- «هر آزمون پلهای برای پیشرفت و موفقیت به حساب میآید.»
نام و نام خانوادگی : فاطمه محمدی
نام شهر ، استان : قائن ، خراسان جنوبی
رتبه سال 1401 : رتبه 750 منطقه 3 و 3257 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهيدبهشتی
سالهای حضور در کانون : 1 سال
تعداد کل آزمونها : 37 آزمون
میانگین تراز : ۶۱۵۳
شغل مادر : خانه دار
شغل پدر : آزاد
مصاحبهگر : محدثه اسدی
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
- حفظ وضعیت و ارتقا و پیشرفت مداوم در دروس
- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
- وقتی انگیزه و امید کافی به آینده وجود داشته باشد دیگر خستگی معنایی ندارد و هر آزمون پلهای برای پیشرفت و موفقیت به حساب میآید.
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
- پشتیبان من در منزل پدر و مادرم هستند و با حمایتهای عاطفی و روحی و همچنین مهیا کردن امکاناتی همچون آزمون و کتاب، حامی مهمی برایم محسوب میشوند.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
- اغلب در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردم و برای آمادگی در آزمونها تحلیل این آزمون برایم اهمیت زیادی داشت.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- من اغلب از کارنامه اصلی برای بررسی رتبه و تراز و همچنین مقایسه درصدهای دروس مختلف استفاده میکردم. همچنین از کارنامه 5نوع درس برای شناخت نقاط قوت و ضعف در مطالعه دروس استفاده میکردم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
- بله سعی میکردم در فرصتی که در اختیار دارم تا حدود زیادی از بودجهبندی برنامه را مطالعه کنم و آمادگی پاسخگویی به سوالات آن مبحث را داشته باشم.
- کدام درسها نقطه قوت شما بودند؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمره ای برای این درسها کسب میکردید؟
- نقطه قوت من در دروس زیست و عربی بود.
- برای مطالعه درس زیست ابتدا مطالب کتاب را به خوبی فرا میگرفتم، سپس تستهای آموزشی آن مبحث را حل میکردم و هر روز تستهای مروری از مطلبی که روز پیش خوانده بودم حل میکردم.
- در درس عربی هم سر کلاس مطالب را به خوبی فرا میگرفتم و بعد از کلاس تستهای مربوط به مبحث را کار میکردم.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
- به نظر من ساعت مطالعه هر شخص مختص همان شخص است و بستگی به سطح درسی شخص دارد. اوایل معمولا بیشتر زمانم به مطالعه دروس میگذشت اما با نزدیک شدن به کنکور تقریبا 80درصد زمانم به تست زدن میگذشت.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟
- در کارنامه ابتدا سراغ دروس زیست و شیمی میرفتم و با مقایسه با آزمونهای قبل نقاط ضعف و قوت روش مطالعه خودم را پیدا میکردم.
- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
- بله میدیدند. با راهنمایی و حمایت و با ایجاد انگیزه کمک میکردند در آزمونهای بعدی از این افت جلوگیری شود.
- دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
- بله از دفتر برنامهریزی کانون استفاده میکردم و باعث میشد که دید وسیعتری از ساعت مطالعه و تعداد تست و مطالعه هر درس داشته باشم و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم.
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی داشتند؟
- از کتابهای سه سطحی استفاده میکردم و سطح بندی تستهای این کتاب از آسان به دشوار است که باعث آشنایی با انواع تستها و مهارت در حل تستهای با سطح دشوار میشود.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
تقویت دروس سالهای پایه و شروع جدی برای سال تحصیلی جدید
- فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
- استمرار و پشتکار
- آیا در برنامهریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
- بله، من بعد از هر آزمون و گاها هر هفته یک بار استراحت داشتم. اغلب رفتن به طبیعت حالم را خوب میکرد ولی کارهایی مثل فیلم دیدن و بازیهای کامپیوتری نیز انجام میدادم.
- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟
- در دوران کنکور ارتباطم با دوستانم کمتر شد ولی بعضی اوقات گفتگوهایی پیرامون روشهای مطالعه دروس داشتیم.