یک ماه آخر، گفت وگوی داود اکبری با آیدا علی بخشی رتبه29 انسانی

یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با آیدا علی بخشی.آیدا علی‌بخشی هستم رتبه29 انسانی 1400 از اراک و در رشته‌ی روان‌شناسی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم

یک ماه آخر، گفت وگوی داود اکبری با آیدا علی بخشی رتبه29 انسانی

لطفا خودتان را معرفی کنید.

آیدا علی‌بخشی هستم رتبه۲۹ انسانی ۱۴۰۰ از اراک و در رشته‌ی روان‌شناسی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم. در حال حاضر در بخش تولید محتویِ درس‌های روان‌شناسی و دروس عمومی در کانون فعالیت دارم و در ضمن پشتیبان ویژه دانش‌آموزان انسانی هستم.


پایان اردیبهشت۱۴۰۰ را به خاطر بیاورید، چهل روز مانده به کنکور. مهم‌ترین موضوعی که با آن مواجه بودید چه بود؟

در برابرم دو مساله جدی وجود داشت؛ نخست امتحاناتِ حضوری در پایان یک دوره‌ی طولانیِ آموزشِ غیرحضوری و از طرفی می‌دانستم با شبیه‌سازیِ آزمون ها و کنکورهای گذشته باید خودم را برای کنکور آماده کنم. در ابتدا فکر می‌کردم با روشی که دارم برای کنکور آماده می‌شوم، ممکن است پاسخ گوی امتحاناتِ تشریحی و نهایی نباشم، این تصور ابتدا من را نگران می‌کرد به هرحال آموزشِ غیر حضوری خود باعث شده بود که امتحانات، تحت‌الشعاعِ کنکور، تا حدی کمرنگ و بی‌رمق شود، ولی به زودی متوجه شدم که این تصورِ غلط است، زیرا کسی که خودش را برای کنکور آماده می‌کند اتفاقا، تواناییِ حل مساله، بیشتر به او کمک می‌کند پس من هم می‌توانم از پسِ نوشتنّ برگه امتحان نهایی بر بیایم و در همان روزهای نخست امتحانات توانستم پتانسیل تازه‌ای برای اوقات جمع‌بندی‌ام آزاد کنم.


 و در کورانِ امتحاناتِ خرداد، با اجرای یک روشِ مطالعاتی جدید، باید برای کنکور آماده می‌شدی؟

قبل از ورود به دوره جمع‌بندی از لحاظ ذهنی آماده شده بودم و از دیگران شنیده بودم که چه تمهیداتی  باید به‌کار بگیرم. من از ابتدای سال با حضور در آزمون‌های قلم‌چی داشتم تجربه کسب می‌کردم و در مسیر که قرار گرفته بودم همیشه از صحبت‌های دانش‌آموزان برترِ گذشته یاد می‌گرفتم. در پرس و جو از برترهای کنکور۹۸ به ویژه بر ترس و نگرانی‌هایم فائق شدم و با آگاهی جمع‌بندی را آغاز کردم.


حفظِ اندوخته‌های سه ساله‌ی دبیرستان، در ماه آخر، نیازمندِ روشی متفاوت است آیا برای شما هم این‌گونه بود؟

در اجرای روشِ سه روز یک بار نکته‌ای را باید یاد‌آوری کنم. بحث شبیه سازی کنکور را من فقط در منزل  انجام نمی‌دادم بلکه خود آزمون‌های قلم‌چی را خیلی جدی اجرا می‌کردم، صندلی می‌گذاشتم، لباس فرم می‌پوشیدم و شرایط جلسه کنکور را کاملا رعایت می‌کردم. در این آزمون‌ها چه در منزل یا آزمون‌های اصلی با توجه به درصد و نمراتی که کسب می‌کردم فقط به این فکر می‌کردم که در پی هر تلاشم، از آزمونی که دادم راضی هستم. من برای بالا بردن کیفیتِ آزمون دادنم، هدف‌گذاری می‌کردم نه  نمراتم. با این ترتیب خودم را قانع می‌کردم، آرامش داشتم و اعتماد به نفسم زیاد می‌شد!


از شما می‌خواهم کمی دقیق‌تر بگویید بعد از آزمون‌ها چه می‌کردید؟

هنگام آزمون حتما از پاسخبرگ برای انتخاب گزینه‌ها استفاده می‌کردم، سر ساعت ۸صبح شروع می‌کردم و با رعایتِ دقیق زمان کنکور و با استفاده از تکنیک‌های (× ،-) و زمان نقصانی ادامه می‌دادم وقتی کنکورم تمام می‌شد کمی استراحت می‌کردم بعد از آن، آزمون را دقیقا تحلیل می‌کردم. 

فکر می‌کنم در ماه آخر، زمانی را که به تحلیل درس به درس می‌گذاشتم در موفقیتم سهم به سزایی داشت و رتبه ای که به دست آوردم مدیونِ تحلیلِ دقیق و کیفی بود که به یادگیری‌هایم عمق بخشید و اعتماد به نفسم را بالا برد.


با استفاده از لینک های زیر به مصاحبه های دیگر با رتبه های برتر دست خواهید یافت:

یک ماه آخر، گفت و گوی داوود اکبری با عبدالله احمدی رتبه43تجربی

یک ماه آخر، گفت و گوی داود اکبری با علی بختیاری رتبه 16ریاضی

یک ماه آخر، گفتگو با زهرا نوروزی رتبه 181 کنکور انسانی

یک ماه آخر، گفتگو با امیرحسین خوشخو رتبه 69 کنکور تجربی

یک ماه آخر، گفتگو با لیلا مصطفایی رتبه 73 کنکور انسانی


/////////////////////////////////////////////////////////////////

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید. یک ماه آخر، گفت وگوی داود اکبری با آیدا علی بخشی رتبه29 انسانی

/////////////////////////////////////////////////////////////////

Menu