گفتگوی مریم صافدل با قهرمان پیوستگی ایمان احمدی

از ششم-4سال-امادگی برای آزمون‌های تستی وتیزهوشان-به پیشنهاد دوستان و خانواده -بعداز مدتی خودم به این نتیجه رسیدم که نیاز دارم

گفتگوی مریم صافدل با قهرمان پیوستگی ایمان احمدی


نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: ایمان احمدی    
نام شهر: رضوانشهر  
 رشته‌ تحصیلی:  ریاضی  
 میانگین تراز: ۶۳۳۷    
 تحصیلات مادر:فوق دیپلم    
 شغل مادر:خانه دار
تحصیلات پدر: لیسانس  
 شغل پدر:معلم
 رتبه در منطقه 3 : 26  
رتبه کشوری: 513
 رشته قبولی : مهندسی برق
نام دانشگاه:دانشگاه صنعتی شریف
سال حضور در کانون: 4 سالتعداد آزمون‌های امسال: 57 آزمون
تعداد کل آزمون‌ها:22 آزمون


                                    

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از ششم-۴سال-امادگی برای آزمون های تستی وتیزهوشان-به پیشنهاد دوستان و خانواده -بعداز مدتی خودم به این نتیجه رسیدم که نیاز دارم در آزمون های کانون شرکت کنم.

 

 آیا در آزمون های مشابه پارسال و هدفگذاری شرکت می کردید؟ این آزمون ها چه تاثیری در آمادگی شما برای آزمون داشت؟

بله-باعث شناخت نقاط ظعف میشد تا روی آنها تا آزمون بیشتر کار کنم.

 

چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟ 

زیاد اهمیتی نمی‌دادم فقط با بعضی از دوستان که می‌شناختم گاهی مقایسه میکردم وازشون کمک میگرفتم توی خوندن بعضی درسا -زیاد اهمیتی نداشت وبیشتر به درصد ها و درسایی که در انهاضعیف بودم توجه میکردم.

 

  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

 بله-تابستان سال ۹۹باعث جمع بندی درسهای پایه به صورت بهتری شد.

 

  آیا در آزمون ها دوران طلایی نوروز شرکت کردید؟ روش مطالعه و ساعت مطالعه در عید چقدر بود؟

 بله-در دوران نوروز بیشتر روی درس های پایه کار کردم وحدود ۱۰ ساعت به طور میانگین مطالعه داشتم .

 

 آیا در آزمون های تیزهوشان نیز شرکت کردید؟

 بله-برای آمادگی در آزمون های مدرسه و کنکور-سال هشتم

 

تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟

سعی می‌کردم همیشه یک قدم از آن جلو باشم -پیوسته بودن وبرنامه ریزی دقیق ان-

 

 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

برنامه راهبردی برایم در اولویت قرار داشت ولی از برنامه مدرسه هم عقب نمی ماندم-برنامه راهبردی معمولا جلوتراز مدرسه بود برای همین فقط نیاز به مرور داشتم برای مدرسه .

 

 وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

 با غیر حضوری شدن فرصت بیشتری برای درس خواندن داشتم وسعی میکردم در طول روز بیشتر درس ها را بخوانم به طور منظم.

 

 در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

هندسه :کتاب آبی سوال های متنوع و بسیار خوبی داشت وبه بهتر شدن هندسه من خیلی کمک کرد.

 

 

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید؟

از فیلم های آموزشی سایت استفاده میکردم و همچنین از نرم افزار تخمین رتبه و کارنامه سال های قبل کنکور استفاده میکردم.

 

 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

یک دفتر مخصوص تحلیل آزمون داشتم که بعد از آزمون ابتدا سوالات را بررسی می کردم و اگر نکته ای داشت، در آن دفتر وارد می‌کردم و بعدا مرور می‌کردم.

  

 آيا كلكسيون روش هارا مي بينيد؟بهترین چیزی که از کلکسیون روش ها یاد گرفتید، چه بود؟

بله-روش مطالعه دینی

 

از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

کارنامه ی اصلی آزمون و کارنامه اشتباهات

 

هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟

هفته اول برای درس های جدید و خواندن آنها و هفته دوم مرور آنها با بررسی آزمون های سال قبل کانون

 

آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

 بله-باعث پیوسته بودن درس خواندن و جلوگیری از تنبلی میشد وشناخت نقاط ضعفم می شد.

 

  از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

بله- مهم ترین ویژگی آن رقابت با خودم در مطالعه و افزایش ساعت مطالعه بود.

 

برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ 

 در روز اختصاصی ها و ۲ تا از عمومی ها را می‌خواندم ودر هفته دوم بیشتر آزمون میدادم ودرس هارا مرور میکردم. 

 

 در کدام درس ها روش مطالعه‌ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

هندسه -سوال های بیشتر و متنوع تری حل کردم و وقت بیشتری برای آن گذاشتم و توانستم آنرا بهبود ببخشم

  

 شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ 

روش دوباره خواني-اول درس می‌خواندم بعد ازمون میدادم.

 

 چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

در طول سال با شرکت در آزمون ها برای درس های مدرسه هم آماده میشدم و هنگام امتحانات درس هارا مرور میکردم وتست هم کارمیکردم و در شب قبل امتحان نمونه سوالات امتحان نهایی سال های قبل را از سایت کانون حل میکردم.

 

 پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟ 

 فضای آرامی براي درس خواندنم فراهم کردن وهر موقع به هر کمکی نیاز داشتم کنارم بودند و به من انگیزه میدادند.

 

کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟

دکتر عبدالله آقایی دبیر فارسی -باعث علاقه مند شدن من به درس فارسی شد و همینطور بتوانم در کنکور درصد خیلی خوبی بزنم.

 

 

یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید؟ 

از این موضوع آگاهی داشتم برای همین سعی می‌کردم بیشتر به درصد ها ودرس هایی که در آنها ضعف دارم توجه کنم-فقط به تراز هاي همکلاسی هایم توجه میکردم.

 

برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟  

از زمان هاي نقصانی استفاده کردم -بله-خیر وقت اضافه اوردم -سوال هایی که بلد نبودم یا سخت بودند را رد میکردم.

 

چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  

با دور کردن احساسات منفی-بله در درس ریاضی سوالات خیلی جدید بودند و سعی کردم اول سوالات راحت تر را پیدا کنم وسپس به سوالات سخت برسم.


 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

به ترتیب دفترچه به سوالات جواب دادم.

 

آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ 

خیر -ریاضی بود که برای آن آمادگی داشتم تا سوالات که می‌توانم جواب دهم را اول پیدا کنم.

 

 دلیل انتخاب این رشته و این دانشگاه چه بوده است؟

رتبه 26 منطقه 3 را کسب نمودم در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تهران قبول شدم.

رشته برق یکی از گسترده ترین رشته های دانشگاه است و برخلاف تصور بقیه که آن را صرفا کارهای سیم کشی و ساختمانی می دانند، دارای زیرشاخه های بسیار وسیعی می باشد. در واقع در رشته برق تنوع انتخاب های زیرشاخه ها بسیار بالاست و با توجه به اطلاعاتی که درباره آن جمع آوری کردم به این رشته علاقمند شدم و اولویت اول انتخاب رشته ی من بود.

دانشگاه صنعتی شریف از سطح علمی بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه من از قبل علاقه بسیار زیادی به تحصیل در این دانشگاه داشتم این دانشگاه را انتخاب کردم.

 

 

Menu