نام و نام خانوادگی : علی قنبری | رشته تحصیلی : تجربی |
تحصیلات پدر : لیسانس | شغل پدر : بازنشسته بانک |
تحصیلات مادر : لیسانس | شغل مادر : پرستار |
شهر : رامسر | رتبه تجربی در منطقه : 76 |
رتبه زبان در منطقه : 5 | تعداد آزمون : 101 |
سابقه در کانون : 4 سال | میانگین تراز کانون : 6576 |
نام پشتیبان : علی عبدالکریمی | نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه استعداد هاي درخشان شهيدبهشتى تنكابن |
شرکت در آزمون های کانون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
ششم و از پایه دهم. به پیشنهاد دوستان
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
مهم ترین ویژگی: نظم برنامه های راهبردی، سطح سوالات که در حداکثر آزمون ها خوب بود دلیل حضورم؛ نمی خواستم روند
برنامه مطالعاتی ام تغییر کند و خواستم از نتیجه مطالعه در هفته،خودم مطلع باشم.
آیا در سالهای حضور خود در کانون در آزمونها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟
بله، در سال دوازدهم یک آزمون غیبت داشتم
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟
بله، برخی مواقع با دریافت دفترچه کاغذی از نمایندگی کانون و گاهی اوقات هم از طریق پرینت آزمون، اقدام می کردم در پردازش اول، کارنامه دریافت می کردم
چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟
جهت مقایسه با داوطلبانی که شناخت داشتم، برایم اهمیت داشت ابتدا نگران تقلب دیگران بودم ولی بعد ها با خودم کنار آمدم و بیشتر در صدد بررسی مشکلات خود در آزمون بودم که به فکر رفع مشکل بودم.
برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
ابتدا خانواده که خیلی به من کمک کردند و بعد با رتبه برتر های سال گذشته ی مدرسه از جمله آقای امیرحسین قربانپور رتبه11 کنکور
به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمونهای تابستان شرکت میکنی؟
بله، حتما لازم است اگر وقفه در درس خواندن ایجاد شود، برگشت به برنامه مطالعاتی سخت است اگر وقفه ایجاد شود و درس خوانده نشود، به درس ها نمی توان رسید.
برنامه راهبردی
تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟
برنامه مدرسه جلوتر از برنامه کانون بود، تا حدودی برنامه ریزی شخصی داشتم چون برنامه های کلاسی می بایست تا اسفند 1399 پایان مییافت؛ چاره ای جز هماهنگ کردن نبود.
آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد ؟
در آزمون های هدف گذاری کانون شرکت نمی کردم چون شنیده بودم تست های نو و تازه ای ندارد
آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟
بله، تفاوت داشت در سال های پایه به علت وسواس مطالعه، تست های آموزشی نمی زدم در سال های آخر وسواس مطالعه نداشتم، تست های آموزشی و و مهارتی را از هم جدا می کردم
آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
از کتاب آبی برای درس فیزیک پایه (دهم ، یازدهم) ویژگی: طبقه بندی شده بود که ریز موضوع نوشته شده بوده که در ایام جمع بندی استفاده میکردم و به من کمک می کرد که متوجه اشکال مباحث هر درس شوم.
در دوران دبستان هم برنامهریزی میکردی؟ در دوران امتحانات چگونه درس میخواندی؟
برنامه کتبی نداشتم و برای امتحانات مدرسه آماده می شدم.
وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟
وقت من در این دوره برای مطالعه بیشتر شد و ارتباط هم با دوستان می گرفتم که روحیه رقابتی حفظ شود
در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟
ادبیات: فقط در سال دهم از کتاب فارسی جامع استفاده کردم، شیمی جامع (جلد آبی) سال آخر در نیمسال اول بیشتر استفاده کردم،ریاضی سه سطحی در سال یازدهم مطالعه کردم، فیزیک پایه (آبی) در سال آخر در دوران عید مطالعه کردم، شیمی سه سطحی برای سال یازدهم
کارنامه و سایت
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي کردید؟
ساعت 3 دریافت می کردم؛ در آزمون در آزمون های حضوری حواسم به تراز های درسی بود و غیرحضوری به درس های خودم توجه بیشتری داشتم.
هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟
هفته اول خودم درس ها را می خواندم و تست های آموزشی را میزدم و جنبه یادگیری را کامل کنم و هفته دوم بیشتر به تسلط آن با تمرین و تست توجّه داشتم.
شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟
به هر دو نقاط ضعف و قوت توجه داشتم ابتدا به نقادط قوت توجه می کردم که آنها را حفظ و حتی تقویت کنم و بعد نقاط ضعف را شناسایی می کردم تا زود تر جبران نمایم.
دفتر برنامه ریزی و روش مطالعه
ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟
سال دهم 6 ساعت ، سال یازدهم 7 الی 8 ساعت ، سال دوازدهم 9 الی 10 ساعت
میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟
فرق چندانی نداشت فقط منابع هم متنوع شده بوده که سعی می کردم در آن ایام بیشتر استفاده کنم
چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟
دروس عمومی: ادبیات هر روز تقریبا 5/1ساعت و بفیه درس ها را در طول هفته بر حسب نیاز برای آزمون بعدی می خواندم، در س اختصاصی زیست همه روز 2 تا 5/2 می خواندم؛در درس های دیگر بر اساس نتیجه آزمون قبلی برنامه را تنظیم می کردم.
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟
در درس ادبیات ابتدا وابسته به درس نامه نبودم فقط از تست دنبال می کردم که بعد با درسنامه خواندن نتیجه بهتری گرفتم و در درس شیمی هم بر همین منوال بود.
مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی
-آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟
به صورت کتبی نه، ولی برای خودم مشخص می کردم که درصد درس را به چه حدی برسانم
شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟
با روش بازیابی که سعی می کردم مشکلات درس را پیدا کنم و هنگام مطالعه بر روی آنها تمرکز کنم
آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟
بله بیشتر در حاشیه کتاب از برخی مطالب پیرامون اشکال؛ تصاویر و نمودار های کتاب
چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟
مطالعه ام در سال آخر زیاد شده بوده و هدفم کنکور بوده و تغییری در برنامه ایجاد نکردم
-بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟ کدام درسها در آزمونهای کانون نقطه قوت شما بودند؟
در درس زیست شناسی ابتدا کتاب درسی را می خواندم و دوره ی بعد دقیق تر می خواندم تا نکته ها را بیابم و در تست هم به نکات دیگری دست می یافتم و زبان نقطه قوت بود روش مطالعه اینکه به لغت و واژگان معنی مفاهیم توجه زیادی میکردم و از مثال ها در منابع کمک درسی استفاده کردم و در گرامر هم به نکات، بیشتر توجه می کردم.
در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟
در درس شیمی با مطالعه درسنامه و تمرین تست و درس ادبیات با استفاده از منابع کمک درسی
براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟
اخبار را دنبال نمی کردم و از فضای مجازی از اخبار های حاشیه ساز و حواس من را پرت می کرد، دوری می کردم.
روش های مدیریت زمان
برای آینده چه برنامهای دارید؟
دوست دارم که تخصص را هم دنبال کنم که تخصص قلب را بیشتر دوست دارم
قبل از دبستان پدر و مادر چه چیزهايي به شما یاد دادند؟
شمارش و نوشتن اعداد ، خواندن و نوشتن حروف الفبا ،شعر ، جمع و تفريق اعداد يك رقمي و ... خواندن و نوشتن و شمارش اعداد
پدر و مادرشما چقدر پي گير مسائل آموزشي شما بودند؟
بیشتر نقش حمایتی داشتند و کارهای مشاوره و انگیزشی را دنبال می کردند و خواهرم که رشته ارشد روانشناسی خوانده به من خیلی کمک کرده و مشاوره می داد
کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟
معلم زیست دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی آقای سیدی که خیلی با انگیزه درس می دادند هر چند همه معلمان مدرسه ما خیلی خوب و با انگیزه بودندمثل آقای توانا و شکوری .
برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟
برای درس عمومی از روش نقصانی استفاده کردم هر درس 15 دقیقه و اختصاصی: به علت دشواری سوالات ریاضی وقت بیشتری صرف شده که در درس های دیگر من تاثیر منفی گذاشت.
چگونه آرامش خود را در روز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟ چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟
در درس ریاضی سوالاتش چالشی بوده که باعث دلهره برای ادامه کارم شده هرچند تاثیر گذار بوده ولی سعی کردم کنترل کنم . در گروه زبان هم در تست های تخصصی زبان من برایم چالشی بوده که سوالات وقت گیر را در آخر جواب دادم.
روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟
ترتیب صفحات و دروس دفترچه را رعایت کردم ولی زمین شناسی را اصلا نزدم (گروه تجربی) و در کنکور زبان هم به ترتیب دفترچه سوال را رعایت کردم.
آیا اتفاق غیرمنتظرهای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟
یکی از مراقبان با حرف زدنشان نظم جلسه را برهم زده بود که باعث کاهش تمرکز من شده بود ، درس ریاضی هم مرا غافلگیر کرده بوده که سعی می کردم به تست هایی که مطمئن هستم درست است جواب بدهم ضمن اینکه مطمئن بودم برای همه سخت است.