
- دفتر برنامه ریزی داشید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
- بله، باعث شد کمکاریها رفع شود و اینکه مشخص میشد نیاز است تا چقدر به هر درس بها داده شود و این منجر به افزایش تلاش شد.
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
- کتاب آبی فلسفه و منطق و ادبیات ، زرد 12 کنکور ، کنکور اختصاصی انسانی
- کتابهای کانون در کل بسیار مفید هستند و هر چیزی که برای کنکور نیاز باشد را در خود دارند.
- دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
- آماده شدن قبل از شروع مدارس و داشتن وقت بیشتر برای آزمون و خطا و جمعبندی دهم و یازدهم.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
- استفاده از تمام اوقات و افزایش ساعت مطالعه.
- فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
- درس خواندن را دوست دارم و از آن لذت میبرم و همچنین در انجام کارها و اهداف خود مصمم هستم.
- آیا در برنامهریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
- بله، در هر 1ساعت درس خواندن 15 دقیقه استراحت میکردم و در این مدت در بیرون قدم میزدم.
- دلیل پیشرفت از روزهای اول آزمون تا کنکور و تغییر در آزمون خود را چه میدانید؟
- ادامه دادن و دست نکشیدن از برنامه تا روز کنکور
- تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز میکردید و به چه مواردی دقت میکردید؟
- بعد از ظهر آزمون تحلیل را شروع میکردم و به اشتباهاتی که انجام داده بودم توجه بیشتری میکردم.
- از روشهای مدیریت زمان استفاده میکردید؟
- بله از روش زمانهای نقصانی استفاده میکردم.
- وضعیت ساعت مطالعه شما در این سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم چگونه بود؟
- در سالهای دهم و یازدهم زیاد درس نمیخواندم و ساعت مطالعهام کمتر از 4 ساعت بود اما از دوازدهم روزی 8 ساعت میخواندم.
- در مسیر کنکور زمانهایی بود که خسته شوید یا اینکه از تصمیمی که گرفتهاید پشیمان بشوید؟
- البته که گاهی خستگی بود، سعی میکردم جمعهها و پنجشنبهها کمتر درس بخوانم و به بیرون از خانه بروم تا حال و هوایم عوض شود.
- عملکرد شما در دوران جمعبندی چگونه بود؟
- به خوبی توانستم با روش سه روز یکبار تمام مطالب را جمعبندی کنم.
- در مورد همراهی پدر و مادر بگویید؟
- آنها در تمام این یک سال به من تا جایی که میتوانستند از هر جنبه اقتصادی ، روحی ، روانی و... کمک کردند.
- مدیریت زمانتان سر جلسه چگونه بود؟
- برای هیچ درسی وقت کم نیاوردم چون از روش زمانهای نقصانی استفاده میکردم.
- از چه مطالبی در سایت و مجله استفاده میکردید؟
- از تدریسهایی که در زمینه درسهای روانشناسی و جامعه شناسی در سایت بود استفاده میکردم و همچنین روشهای مدیریت زمان را از مجلههای کانون یاد گرفتم.
- ارتباطتان با پشتیبانتان چطور بود؟
- ایشان هر هفته وضعیت من را جویا میشدند و در معرفی کتابهای کانون و جمعبندی نقش موثری داشتند که باعث توجه بیشتر خود من نیز میشد.
- مهمترین محرک شما در این مسیر چه چیزی یا چه کسی بود؟
- هدفی که داشتم یعنی ورود به دانشگاه فرهنگیان باعث ایجاد انگیزه برای من میشد.