گفت‌و گوی محمد کاشفی با قهرمان پیوستگی فریاد کریمی

از تابستان پایه یازدهم وارد کانون شدم؛ چون احساس کرده بودم که صرف امتحانات مدرسه برای سنجش میزان آمادگی خود برای کنکور کافی نیست

گفت‌و گوی محمد کاشفی با قهرمان پیوستگی فریاد کریمی
 نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: فریاد کریمی
 نام شهر: بانه
رشته‌ تحصیلی: انسانی
میانگین تراز: 6558
تحصیلات مادر: دوره نهضت سواد آموزی    
شغل مادر: خانه دار
تحصیلات پدر: دیپلم
  شغل پدر: راننده تاکسی
رتبه در منطقه 3: 244 رتبه کشوری: 1154
 رشته قبولی : آموزش زبان و ادبیات فارسی
نام دانشگاه قبولی : پردیس شهید مدرس سنندج-فرهنگیان
تعداد سال حضور در کانون: 2 سالتعداد آزمون های امسال: 25 آزمون
تعداد کل آزمون‌ها: 64 آزمون

                                                  

 

شرکت در آزمون های  کانون  

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ 

از تابستان پایه یازدهم وارد کانون شدم؛ چون احساس کرده بودم که صرف امتحانات مدرسه برای سنجش میزان آمادگی خود برای کنکور کافی نیست همچنین هر چند که جلوتر می رفتم بیشتر به این نکته پی بردم که برای درس خواندن داشتن برنامه اصولی که نقشۀ  راهت تا کنکور را نشان بدهد بسیار حیاتی است.


نحوه حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟ در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟ اگر در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشتید، دلیل عدم غیبت شما چه بود؟

 طبیعی است که مطالعه در سال کنکور جدی تر می شود و به دنبال آن برنامه های روزانه هم سنگین تر؛ چون در سال کنکور برای هر آزمون باید دو پایه رو مطالعه کرد. من چون به آزمون به عنوان یک ابزار سنجش خود نگاه میکردم در هیچ آزمونی در طول دو سال کانونی بودنم غیبت نکردم حتی در مواقعی که از برنامه عقب می می افتادم باز هم در آزمون شرکت میکردم تا سطح خود در مباحث مطالعه شده را بسنجم.

 

 

شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

کرونا این فرصت را به ما داد که وقت بیشتری را برای درس خواندن داشته باشیم البته باعث شد که آزمون ها غیرحضوری شوند، من هم سعی می کردم برای خودم شرایطی مانند آزمون حضوری فراهم کنم و همیشه در تایم مشخص شدهآزمون را تمام می کردم و به جز یک دفعه به دلیل مشکلات اینترنت؛ همیشه در پردازش اول بودم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

 قطعا نمی شود گفت بحث تقلب و تراز سایرین اصلا اهمیت نداشت اما من باور داشتم رقابت، رتبه و تراز واقعی ذا کنکور مشخص خواهد کرد.

 

  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ 

من به آزمون های تابستان هم به اندازه آزمون های طول سال اهمیت می دادم وچون در تابستان پایه دهم و یازدهم رو تقریبا بستم در طول سال پیشروی با برنامه آزمون خیلی برام سخت نبود. حتی برنامه آزمون در آمادگی ما برای امتحانات مدرسه بسیار کمک می کرد.

 

 

در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ 

آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟ سعی میکردم همواره در آزمون ها شرکت کنم و در مواقعی که به برنامه نمی رسیدم فقط بخش هایی که خوانده بودم را آزمون می دادم.

 

 در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟ 

از ابتدای سال سعی کردم پیوستگی ام را در آزمون ها حفظ کنم و در همه آزمون های جمع بندی هم شرکت کردم.

 

 

برنامه راهبردی


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ 

برنامه راهبردی طول سال را کامل نگاه کرده بودم تا بدانم که هر درس و پایه ای قرار است چه زمانی تمام شود و بر اساس آن برنامه های روزانه ام را می نوشتم. به نظر من مهم ترین بخش برنامه راهبردی ایستگاه های جبرانی زیاد است چون اگر داوطلبی چند درس را عقب می افتاد در ایستگاه   های جبرانی میتوانست آن ها را هم بخواند.

 

 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

با توجه به شرایط کرونا سرعت تدریس معلمین در فضای مجازی مشکلی در هماهنگی برنامه مدرسه و آزمون برایم پیش نیامد.


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟

 طبیعی است که روش مطالعه در پایه دوازدهم نسبت به سایر پایه ها متفاوت باشد. در درس هایی که از روش مطالعه خودم نتیجه نگرفته بودم از روش مطالعه هایی که در سایت کانون وجود داشت استفاده می کردم که خیلی به من کمک کرد.

 

 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

از کتاب های آبی؛ سه سطحی؛زرد استفاده کردم. مهم ترین ویزگی کتاب های آبی پیمانه ای بودن و همچنین نظم و ترتیبی است که در آنها وجود داشت. کتاب های سه سطحی هم در دوران جمع بندی برای مرور و تسلط بیشتر بر مطالب خیلی مفید بود.


 در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

برای دروس عربی، دینی و ریاضی کتاب های آّبی کانون را داشتم و از کتاب های سه سطحی عربی،جامعه شناسی،تاریخ و جغرافیا برای مرور و جمع بندی مطالب استفاده کردم.

 


 

 

    کارنامه و سایت

 چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کردید؟

 همه این کارنامه ها باعث می شدند که وضعیت و سطح خودم در هر درسی را بدانم.در کارنمه اصلی از قسمت های مقایسه با هم تراز و دهک ها استفاده میکردم. از کارنامه آزمون هدف گذاری برای پیدا کردن مشکل مطالعه خود در هفته اول استفاده می کردم.


  بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

 ابتدا سعی میکردم مشکلات مربوط به سر جلسه آزمون را پیدا کنم و در مرحله بعد سوالات نزده و غلط را یک بار دیگر کار میکردم و نکات پاسخنامه را یادداشت میکردم.

 

 

 چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟ 

 از قسمت های مقالات آقای قلم چی و کلکسیون روش ها بیشتر استفاده می کردم.

 

 

 از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه بیشتر استفاده می کردید؟ نحوه ی استفاده تان چگونه بود؟ در چه زمان هایی از این کارنامه ها استفاده می کردید؟

از کارنامه های هدف گذاری برای پیشرفت و کارنامه پنج نوع درس برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خود استفاده می کردم

 

    برنامه‌ریزی شخصی و روش مطالعه

 از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

از دفتر برنامه ریزی و صفحه 182 استفاده می کردم تا ساعت مطالعه و تعداد تست هر روز و هفته خود را مقایسه کنم و به تعادل برسم و آن را تثبیت کنم.

 

 چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

برنامه  من طوری بود که در بین دو درس اختصاصی یک در س عمومی را مطالعه می کردم و قسمت های مختلف دروس عمومی را هم به صورت روتین در شب ها یا در تایم های مرده کار می کردم.

 

 برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟ 

با توجه به اینکه اکثر دروس پایه را در تابستان مطالعه کرده بودم بیشتر تایمم در طول سال را به مطالعه دروس دوازدهم اختصاص می دادم. و هر روز سعی می کردم پنج درس را بخوانم چون این تنوع درس و تایم های کوتاه باعت می شد کمتر خسته بشوم.

 

 

 

   مهارت های خودتنظیمی:‌فراشناخت و هوش هیجانی

 آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟

بیشتر برای دروسی که ضعف داشتم هدف گذاری چند از 10را انجام می دادم تا کم کم و پیوسته بتوانم در این درس ها پیشرفت کنم و برای این کار از کارنامه هدف گذاری استفاده می کردم.

 

 بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟ کدام درس‌ها در آزمون‌های کانون نقطه‌ قوت شما بودند؟

بهترین تراز من در آزمون20فروردین بود که جمع بندی دروس دوازدهم بود.  دروس عربی، علوم و فنون ادبی، زبان انگلیسی،اقتصاد،روان شناسی و جامعه شناسی نقاط قوت من بودند که دروس عربی ،فنون ادبی و زبان انگلیسی را با تست زنی فراوان و پیدا کردن قلق های تستی و اقتصاد،روان شناسی و جامعه شناسی را با مرور فراوان قویی کردم.

 

 

 پدر و مادرتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟  

پدر و مادرم در ایجاد شرایط مطالعه و برقراری آرامش در خانه بسیار تلاش کردند و همیشه پشتیبان من در مسیر کنکور بودند.

 از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟

اشتباهات خود در آزمون ها را همیشه یادداشت میکردم و آن ها را مرور می کردم تا دیگر آن ها را تکرار نکنم و یادگیری های ناقص خود  را تکمیل کنم همچنین اگر نیاز به خواندن دوباره بود؛ آنها را دوباره کامل مطالعه می کردم.

 

 بهترين پشتيبان هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايي به شما كردند؟

همه مسئولین کانون در شهر ما پشتیبان داوطلب ها بودند و به آن ها کمک می کردند.

 

در کدام درس می توانید در بخش تدریس، طراحی سوال، ویراستاری سوال و ویراستاری کتاب با کانون همکاری کنید؟

در دروس جامعه شناسی،روان شناسی،اقتصاد و ادبیات

 

 

 

 

 روش های مدیریت زمان

برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟

 در آزمون های جامع کانون استراتژی های مدیریت آزمون را تمرین کرده بودم سر جلسه کنکور هم از روش های ضربدر منها، زمان های نقصانی، استراتژی بازگشت استفاده کردم و با همین روش ها توانستم بعد از چند بار مرور سوالات هم ده دقیقه وقت اضافه بیارم.

 

 

چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟

سخت ترین درس رشته انسانی ریاضی بود؛ من قبلا خودم را برای شرایط مختلف درس ها آماده کرده بودم و میدانستم اگر درسی سخت باشد برای همه سخت است به همین دلیل با وجود اینکه درس ریاضی اولین درس دفترچه اختصاصی بود من توانستم دور اول سوالات آسانش رو پاسخ بدم بدون اینکه مدیریت زمانم به هم بریزد، یا تاثیری در پاسخگویی به سایر درس ها داشته باشد.

 

 در مورد رتبه،رشته و دانشگاه قبولی توضیح داده شود؟علت انتخاب رشته قبولی را ذکر کنید.

رشته دبیری ادبیات یکی از پر متقلضی ترین رشته های دانشگاه فرهنگیان است که رتبه های دو رقمی و سه رقمی زیادی هر سال این رشته را انتخاب می کنند من هم بنا بر علاقه خود این رشته را انتخاب کردم.

 

Menu