پاسخ نسترن توکلی به سوال‌های دانش آموزان در جلسه‌ی 21 بهمـن

دانش آموزانی که از مباحث آزمون عقب مانده اند، در حال حاضر هماهنگ با آزمون‌های پیشِ رو مطالعه کنید و درس هایی را که نخواندید،در آزمون‌های ایستگاه جبرانی(7فروردین و 19 فروردین) بخوانید و خود را برسانید.

پاسخ نسترن توکلی به سوال‌های دانش آموزان در جلسه‌ی 21  بهمـن

پاسخ به سوال های دانش آموزان تجربــی در جلسه ی آزمون 21 بهمن

نگار تقی زاده:من که از اول سال خوندم تست زدم دارم کلاس میرم اما چون به خاطر کمبود وقت اونقدری که دلم میخواست تست بزنم نزدم نتیجه دلخواهمو نگرفتم  هنوز ترازم ۵هزارو خورده ای هست چه پیشنهادی دارید؟

Miss Alavi :سخت کوش هستم ،اما نمیتونم متاسفانه ترازمو افزایش بدم و نمی‌دونم دلیل چی هست؟

امیر:ترازم از ۴۶۰۰ بیشتر نمیشه چیکار‌کنم؟

فردین روزبهانی:من از اواخر آبان اومدم کانون دوازدهم تجربی امسال برای اولین بار حدود ۷۲۰۰ آوردم اما اومده نزدیک ۶۷۰۰ بهترین کار که کنم چی هست؟

فاطمه واعظ زاده:من ساعت مطالعه ام بیشتر شده ولی کیفیتش کم شده برای پرش ذهن چیکار کنم؟

محمد پورسوسن:من تمام اصل هایی ک گفتین رو رعایت میکنم و روزی 11 ساعت هم میخونم اما از 6100نمیرم بالاتر

نگین آغیل:من ۵ ماه هست که شروع کردم ولی در آزمون ها پیشرفت ندارم و ترازم پایینه میشه بگید چکارکنم؟

Mohadese:من که مشاوره ندارم و کلی عقبم چجوری مطالعه داشته باشم؟

پاسـخ:

1- تلاش کنید، زحمت بکشید و تا جایی که می توانید و پرانرژی و شاداب هستید، درس بخوانید و ساعت مطالعه تان را بالا ببرید.

2- با "روش بازیابی"  درس بخوانید.

3-از دفتربرنامه ریزی برای ثبت ساعت مطالعه ی روزانه و هفتگی استفاده کنید تا درک بهتری از کمیت و کیفیت مطالعه تان داشته باشید.

4-در همه ی آزمون ها شرکت کنید و غیبت نکنید حتی اگر مباحثی از برنامه را نرسیدید که بخوانید، پیوستگی خود را به آزمون ها حفظ کنید.

6-روز جمعه ی آزمون، حتما آزمون تان را ارزیابی و تحلیل کنید و یادگیری های ناقص تان را مشخص کنید مثل غلط زده ها؛شک دارها،فراموش شده ها و روی آن ها کار کنید تا رفع اشکال شود و در آزمون های بعدی دچار این اشتباهات نشوید.

7-هماهنگ با برنامه ی راهبردی آزمون ها پیش بروید و از برنامه جدا نشوید.در ایستگاه های جبرانی و آزمون های دوره ،درس های عقب مانده خود را مطالعه کنید. 

8-در آزمون های مکمل طی دو هفته شرکت کنید:آزمون هدف گذاری،آزمون مشابه پارسال و آزمون های تک درس

 

nazanin:من تازه اومدم ثبت نام کردم دوازدهم هستم ترازم توی ۸ بهمن و ۲۱ بهمن ۴۰۰۰ اومده چیکار کنم از درسای دهم هم عقب هستم میشه لطفا پاسخ بدید.

محدثه جعفری:من نمیتونم خودمو به بودجه بندی آزمون ها برسونم به خصوص ریاضی و فیزیک باید چیکار کنم که تو دوهفته به بودجه بندی برسم اصلا نمیشه

فاطمه واعظ زاده:میشه راهکار بگید عقب موندگی هایی که از پایه داریم چیکار کنیم؟

عرفان عاشوری:من الان به خاطر ترازم نا امیدم، خیلی خسته ام. با درس خوندن زیاد نتیجه نمیگیرم چیکار کنم ترازم از 5500 اومد زیر 4000 استرس زیاد دارم برا کنکور کسی بوده از الان استارت بزنه رتبه خوب بشه؟

... :بچه هایی که تازه آزمون میدن چطوری برنامه بچینند درسایی که آزمون نزدن رو کار کنند؟

کمالیان:مباحثی از نیمه اول دوازدهم و دهمم که نخوندیم و عقب موندگی داریم و یسری مباحثشم نیاز به تمرین زیاد داره اینارو چجوری و کی باید بخونیم میشه توضیح بدید؟

محمد خدائی:کسایی که کانون رو دیر ثبت نام کردن میتونن امسال نتیجه بگیرن؟

محمد سعیدی:من ازمون قبل یک سری از مباحث رو از دست دادم به دلیل اینکه متاسفانه برنامه رو خوب نگاه نکرده بودم و فکر می کردم فقط از مباحثی که تا الان گرفته شده میاد و پیشروی نداره امکان جبران هست؟

نانا: اگر از برنامه عقب مونده باشیم باید عقب ماندگی ها رو بخونیم یا فقط برنامه ازمون بعدی رو بخونیم؟

کتایون انصاری شفیع:اگر بخاطر بیماری عقب بیوفتیم چی کار کنیم؟

Zohre:من از برنامه راهبردی خیلی عقب افتادم و پایه ضعیفی دارم الان سردرگم هستم و نمی دونم چطور برنامه ریزی کنم؟

Nazanin :من پایم ضعیفه برا همین حجم مطالب ازمونا برام سنگین هستش و به تسلط نمیرسم الان هیچکدوم از مطالب نوبت اول مسلط نیستم چیکار کنم ؟(دوازده تجربی و از مهر شروع کردم)

سه نقطه:من ۱۳ ساعت میخونم اما با برنامه هماهنگ نیستم بنظرتون چیکار کنم؟

میلاد:اگه از برنامه راهبردی عقب بیوفتیم چجوری برسونیم؟

محمد:الان دوست من میخواد شروع کنه معدلش هم خوبه ولی نه دهم خوانده کامل نه یازدهم الان نمیدونه چکار بکنه... همش میگه نمیرسم به نظر شما می توانه برسه اگه شروع کنه؟

حامد ستوده:آیا کسی که تازه شروع کرده باید چیکار کنه؟

پاسـخ:

1-از همین الان شروع کنید، حتما در آزمون های کانون شرکت کنید و پیوستگی تان را حفظ کنید(غیبت نکنید) و با برنامه ی راهبردی پیش بروید و به برنامه اعتماد کنید و مطمئن باشید که درس های دهم و یازدهم و درس های مرتبط با دوازدهم در برنامه لحاظ شده و می توانید در ایستگاه های جبرانی 7 فروردین و 19 فروردین مباحث عقب مانده را برسانید.همچنین در آزمون های هدیه ی 5 فروردین و 12 فروردین که رایگان است ثبت نام و شرکت کنید تا آمادگی بیشتری کسب کنید.

2-جدی و پرتلاش باشید و ساعت مطالعه روزانه خود را در دفتربرنامه ریزی ثبت کنید و آزمون ها را با دقت ارزیابی و تحلیل کنید. در جلسات هفتگی مقطع خود شرکت کنید تا با نکات درسی و مشاوره ای ضروری و مورد نیاز خود آشنا شوید.

 3- دانش آموزانی که از مباحث آزمون عقب مانده اید، در حال حاضر هماهنگ با آزمون های پیشِ رو مطالعه کنید و درس هایی را که نخواندید، در آزمون های ایستگاه جبرانی(7 فروردین و 19 فروردین) بخوانید و خودتان را برسانید.دو آزمون 5 فروردین و 12 فروردین هدیه نوروزی است که با ثبت نام در آن ها می توانید بیشتر تمرین کنید. منطق برنامه ی آزمون های هدیه مطابق آزمون های 7 و 19 فروردین است.نگران نباشید در برنامه ی راهبردی به تعداد کافی آزمون های دوره و جمع بندی دارید و جبران خواهید کرد. 

  

فاطمه ناصری:من خیلی از مباحثم مونده به نظرتون حذف کنم قسمت هایی رو؟

پاسـخ:

مباحثی که در کنکور بودجه بندی بالا دارند را در برنامه تان بگذارید و فقط برخی مباحثی را که فکر می کنید نمی رسید و برای تان دشوار است می توانید حذف کنید.  


نگین صفری:من درصدای توی خونه ام بالاست ولی سرجلسه آزمون ترازم خیلی کمه.

پاسـخ:

در منزل تست های زمان دار بزنید و مدیریت زمان داشته باشید و تا می توانید تمرین تشریحی و تستی بیش تر از گذشته کار کنید تا هم بر مباحث مسلط شوید و هم سرعت تان بالا برود.بعد از آزمون، تحلیل و ارزیابی آزمون را انجام دهید و یادگیری های ناقص تان را به یادگیری کامل تبدیل کنید.قبل از آزمون، هدف گذاری چند از ده انجام دهید و در حین آزمون روش ضربدر و منها را به درستی اجرا کنید.با تمرین و تکرار این نکات و روش ها  بتدریج و آزمون به آزمون پیشرفت خواهید کرد.

برای این که در مدیریت زمان تسلط پیدا کنید حتما در آزمون های" تک درس " که در صفحه ی شخصی شما بارگذاری می شود شرکت کنید.

 

Parastoo khalili :چگونه از خواندن کتاب و ‌درسنامه دل بکنیم و خودمون رو‌مجاب کنیم به اینکه با بلد بودن نیمی از مطالب بریم سراغ تست !همیشه من دغدغه ی این رو‌دارم که صد درصد مطالب رو بلد باشم بعد برم سراغ تست که نهایت اون نتیجه ی دلخواه رو‌نمیده.

پاسـخ:

با "روش بازیابی" درس بخوانید تا از نتایج ماندگار و مفید آن بهره ببرید.تمرین کنید تا بتدریج عادت های نادرست مطالعه تان را تغییر دهید و با روش درست و پربازده درس بخوانید.ابتدا تعدادی تست از یک مبحث بزنید تا متوجه نقاط قوت و ضعف خود در آن قسمت بشوید.سپس به کتاب درسی یا جزوه یا درسنامه یا نکات و یادداشت های تان مراجعه کنید و قسمت هایی را که نیاز بیشتری دارید، مطالعه  کنید. وقتی امتحان می دهید متوجه می شوید:1- بعضی چیزها را فراموش کرده اید 2-روی بعضی جواب ها شک دارید 3-بعضی سوال  ها را که مطمئن هستید، درست جواب داده اید اشتباه هستند.

به طور کلی متوجه یادگیری های ناقص تان می شوید و برنامه ی بهتری برای درس خواندن تنظیم می کنید. از تکراری خواندن جلوگیری می کنید، وقت خودتان را بهتر تنظیم می کنید و تصمیم های بهتری می گیرید. 

 

زهرا:برای مقابله با بی انگیزگی چه کنیم؟

پاسـخ:

برای خودتان هدف های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت داشته باشید تا متمرکز و هدفمند مطالعه کنید و انگیزه تان برای پیشرفت حفظ  شود.هدف کوتاه مدت مثل خواندن مفهومی و کامل یک گفتار از درس زیست یا شیمی یا ادبیات- هدف میان مدت مثل شرکت در آزمون ها و غیبت نکردن- هدف درازمدت قبولی در رشته ی دلخواه در دانشگاه. از روش بازیابی برای خواندن درس ها استفاده کنید یعنی اول امتحان بدهید سپس مطالعه کنید، در این روش هم متمرکزتر خواهید بود و هم با انگیزه و هیجان درس می خوانید.از سایر ابزارها و امکانات آموزشی کانون استفاده کنید تا با انرژی و انگیزه ی بیشتر پیش بروید.

 

Zahra:من اصلا نمیتونم تستای ریاضی و فیزیک و شیمی رو بزنم باید چیکار کنم؟

پاسـخ:

به دلیل این که سوال های تستی در سطح بالاتری طراحی می شوند باید ابتدا کتاب های درسی را خوب بخوانید. پیش نیاز تست زدن (به مفهوم سنجشی بودن تست ها)، تمرین سوال های تشریحی و کامل و عمیق خواندن متن درسی است.از طرفی می توانید بعد از خواندن یک مبحث،تعدادی تست بزنید بعنوان مطالعه ی تکمیلی،یعنی هم قبل از مطالعه(روش بازیابی) و هم بعد از مطالعه تعدادی تمرین و تست کار کنید تا مسلط شوید.از نمونه سوال های امتحانی،کتاب سوال های پرتکرار و کتاب های سه سطحی استفاده کنید.

 

زهرا شتربانی:کلاس های نکته تست در دوران فروردین دارید؟

فاطمه مصطفی:منظور از اردوی نوروزی چیست؟میشه توضیح بدید.

نگین:راجع به اردوی نوروزی توضیح بدید؟

متینا شاکری:اردو چطوریه؟

صبا نعمتی:درباره اردوی نوروزی میشه توضیح بدین چه زمانی برگزار میشه؟

123:اردوی نوروزی چیه؟

علی محمد:کلاس های نوروزی چطور هست؟

علیرضا قاسمی:میشه درباره اردوهای نوروزی رو توضیح بدید؟

پاسـخ:

می توانید با هماهنگی نمایندگی کانون و ثبت نام در اردوی نوروزی در کلاس های نکته و تست در دوران طلایی نوروز شرکت کنید. کلاس ها به مدت 10 روز است و از دوم فروردین شروع می شود.برنامه ی تدریس دبیران هماهنگ با برنامه ی راهبردی آزمون های نوروز و کتاب نوروز است.

 

... :ویژگی های کتاب نوروز چیه؟

پاسـخ:

1-آزمون محور است 2- پنج آزمون با پیشروی مستقل دارد 3-هر آزمون بین 100 تا 110 سوال دارد 4-بودجه بندی کتاب شامل کل نیم سال اول و نصف نیم سال دوم است. 

 

Nahid :منبع جمع بندی خوب در کنار کتاب نوروز چی پیشنهاد می کنید؟

پاسـخ:

کتاب جمع بندی دهم و یازدهم(پایه) برای آزمون 5 فروردین(آزمون هدیه) و آزمون 7 فروردین(آزمون اصلی)

کتاب جمع بندی دوازدهم برای آزمون 12 فروردین(آزمون هدیه) و آزمون 19 فروردین(آزمون اصلی)

 

نرگس سعدی: آنقدر منابع زیاده نمیرسم از همش استفاده کنم آبی، سه سطحی، نوروز، جمع بندی، زرد، پلکان بنظرتون روی چندتاش تمرکز کامل کنیم بهتر نیست؟من اینطوری دچار سردرگمی میشم. 

پاسـخ:

از هر منبعی به تناسب توان و نیاز آموزشی و در زمان های مناسب خودش استفاده کنید.

آزمون های کتاب نوروز و کتاب های جمع بندی(دوازدهم و پایه) برای آمادگی آزمون های 7 و 19 فروردین( و آزمون های هدیه نوروز)

کتاب زرد عمومی(تست های مجموعه ای کنکور) برای استفاده ی بیشتر از اردیبهشت ماه به بعد

کتاب زرد اختصاصی(تست های مجموعه ای کنکور) در پروژه ی هشتـم(دوران جمع بندی)

کتاب های آبی برای تمرین تست های شناسنامه دار و استاندارد کنکور(پیمانه ها)

کتاب های سه سطحی(نسبتا دشوار،دشوار،دشوارتر) برای تمرین و تسلط بیشتر بر مفاهیم و نکات درسی    

 

زهرا غالبی:برای اینکه مشاوره بگیریم از کانون چیکار کنم؟

پاسـخ:

با خانم شیلا کیانی تماس بگیرید(0216463- داخلی 1100) 


Menu