گفتگو با علی محمدزاده شبستری رتبه 13 منطقه یک کنکور ریاضی 1401

در این مطلب مصاحبه با علی محمدزاده شبستری از تهران انجام شده است. در قسمت کامنت‌ها اگر سوالی از آقای شبستری دارید می‌توانید بپرسید.

گفتگو با علی محمدزاده شبستری رتبه 13 منطقه یک کنکور ریاضی 1401

دانش آموزان عزیز سلام...


در این مطلب مصاحبه با  علی محمدزاده شبستری از تهران انجام شده است.

در قسمت کامنت ها اگر سوالی از علی محمدزاده شبستری دارید می‌توانید بپرسید.



۱ - سلام، لطفا خودتان را معرفی کنید؟

سلام به همه شما . امیدوارم حالتون عالی باشه. من علی محمدزاده شبستری هستم. کنکور 1401 ریاضی رو دادم. و رتبه 13 سهمیه منطقه 1 و رتبه 18 کشوری در کل رو بدست اوردم.


۲ - رتبه ی دورقمی شدن رو چقدر دشوار و غیر قابل دسترسی می‌دانید؟ برای اینکه این رتبه رو به دست بیارید از کی شروع کردید کنکوری خواندید؟ 

در ابتدا اینو بگم که در نظر من ، رتبه دورقمی یا تک رقمی شدن، هدف اصلی نبود. نه اینکه مهم نباشه. اتفاقا مهم بود برام. چون باتوجه به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌م باید رتبه خیلی خوب میاوردم. پس کسب رتبه تک یا دورقمی هدف دومم (یا به عبارتی وسیله رسیدن به هدف اصلیم بود)

خب باتوجه به نتایجی که در طول سال داشتم و ارزیابی معلم‌هام، اکثرن پیش‌بینی رتبه خیلی خوب داشتیم. از نظر من فرق زیادی بین رتبه های زیر 20 نیست! این مطلبو خیلی از رفرنس‌های علمی معتبر هم گفتن. اما در کل به دست آوردن رتبه دورقمی کار آسونی نیست. ولی یه وقتی هم یه تصویر ترسناک ازش نسازیم! به طوری که بگیم رتبه های تک و دورقمی کل زندگی سه سالشون وقف درسه و هیچ کار دیگه ای نمیکنن! این خب نادرسته. من خودم به اندازه هم بیرون میرفتم، هم فیلم و تلویزیون دیدم، کارای جانبی کردم، و درسم هم به اندازه و طبق برنامه خوندم. 

خلاصه اینو در نظر داشته باشید که زحمت زیادی لازمه! ولی نه اینکه از همه چی بزنید. چون به هرحال اگه کسی قراره رتبه 1 یا 10 بشه، فرق زیادی نمیکنه. مگر اینکه یک سری آرزوها و موارد شخصی برای خودش داشته باشه....

من از ابتدای یازدهم که تقریبا اوایل کرونا و آموزش مجازی بود به طور جدی خوندم. یک اتفاق خوب که برام افتاد، ارتباط با دانشجوهای کنکوری 1400 و 99 بود که خیلی تجربه های مفیدی بهم دادن و واقعا نقش خیلی مهمی در تحصیل من داشتن.

دو بازه بسیار مهم وجود داره. یکی تابستون قبل دوازدهمه. یکی هم روزهای تعطیلات عید نوروز دوازدهم. من در تابستون دوازدهم، کل پایه رو جمع کردم. در عید نوروز دوازدهم یک باز دیگه پایه رو مرور و جمع کردم. حتما از این فرصت باقی مانده استفاده کنین!


3 - مطالبی که قبل از سال کنکور خوانده بودید چقدر توی سال کنکورتون مفید بود؟ 

من سعی کرده بودم درس هر سال رو همون موقع خودش بخونم و تثبیت کنم. و این باعث صرفه جویی وقت در سال کنکورم شد. یعنی باعث شد دیگه سال کنکورم، وقت نذارم تا درسای دهم و یازدهمو یاد بگیرم یه جاهاییشو. توصیه میکنم چیز زیادی رو نذارید برای سال کنکور بمونه. تا جایی که امکان داره قبل از شروع ساب کنکورتون، هرچی از پایه میتونید رو جمع کنید.


4 - اینکه توی سال کنکور، شدت درس خوندن خودتون رو یکباره افزایش بدید چقدر براتون سخت بود؟ اصلا آیا این اتفاق افتاد یا اینکه با شیب ملایمی ساعت درسیتون رو افزایش دادید؟ 

من افزایش با شیب تند نداشتم هیچ وقت. سال یازدهم عادت کردم از 3 ساعت برسونم به 5 ساعت در روز. ولی این طی یک نیمسال اتفاق افتاد؛ نه یکی دو هفته!! حتما با شیب کم ساعت مطالعه روزانه خودتون دو افزایش بدید.


5 - روند مطالعاتی خودتونو ثبت می‌کردید؟ چطوری و با چه هدفی؟

بله من سعی میکردم همه چیزو ثبت کنم. خودم براشون جدول طراحی میکردم. هم برای مطالعه هفتگیم که طبق برنامه کانون شکل میگرفت، هم برای مباحثی که هر هفته قرار بود بخونم، هم برای نتیجه و تحلیل هر کدوم از ازمونا، برنامه و جدول کاملی داشتم و تک تک سوالاتو داخلش ثبت میکردم. و بعد هر ازمون، برمیگشتم تحلیل کلی خودم از آزمون قبلی رو مرور میکردم و باهم مقایسه میکردم.

در کل توصیه میکنم حتما بعد هر آزمونی که میدید، برگردید و وضعیتتون در آزمون و آزمونای قبلی رو مرور کنید و مقایسه کنید.



برای دیدن مصاحبه‌های بیشتر با رتبه‌های برتر، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام کانون برتر ها را دنبال کنید، همچنین میتوانیدبا شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید.


پیج اینستاگرام

کانال تلگرام کانون برتر ها

گفتگو با علی محمدزاده شبستری رتبه 13 منطقه یک کنکور ریاضی 1401



فایل های ضمیمه

وویس آقای شبستری : مهمترین نکته برای رتبه برتر شدن.
Menu