یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با علی بختیاری رتبه 16ریاضی

یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با علی بختیاری....علی بختیاری هستم رتبه 16 ریاضی 1400، پذیرفته شده در رشته کامپیوتر شریف از شهر اراک. من در کانون پشتیبان ویژه هستم و ریاضیِ گسسته و هندسه هم تدریس می‌

یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با علی بختیاری رتبه 16ریاضی

لطفا خودتان را معرفی کنید.

علی بختیاری هستم رتبه ۱۶ ریاضی ۱۴۰۰، پذیرفته شده در رشته کامپیوتر شریف از شهر اراک. من در کانون پشتیبان ویژه هستم و ریاضیِ گسسته و هندسه هم تدریس می‌کنم.


نقشه و برنامه شما درهفته های پایانی کنکور۱۴۰۰، پیش از دوران جمع‌‌بندی چه بود؟

به نظر من دوران جمع‌بندی، جزو حیاتی‌ترین بازه‌های تحصیلی هر دانش‌آموز است نتیجه ۱۲سال تلاش ما در همین بازه رقم می‌خورد. در پایان اردیبهشت گرچه خواندن کتاب‌های درسی  تمام می‌شود ولی هنوز به پایان خط نرسیده‌ایم بعضی‌ها خسته و دلسرد می‌شوند  برخی بی‌حوصله و بی‌خیال. باید الگوی تازه‌ای برای مطالعه انتخاب کرد و به لحاظ روانی و ذهنی آماده‌تر شد!


برای علی بختیاری چه اتفاقی افتاد و آمادگی ذهنی چگونه ایجاد شد؟

من یک دانش آموز بودم و تصمیم گرفتم امتحاناتم را تحت‌الشعاع کنکورم قرار بدهم این تمرکزِ من روی کنکور یعنی الویت دادن به آن، تا حد زیادی تکلیفم را با خودم روشن کرد و دیگر نگران امتحانم نبودم و ذهنم را آزاد شده بود تا کار اصلی را انجام بدهم. در روزهای امتحان  قبل از هر امتحان از ساعت ۶ تا ۷ هر صبح برای درس‌های کنکورم تست می‌زدم و بعدساعت۸ می‌رفتم وامتحانم را می‌دادم من به امتحان نهایی بیشتر به عنوان دوره‌ی هر کتابِ درسی برای کنکورم نگاه می‌کردم.


شما برای الویت اول‌تان چگونه آمادگی ایجاد می‌کردید؟

وقتی تصمیم می‌گیرید کنکور خوبی بدهید باید قبل از کنکور، آزمون‌هایی را شبیه سازی کنید و در هر دو روز یک بار آزمون جامع می‌زدم. من در نظر داشتم با هر آزمون، به نقاط قوتم در هر درس بیشتر اتکا کنم و از همین نقطه مطمئن وارد کنکور بشوم.


این روش شبیه سازی چقدر به شما اطمینان خاطر می‌داد؟

با چند نفر از بچه‌های مدرسه هماهنگ کرده بودیم به صورت حضوری و با رعایت همه شئونات روز کنکور آزمون بدهیم و هفته‌ای یک آزمون را به صورت رسمی‌تر آزمون می‌دادیم. البته در منزل هم با یک صندلی وبا ماسک و پوشش دانش‌آموزی حاضر می‌شدم. مراعات زمان‌بندی دفترچه‌های عمومی و اختصاصی و مدیریت زمان یکی از نکاتی بود که حتما انجام می‌دادم. با این سخت گیری‌ها بود که روز کنکور در سوال‌های اختصاصی فقط دو غلط داشتم.


به کار گیری تکنیک‌های مدیریت زمان در دوران جمع بندی برای رسیدن به دستاوردی که گفتید چقدر موثر بود؟

من چه در این آزمون‌ها و چه در کنکور هیچوقت با مشکل وقت مواجه نشدم. با توجه به این‌که ریاضیِ کنکور ۱۴۰۰ خیلی سخت بود ولی من با مدیریت زمانِ ریاضی‌ توانستم برای فیزیک و شیمی نتیجه خوبی بگیرم.


بعد از هر آزمون، معمولا چه برنامه‌ای داشتی؟

بعد از ظهر هر آزمونی که می‌دادم برای هر درس یک ساعت مطالعه می‌کردم به خصوص جایی که اشتباه می‌کردم و یا به لحاظ زمانی مشکل داشتم و یادگیری‌ام ناقص بود وقت می‌گذاشتم یعنی فقط وقتم را به رفعِ اشکال آزمون اختصاص نمی‌دادم.


با استفاده از لینک های زیر به مصاحبه های دیگر با رتبه های برتر دست خواهید یافت:

یک ماه آخر، گفت و گوی داوود اکبری با عبدالله احمدی رتبه43تجربی

یک ماه آخر، گفت وگوی داود اکبری با آیدا علی بخشی رتبه29 انسانی

یک ماه آخر، گفتگو با زهرا نوروزی رتبه 181 کنکور انسانی

یک ماه آخر، گفتگو با امیرحسین خوشخو رتبه 69 کنکور تجربی

یک ماه آخر، گفتگو با لیلا مصطفایی رتبه 73 کنکور انسانی


/////////////////////////////////////////////////////

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید. 

یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با علی بختیاری رتبه 16ریاضی

/////////////////////////////////////////////////////

Menu