نام و نام خانوادگی : علی محمدی ملک آبادی
پایه: دوازدهم تجربی
نام استان و شهر: اصفهان- نجف آباد
تعداد سال حضور در کانون: 2 سال
میانگین تراز: 6624
تعداد ازمون: 30 آزمون
مصاحبه گر: آیدا قدری
- 1- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من سال یازدهم از طریق هم کلاسی تراز برترم محمدمهدی منتظری با کانون آشنا شدم و از اواسط سال یازدهم عضو کانون شدم.
- 2- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
دستاورد آزمونها برای من، در ابتدا افزایش قدرت تست زنی و بعد شناختن نقاط قوت و ضعف و در نهایت نتیجه گیری اینکه در کدام درسها باید تسلط بیشتری کسب کنم.
- 3- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
وقتی برای آزمونها ثبتنام انجام دادم، یعنی خواستم که در آزمونها تحت هر شرایطی شرکت کنم. شرایطی بود که من به منابع آزمون شاید 50 درصد رسیده بودم، اما باز هم در جهت اینکه خودم را سنجش کنم آزمونم را انجام میدادم.
- 4- در مسیر پیوستگی در درس خواندن و آزمون خسته نشدید؟
قطعا شرایط خاص برای هرکسی پیش می آید که خسته شود، بعضی از درسها مثل فیزیک و شیمی برای من خیلی دوست داشتنی هستند. زمانهایی که کمی خسته میشوم بعد از استراحت معمول، سراغ درسهایی میروم که در آنها قوی هستم تا هم اعتماد به نفسم برگردد و هم حال روحیام بهتر شود و به حالت عادی همیشگیام برگردم.
- 5- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
به لحاظ روحی پشتیبان همیشگیام مادرم بوده و البته خواهرم و سایر خانواده از من در این باره خلاصه و کلی سوال میکنند، ولی درکل از لحاظ تحصیلی کسی نظارت ندارد و خودم این موضوع را مدیریت میکنم.
- 6- به چه دلیل در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟
آزمون هدفگذاری به تثبیت مطالب خیلی کمک میکند و با شرکت در این آزمونها با تیپ سوالات جدید بیشتری آشنا میشوم.
- 7- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
کارنامه اصلی آزمون را در جهت رتبه و تراز چک میکردم. کارنامه پنج نوع درس را هم چون اوایل در بعضی درسها ضعیف بودم (اصولا در کارنامه 2 درس من قوی بود) استفاده میکردم و سعی میکردم برای آزمون بعدی روی درسهای ضعیف تمرکز کنم .
- 8- مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه برنامهریزی میکنید؟
همیشه هدف من این بود که با برنامه راهبردی پیش بروم، ولی عموما 70 درصد مطابق برنامه کانون میتوانم پیش بروم، چون دانشآموز هستم و باید با برنامههای مدرسه هم هماهنگ باشم.
- 9- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟
ریاضی، فیزیک و شیمی بطور نسبی اولین مرحله برای شروع مبحث جدید در ذهنم تدریس معلم است. دومین مرحله مطالعه مبحث جدید در منزل،سومین مرحله کار کردن تست های تیپ بندی تک پایه و بعد سنجیدن خودم با تست های ترکیبی است. در بین این دروس چون فیزیک کمی جلوتر از برنامه آزمونهاست بیشتر زمان برای تثبیت دارم و در این درس موفق تر هستم.
10-روزی چند ساعت درس میخوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدهید؟
هفته ای 25 ساعت درس میخوانم و 16 ساعت تست میزنم، ولی بستگی دارد چون مثلا اگر درسی تازه تدریس شده باشد و مبحث جدید باشد میزان مطالعه ام نسبت به تست زنی بیشتر است اما بطور میانگین 16 ساعت.
11-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میروید؟
سراغ درسهایی میروم که در این آزمون از نظر خودم عملکرد بهتری داشتم.
12- ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
سوالات را تحلیل میکنم تا ایرادات خود را پیدا کنم، روی تستهایی که در آزمون نشاندار کردم برمیگردم و از آن تیپ سوالات بیشتر کار میکنم.
13- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
اگر بخواهند بله. پیامک تراز را میبینند.دلسوزانه گوشزد می کنند تا تلاشم را بیشتر کنم.
14– کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
بیشتر به جهت استفاده از سوالات طبقه بندی شده از کتاب های سه سطحی استفاده میکنم.
15- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتهاید؟
ایرادی که دارم سطح ساعات مطالعهام نسبت به ایده آل خودم پایین است، برای رسیدن به تراز مطلوب خودم باید حتما ساعت مطالعه ام را به 6ساعت روزانه برسانم.
16- فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟
اکثر دانشآموزان تراز برتر سر کلاسها کامل حاضر نمیشوند، ولی من کامل در کلاسهای مدرسه حضور پیدا میکنم فرآیند یادگیریام را کامل انجام می دهم.
17- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟
در خانواده ما خانوادهها آخر هفته دور هم جمع میشوند و زمانی را کنار هم می گذرانند که به تجدید روحیه من برای شروع هفته جدید بسیار کمک میکند.
18- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟
بله در محیط هایی مانند کتابخانه و مدرسه ارتباط مفیدی باهم داریم. در مدارس تیزهوشان رقابت زیاد و در عین حال مفید است. این موضوع باعث می شود من همیشه انگیزه برای ادامه مسیر داشته باشم و این رقابت اذیت کننده نیست.
19- هدفگذاری شما برای امسال چیست ؟
اگر تا انتها به همین روال پیش بروم رتبه زیر 3000 را برای خودم پیش بینی میکنم.
20- در انتها کسی در حیطه درسی هست که در مسیر شما موثر بوده باشد؟
معلم های مدرسه بسیار در این مسیر موثر بودند، ولی یکی از دوستانم که کانون را به من معرفی کرده است، در این مسیر به من راهنماییهای مفیدی داده اند.