گفت‌و‌گو با عماد پورحسنی، رتبه 5 منطقه 3 کنکور زبان 1401

عماد پورحسنی، رتبه 5 زبان منطقه 3 و رتبه 205 ریاضی منطقه 3

گفت‌و‌گو با عماد پورحسنی، رتبه 5 منطقه 3 کنکور زبان 1401

گفت‌و‌گو با عماد پورحسنی، رتبه 5 منطقه 3 کنکور زبان 1401

خودتان را معرفی کنید.

عماد پورحسنی هستم، رتبه ۵ زبان منطقه ۳ و رتبه ۲۰۵ ریاضی منطقه ۳.

 درصدهای من درکنکور: زبان و ادبیات فارسی 50.7 / زبان عربی 42.7/ فرهنگ و معارف اسلامی 53.4/ زبان خارجی 94.7/ زبان تخصصی 100

چند سال عضو کانون بوده اید؟

۴ سال، سال پنجم و  ششم دبستان و بعد از آن سال نهم و دوازدهم عضو کانون بودم. 

شغل پدر و مادرتان چیست؟

پدرم شغلش آزاد است و مادرم خانه دار است.

با پیشنهاد چه کسی به کانون آمدید؟ واکنش پدر و مادرتان چه بود؟

با پیشنهاد چند تا از دوستانم تصمیم گرفتم به کانون بیام و پدر و مادرم هم اصرار داشتند که کانونی شوم و واکنش آن ها مثبت بود.

بعضی از دانش آموزان می گویند اوایل شرکت در آزمون ها برایمان جدی نبود و بعد جدی گرفتیم. شما از چه زمانی آزمون ها را جدی گرفتید؟

من از ابتدای تابستان سال کنکور به طور جدی شروع کردم و برای آزمون ها تلاش کردم.

استراتژی اصلی شما در مطالعه در سال دوازدهم چه بود؟

پا به پای برنامه کانون مباحث را مطالعه می کردم و آخر هر هفته برای هفته آینده اش برنامه ریزی می کردم. همچنین سعی می کردم در هر مبحث به طور مشخص تعادل بین ساعات مطالعه و تست زدن برقرار کنم.

بعضی از دانش آموز ها تصور می کنند رتبه های تک رقمی کنکور در هیچ درسی مشکل ندارند، آیا این تصور درستی هست؟

خیر این طور نیست، به نظر من هیچ کسی نمی تواند در درسی تسلط کامل داشته باشد و باید با تلاش و پیوستگی در دروس مختلف تسلط بهتر پیدا کرد، روش خواندن دروس مختلف (که معمولا برای هر شخصی متفاوت است) تاثیر زیادی در علاقه پیدا کردن و پیشرفت در دروس مشکل دار دارد.

 خودتنظیمی را در روز کنکور به چه صورت انجام دادید؟

روز کنکور خیلی استرس نداشتم و طبق معمول به سر جلسه رفتم و خیلی برایم فرقی با آزمون های جامع دیگر نداشت.

از مدیریت خودتان در جلسه کنکور چه ارزیابی دارید؟

جلسه کنکور  برای من مانند آزمون های جامع کانون بود و فرق زیادی برای من نداشت، برای مدیریت زمان از تکنیک زمان های نقصانی، ضربدر منها و استراتژی بازگشت استفاده کردم و سر جلسه وقت کم نیاوردم.

روش های مدیریت زمان را چند بار تمرین کردید؟

از ابتدای آزمون های تابستان کانون این روش ها را تمرین می کردم و مدتی طول کشید تا به طور کامل بر آن ها مسلط بشم.

پیوستگی شما به آزمون ها در سه سال آخر چقدر بود؟

در سال دوازدهم پیوستگی ام را به آزمون ها حفظ کردم و به نظرم پیوستگی در آزمون ها از نتیجه یک یا دو آزمون بسیار مهم تر است.

در یک آزمون سال دوازدهم که افت کردی و رتبه دو رقمی داشتی واکنش پدر و مادرت چه بود؟ واکنش خودت چطور بود؟

پدر و مادر من هیچ وقت به خاطر افت کردن من در آزمون ها واکنش منفی نشان نداند و همواره مشوق من بوده اند و معمولا خودم بنا به عملکردم در طی دو هفته می دانستم که امکان افت در مبحثی دارم و خیلی برای من شوک آمیز نبود.

در این دوره ای که در کانون بودی چیز هایی را که یادگرفتی و بعدا ادامه خواهی داد چیست؟

تلاش، برنامه ریزی و پیوستگی

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ چه کمکی برایت بود؟ روزی هم که درس نمی خواندی، می نوشتی؟

بله دفتر برنامه ریزی را در تمام سال هایی که کانونی بودم داشتم، و همیشه آن را کامل می کردم و اصولا بدون برنامه نمی توانستم درس بخوانم و به خصوص در سال دوازدهم دفتر برنامه ریزی را همواره کامل می کردم، به من کمک می کرد هنگامی که نتیجه یک آزمون خاص را می دیدم و  نقاط ضعف خودم را شناسایی می کردم، طی دو هفته بعدی، زمان کافی را برای مباحث مختلف اختصاص دهم.

نظرت در مورد کتاب های سه سطحی چیست؟ کدام درس ها را داشتی؟ کتاب سه سطحی را ابتدا کار می کردی یا بعد از خواندن درس ها؟

کتاب های سه سطحی به من کمک زیادی کردند، کتاب های سه سطحی درس های فیزیک پایه، حسابان ۱ و هندسه یازدهم را داشتم و بعد از مطالعه درس از آن ها استفاده می کردم.

از کدام کتاب آبی بیشتر استفاده می کردی؟

کتاب آبی آمار و احتمال و گسسته را بیشتر استفاده می کردم.

در مطالعه روش بازیابی را اجرا می کردی یا درس خواندن؟

اصولا درس ها را یک بار کامل می خواندم و بعد از آن در دوران جمع بندی یا آزمون های جامع فقط بازیابی می کردم.

در زمان مطالعه چند درصد متنی می خواندی و چند درصد آزمون بود؟

برای دروس مختلف متفاوت بود، مثلا برای درس حسابان بیشتر آزمون بود تا مطالعه و برای شیمی برعکس.

در طول روز به سایت کانون مراجعه می کردی؟

بیشتر روز جمعه بعد از آزمون به سایت کانون مراجعه می کردم.

از کدام کارنامه ها بیشتر استفاده می کردی؟

کارنامه اشتباهات و کلاسور ارزیابی

پدر و مادرت در این دوران کمکی به تو می کردند؟

پدر و مادرم سعی می کردند بیشتر مشوق من باشند و بیشتر پروسه مطالعه و برنامه ریزی بر عهده خودم بود.

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردی؟

آزمون های هدف گذاری را معمولا یک یا دو روز قبل از آزمون اصلی جواب می دادم.

نظرت در مورد آزمون های هدیه که غیر کانونی ها هم در آن شرکت می کنند، چیست؟

به نظرم خیلی خوب است که این چنین آزمون هایی وجود داشته باشند تا دیگران هم با سوالات کانون آشنا شوند و آزمون های کانون را تجربه کنند.

توصیه ی شما برای کسانی که قرار است سال آینده کنکور دهند، چیست؟

به نظر من مهم ترین توصیه این است که پیوستگی را حفظ کنند و در آزمون ها (و روند مطالعه) غیبت نداشته باشند و به صورت مستمر مطالعه را ادامه دهند. درضمن باید در نظر داشته باشند که پیشرفت در آزمون ها معمولا در طی یک آزمون اتفاق نمی افتد در بازه های زمانی بلندتر پیشرفت به صورت مستمر و آهسته اتفاق می افتد.

نظرت در مورد کتاب زرد چیست؟

کتاب زرد را دوست دارم و یکی از مهم ترین کتاب هایی بود که برای دروس عمومی ام استفاده می کردم.

 

مصاحبه کننده: تکتم عدلی

Menu