گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی)فرامرز احمدی

مصاحبه متین قنبرزاده با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی)فرامرز احمدی

گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی)فرامرز احمدی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  فرامرز احمدی                             

نام شهر: همدان

رشته‌ تحصیلی: ریاضی فیزیک                                           

میانگین تراز: 7014       

تحصیلات پدر: ابتدایی                                                                

شغل پدر: دکوراسیون داخلی 

تحصیلات مادر: دیپلم                                                                  

شغل مادر: خانه دار

میانگین درصد هر درس در آزمون ها: 

عربی: 80      فارسی: 70    دینی: 50     زبان: 90      فیزیک: 80      شیمی: 50     حسابان: 60      گسسته: 70     هندسه: 60        آمار و احتمال: 80 




  • پوشش مطالب دهم و یازدهم در بین آزمون های دوازدهم مهمترین ویژگی برنامه راهبردی است...


 آزمون



  • از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 
  • از سال یازدهم شرکت کرده و دو سال عضو کانون بوده ام. تاثیر مثبت سنجش خود و تحلیل نتایج واضح و ملموس است و کانون این امکان را در کنار امکانات دیگر در اختیار من می گذاشت.
  •  
  • دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چیست؟ 
  • تداوم شرط نتیجه گیریست.

  • مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟
  • شبیه سازی، همانطور که از اسمش پیداست هدف گذاری، آمادگی و اصطلاحا گرم شدن برای آزمون اصلی.

  • شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون‌ها، چه تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 
  • متاسفانه از زمان ثبت نام من آزمون ها آنلاین هستند و خب نمی توانم با شرایط حضوری مقایسه کنم.

  • آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می‌دهید یا مقایسه با دیگران؟ چه‌قدر تراز، رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ 
  • یک سطح معیار برای خود انتخاب کرده و خودم را با خودم نسبت به آن سطح مقایسه می کنم.
  •  
  • آزمون‌های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟
  • دروسی که در هفته دوم باید مطالعه کنیم را آزمون هدف گذاری تعیین می کند پس تاثیر زیادی روی برنامه ریزی مطالعاتی دارند. 

  • چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون‌ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس‌ها پاسخ می‌دهید یا این‌که به همه درس‌ها در یک زمان پاسخ می‌دهید؟ 
  • آزمون هدف گذاری در چند نوبت اما مشابه پارسال در یک نوبت و در اولین فرصتی که بتوانم شرکت می کنم.

  • از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کرده‌اید؟ 
  • تابستان سال دوازدهم یک برنامه بلند مدت برای کنکور طراحی کردم و خیلی درگیر جزئیات نشدم. 

  • اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟ 
  • اولین تراز حدودا شش هزار و به تراز تقریبی هفت هزار رسیده ام . دلیل پیشرفت تمرین زیاد و تلاش اصولی است و بس.

  • بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟ 
  • صد درصد، درسال دوازدهم مدرسه هم در راستای کنکور حرکت می کند و مطالعه برای آزمون درواقع بخشی از مطالعه برای مدرسه است و مطالعه برای مدرسه بعضی از مطالعه برای آزمون.



برنامه و کتاب


 

  • همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 
  • پوشش مطالب دهم و یازدهم در بین آزمون های دوازدهم مهمترین ویژگی برنامه راهبردی است.

  • چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟ 
  • در بعضی دروس تفاوت آشکاری در برنامه راهبردی و مدرسه وجود دارد و من سعی می کنم با برنامه ای که جلوتر است پیش بروم تا با برنامه بعدی هم مروری بر موضوعات داشته باشم.
  •  
  • روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه چه تفاوتی دارد ؟ دلیل آن چیست؟ 
  • به شخصه سعی کردم افزایش ساعات مطالعه ام در سال دوازدهم درکنار تغییر تکنیک های مطالعه و افزایش بازدهی باشد و تغییر خیلی زیادی در ساعات مطالعه ایجاد نکردم اما تکنیک هایی برای استفاده اصولی تر از زمان را بکار بردم . 

  • برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟ 
  • توازن میان دروس تغییر مهمی بود که قبلا رعایت نمی کردم و تاثیر زیادی در ترازم داشت.
  •  
  • ازکدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد. 
  • کتاب های آبی ، شخصا با کتاب های جامع ارتباط بیشتری می گیرم و بنظرم درسنامه های جامع و تست های پیمانه بندی شده از مهمترین ویژگی های کتاب های آبی است.
  •  
  • در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می‌شدید ؟ برای رفع این مشکل به چه راه‌حلی رسیده‌اید؟ 
  • خوشبختانه درسی نیست که نتوان با مطالعه بیشتر در آن پیشرفت کرد و من هم در دروس دینی و فارسی و شیمی چالش های زیادی داشتم که با افزایش ساعات مطالعه این دروس در حال حل این چالش ها هستم.

  • کدام درس( دروس)  نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟ 
  • فیزیک و زبان ، روش مطالعه خیلی عادی دارم اما دلیل توانایی ام علاقه به موضوع و ارتباط گرفتن با آن است. 

  • پیشنهاد شما برای دانش‌آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده‌اند چیست؟ 
  • تغییر روش مطالعه.


  • کارنامه و سایت


  • روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می‌کنید؟ كارنامه را چه ساعتي مي‌گيريد؟ 
  • هشت صبح ، کارنامه هم بین ساعات سه تا چهار بعد از ظهر

  • از جعبه‌ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی؟ چرا؟   
  • بنظر من تمام ابزار ها برای تحلیل مفید هستند و علاوه بر میزان پیشرفت ، اهداف بعدی ما را برای ارتقای دروس مشخص می کنند.

  • روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 
  • مقایسه با هدف گذاری چند از ده و همچنین تحلیل سوالات نزده و اشتباه



مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت


  • آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه؟ براي هدف‌گذاري از کدام کارنامه‌ها استفاده مي‌كنی؟  
  • به نظر من هدف گذاری چند از ده بهترین و ملموس ترین نوع هدف گذاریست و برای تمامی درس ها بخصوص دروسی که قصد ارتقای آنها را به طور ویژه تری داریم نیاز است.
  •  
  • آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ در کدام درس‌ها؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟ 
  • در بسیاری از افراد دیده شده که نوشتن یک متن یا موضوع تاثیر مثبت بر یادگیری و به حافظه سپردن آن موضوع دارد اما من به شخصه استفاده از درسنامه های خلاصه برخی کتاب های کمک درسی را ترجیح می دهم. در هر صورت داشتن و مطالعه یک خلاصه واجب است چه خودمان بنویسیم و چه از روی کتاب مطالعه کنیم.

  • براي اين كه از حاشيه‌های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟ 
  • بنظرم تمرکز روی  اهداف بزرگ باعث می شود درگیر مسائل حاشیه نشویم و با تمام قدرت به سمت هدف خود حرکت کنیم.

  • در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 
  • ما انسانیم و تفاوت های زیادی با کامپیوتر ها داریم. بدن و مغز انسان درکنار ویژگی های منحصر به فرد و بینهایتی که دارد، گاهی نیاز به وقفه و استراحت جدی دارد و معمولا دانش آموزان سعی می کنند به خود تلقین کنند که هنوز خسته نشده اند و وقت استراحت نیست، اما بدن به هر حال نیاز به توقف فعالیت های سنگین دارد و تمرکز بشدت افت می کند و متعاقبا ساعات مطالعه مفید کاهش یافته و نتیجه مطلوب گرفته نمی شود. برای من هم حدودا سه ماه بعد از شروع سال تحصیلی این اتفاق افتاد و تغییر روش مطالعه راه حل این مشکل بود.
  •  
  • پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 
  • بنظر من بهترین ویژگی یک پشتیبان توانایی ارتباط برقرار کردن به عنوان یک دوست است و هرچه تفاوت سنی دانش آموز و پشتیبان کمتر باشد این امر بهتر پیش می رود و دانش آموز بیشتر از کمک های پشتیبان خود بهره می برد.

  • اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟ 
  • صددرصد محیط و افرادی که دانش آموز با آنها در ارتباط است تاثیر بسزایی در روحیه و انگیزه او دارند و خانواده من هم نقش مهمی در انگیزه و تمرکز بر روی اهدافم دارند و همیشه سعی در پیشرفت من دارند.

  • زمان استراحتتان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می‌دهید؟ 
  • اگر در طول هفته طبق برنامه پیش بروم روز جمعه زمان استراحت است و معمولا برای تفریح به بیرون از خانه و فضا های باز میروم. حین مطالعه هم هر دو ساعت، بیست دقیقه استراحت بصورت نرمش یا بستن چشم یا خوردن یک میان وعده دارم.



روش های مدیریت زمان


  • زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟ 
  • از آنجایی که اکثر داوطلبان کنکور می توانند در شرایط بدون محدودیت زمان، به سوالات کنکور با درصد قابل توجهی پاسخ دهند، می توان نتیجه گرفت که مدیریت زمان جزو چالش های اساسی کنکور است اما فرایند چندان سختی نیست و من هم با توجه به توانایی و تسلط خودم ترتیب پاسخ دادن به درس ها را چیده ام به طوری که از دروس ساده شروع و به دروس سخت ختم می شود و این موضوع نیز تاثیر زیادی بر روحیه سر جلسه کنکور دارد.
  •  
  • از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ (ضربدر منها- زمان‌های نقصانی...) به طور خلاصه روش خود را توضیح دهید. 
  • تکنیک ضربدر منها بدون شک از تکنیک های موثر بر مدیریت زمان بوده و هست و پیشنهاد می کنم با مطالعه این تکنیک در سایت حتما از آن برای مدیریت زمان استفاده شود.
  •  
  • هفته‌ای چند ساعت مطالعه می‌کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می‌کنید؟ 
  • هفته ای حدودا 40 ساعت مطالعه دارم و سعی می کنم طوری تقسیم کنم که هم ساعات مطالعه در هر روز یکسان باشد و هم اینکه جمعه تایم استراحت داشته باشم.


  • هدف گذاری و شروع نیمسال دوم



    • در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟ 
    • تمرکزم بر روی اتمام مباحث تا قبل از عید است و این یعنی باید در تمام درس ها هدف گذاری ویژه ای داشته باشم.
    •  
    • در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه خود را تغییر می‌دهید؟ چرا؟ 
    • دروس حفظی باید با دوره تناوب کوتاه تر دوره شوند و تست های جامع تری تمرین کنم.
    •  
    • در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کرده‌اید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟ 
    • کمبود ساعات مطالعاتی
    •  
    • یکی از چالش‌های مهم دانش‌آموزان نگرانی برای فراموشی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید‌کرد؟ 
    • مرور مداوم ساده ترین و کارآمد ترین راه برای این مشکل است.
    •  
    • برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 
    • اتمام تک مبحث های باقی مانده از هر سه سال





    •  دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید.
    • گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی)فرامرز احمدی 
Menu