«اهداف مدنظرم را در دفتر برنامهریزی یادداشت میکردم و برای رسیدن به آن اهداف تلاش میکردم.»
نام و نام خانوادگی : حسین دانشمند
نام شهر ، استان : کاشمر ، خراسان رضوی
رتبه سال 1401 : رتبه 67 منطقه 3 و 302 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهيدبهشتی
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد کل آزمونها : 64 آزمون
میانگین تراز : 6370
شغل مادر : معلم
شغل پدر : کارمند بازنشسته
مصاحبهگر : میلاد هادیان تبار
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
بیشتر از طریق برادرم بود که با کانون آشنا شدم و از آنجایی که خود برادرم با شرکت در آزمونهای کانون موفق به قبولی در رشته پزشکی دانشگاه بیرجند شدند، من هم انگیزه کافی برای شرکت در آزمونهای کانون داشتم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
پیوستگی در مطالعه ، رشد تدریجی در طول تحصیل ، شبیه سازی فضای کنکور و ارتقای مهارت آزمون دادن
- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
گاهی خسته میشدم ولی چون هدفم مشخص بود، باعث انگیزه و ادامه دادن در ادامه راه میشد.
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟چه کمکی به شما میکردند؟
مادر و برادرم ، نقش آنها بیشتر روحیه دادن به من و پیگیری آزمونها و یادآوری برای درس خواندن بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، با شرکت در این آزمونها سوالات آزمون جمعه برایم آشنا میشد و سطح سوالات را برایم مشخص میکرد.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات
چون علاقه خاصی به کم کردن تعداد اشتباهاتم داشتم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، هفتگی مطابق با بودجهبندی درس میخواندم و در آن هفته جاری یک هدف مشخص برای خودم مشخص میکردم تا به آن برسم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
درس زیست بود که در آزمونها 70% پاسخ میدادم.
در مطالعه این درس ، درسنامه میخواندم و نکات کلیدی را یادداشت میکردم. سپس مطالعه کتاب درسی را داشتم و بعد شروع به تستزنی میکردم. تعداد تست بالا کار میکردم و برای این کار از سطح ساده شروع میکردم.
- در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ چه کاری کردید؟
بله، درس ریاضی بود.
با تست و تعداد تمرین بالا و مطالعه چندین باره درسنامههای در دسترس توانستم وضعیت این درس را بهتر کنم.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
میانگین 9 ساعت درس میخواندم و حدودا نصف زمان مطالعهام را به تست زدن اختصاص میدادم.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
ابتدا نمره زیست و شیمی را میدیدم و اگر ایرادی داشتم از طریق کتاب درسی اشتباهاتم را برطرف میکردم.
- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
بله همه اعضا خانواده کارنامهام را میدیدند. در صورت داشتن افت تذکراتی بهم میدادند و برای روحیه دادن به من تلاش بسیاری میکردند و همچنین به دنبال علت افت من در درس خاصی بودند.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله دفتر برنامهریزی داشتم. اهداف مدنظرم را در دفتر برنامهریزی یادداشت میکردم و برای رسیدن به آن اهداف تلاش میکردم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب آبی زیست که برای آشنایی با نوع سوالات آزمون بسیار مناسب است.
سه سطحی شیمی که سوالات چالشی بسیار جالبی داشت و باعث آشنایی من با انواع مدلهای طرح سوال از یک موضوع خاص میشد و باعث شد تا من در برخورد با سوالات آزمون غافلگیر نشوم.
