«تکمیل دفتر برنامهریزی باعث میشد وقت کافی را برای هر درس بگذارم و به ذهنم نظم درستی در مدیریت وقت میداد.»
نام و نام خانوادگی : طاها عبدالله نژاد
نام شهر ، استان : رفسنجان ، کرمان
رتبه سال 1401 : رتبه 126 منطقه 2 و 398 کشوری کنکور ریاضی
رشته و دانشگاه قبولی : مهندسی برق دانشگاه تهران
سالهای حضور در کانون : 3 سال
تعداد کل آزمونها : 70 آزمون
میانگین تراز : 7047
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم
مصاحبهگر : میلاد هادیانتبار
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از طریق تبلیغات گسترده کانون در سطح شهر و رسانه ها و همچنین از طریق دوستانی که نتیجه خوبی کسب کردند با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
اولاً که باعث قبولی در آزمون تیزهوشان شد و همچنین مرا با فضای کنکور خیلی آشنا کرد به طوریکه آزمون دادن برایم یک کار بدون استرس بود و جو خوبی را برایم فراهم کرد.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر به آن صورت برایم خستگی نداشت و بیشتر ایجاد انگیزه میکرد تا خستگی و در زمان کرونا که درس خواندن دور از مدرسه سخت بود آزمونهای آنلاین باعث جهتدار شدن مطالعهام شد.
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
بیشتر مادرم بودند که از نظر روحیه خیلی کمک میکردند که امیدم را از دست ندهم و در همه زمینهها برای موفقیت در این مسیر حامی خوبی بودند.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، بیشتر برای مرور مطالب و اینکه بیشتر با فضای کنکور آشنا شوم شرکت میکردم.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اصلی به همراه کارنامه درس به درس چون به واسطه این کارنامه میتوانستم درصدهای خود با بقیه را مقایسه کنم و تصمیمی برای بهتر شدن در درس مربوطه بگیرم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، به صورت روزانه برنامهریزی میکردم و سعی میکردم همه درس ها را در یک روز بخوانم، صبح ها اختصاصی و بعد از ظهرها عمومیها را مطالعه داشتم. در هفته اول مطالعه ام را تکمیل میکردم و تست میزدم و در هفته دوم فقط تست میزدم و رفع اشکال میکردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب میکردید؟
حسابان ( 80%) ، تست و تکرار زیاد و همچنین تحلیل آزمون ها به صورت خیلی دقیق و رفع اشکال تستهای غلط و نزده آزمون ها روش کارم بودند.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
ادبیات
در سال آخر وقت زیادی برای آن میگذاشتم و تست زیاد به صورت موضوعی کار میکردم.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
میانگین 9 ساعت مطالعه در روز داشتم و بیشتر آن برای تست زدن صرف میشد یعنی میانگین 7 ساعت تست زنی را داشتم.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
حسابان و فیزیک
برای سوال هایی که غلط زده بودم به سراغ مبحث مربوطه میرفتم و دوباره مطالعه میکردم و همچنین تست های غلط و نزده را سعی میکردم دوباره خودم حل کنم و سپس سراغ پاسخنامه میرفتم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟
بله کارنامههایم را میدیدند و اگر افت داشتم با تقویت روحیه و حامی و پشتیبانم بودن در این مواقع من را همراهی میکردند.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله این دفتر را داشتم و تکمیل آن باعث میشد وقت کافی را برای هر درس بگذارم و به ذهنم نظم درستی در مدیریت وقت میداد.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده میکردید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های آبی برای مطالعه اولیه مناسب بود، تست های پایه ای داشت و همچنین کتابهای سه سطحی که دارای تست های با کیفیت و سخت بود و برای جمع بندی مناسب بودند.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
زمان مطالعهام را بالا بردم و تست بیشتری کار کردم و این کمک خیلی خوبی به من در نیمسال دوم کرد.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
علاقه زیاد به درس خواندن.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
از فضای مجازی به اندازه استفاده میکردم و درس خواندن خودش برایم تفریح به حساب میآمد.
