قهرمان پیوستگی: محمد ساکتی- تراز 7291- یازدهم تجربی

ز پایه نهم وارد کانون شدم و اکنون چهار سال می‌باشد که کانونی هستم به دلیل داشتن برنامه و همینطور قبولی در آزمون نمونه دولتی و کنکور به پیشنهاد پدرم عضو کانون شدم خودم نیز خیلی علاقه داشتم که با دیگران

قهرمان پیوستگی: محمد ساکتی- تراز 7291- یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: محمد ساکتی          شهر: مراغه

رشته‌ تحصیلی:در سال 99-1400 یازدهم تجربی       میانگین تراز: 7291

تحصیلات پدر: ابتدایی                           شغل پدر:کشاورز

تحصیلات مادر: راهنمایی                       شغل مادر: خانه دار


محور اول: انواع آزمون‌های کانون

  •  1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید ؟ دلیل آن چه بود؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید یا پیشنهاد دیگران بود؟

  • از پایه نهم وارد کانون شدم و اکنون چهار سال می‌باشد که کانونی هستم به دلیل داشتن برنامه و همینطور قبولی در آزمون نمونه دولتی و کنکور به پیشنهاد پدرم عضو کانون شدم خودم نیز خیلی علاقه داشتم که با دیگران رقابت کنم و با بقیه خودم را محک بزنم.

  • 2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

  • همیشه از سال نهم تا به الان در هیچ آزمونی غیبت نکردنم و همه آزمون ها را با برنامه راهبردی که به نظرم خیلی برنامه خوبی میباشد شرکت کردم.  در آزمون های اصلی درصد ها برایم خیلی مهم هستند و از آزمون هدف گذاری که واقعا می‌توانم بگویم خیلی در تراز ها و درصدهای آزمون اصلی بنده تاثیر مثبت دارد و از آزمون مشاوره پارسال برای مقایسه خود با نفرات برتر سال گذشته استفاده می‌کنم

  • 3- آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟

  • خیر بنده هیچ وقت در آزمونهای کانون غیبتی نداشتم

  • 4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

  • شرایط کرونا و آنلاین بودن برای خود من خیلی خوب بود چون توانستم بیشتر از همیشه درس بخوانم و در درس خواندن پیشرفت داشته باشم. من همیشه صبح ساعت ۸ وارد سایت می شدم و در آزمون شرکت می‌کردم و مثل آزمون های حضوری برای خود ساعت تعیین می کردم و اتاق خودم را با شرایط آزمون مشابهت داده بودم و همیشه در پردازش اول قرار می گرفتم

  • 5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

  • برای من تراز و رتبه و درصد دیگران مهم نبود چون به نظر من انسان باید با خودش رقابت کند برای من مهم نبود که دیگران تقلب می کنند یا خیر چون همیشه با خودم می گفتم که اگر هم تقلب کنند به خودشان ظلم می کنند نه به من. اگر هم بدون تقلب از من رتبه بهتری آورده اند چون بیشتر تلاش کرده اند و من هم تلاشم را بیشتر از پیش می کردم

  • 6- آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

  • آزمون های هدف‌گذاری شاید بتوانم بگویم که واقعاً در درصد های اختصاصی من بسیار تأثیرگذار بودند چون همیشه در حد متوسط به بالا بودند و سوالات همیشه در سطح بالایی طرح می شدند و من همیشه در آزمون ها شرکت می کردم و باعث می شد که بفهمم در کدام دروس اختصاصی باید بیشتر کار بکنم

  •  7- آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

  • من همیشه در آزمون های تابستان شرکت می کردم و الان نیز در آزمون ها شرکت می کنم از سال دهم و تابستان آن سال برنامه تابستان را خیلی جدی گرفتم به نظرم تابستان باعث می‌شود که هم نگاهی به گذشته داشته باشیم و هم برای سال آینده یک نگاه و دید کلی داشته باشیم


  • 8- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

  • اولین باری که در آزمون های کانون شرکت کردم در سال نهم بود که ترازم ۵۲۰۰ بود دلیل پیشرفت من به نظرم زیاد مطالعه کردن و سخت‌کوشی و صبور بودن می‌باشد چون به نظرم انسان هر وقت چیزی را واقعا بخواهد و هر شب با عشق رسیدن به آن هدف بخوابد و تلاش  کند قطعاً به آن می رسد

  • 9- در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟

  • من هیچوقت خسته و نا امید نمی شدم چون هدف داشتم چون می‌دانستم که برای رسیدن به هدف سختی باید کشید من خیلی وقت ها خودم را به برنامه راهبردی می‌رساندم و اگر هم نتوانسته بودم خوب درس بخوانم در آزمون باز هم شرکت می کردم و اگر ترازم هم کم می شد ناراحت نمی‌شدم چون می‌دانستم که کمتر تلاش کرده بودم و تصمیم می گرفتم که دیگر هیچ وقت در درسهایم سستی نکنم

  • 10- وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردی ؟

  • وضعیت درسی من قبل از آزمون های کانون متوسط بود اما کانون با شکر خداوند باعث شد که من در درس هایم خیلی پیشرفت کنم

  •  11- برای رسیدن به تراز کنونی، چطوربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییری‌ای ایجاد کردی؟

  • برای رسیدن به تراز کنونی برنامه خودم را خیلی تغییر دادم و اولین کاری که کردم از سال دهم از دفتر برنامه ریزی کانون استفاده کردم و آن باعث شد که کارهایم را با برنامه انجام بدهم و ساعت مطالعه خودم را به ۱۰ تا ۱۴ ساعت برسانم

  •  12- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

  • برای پیشرفت از مشاوره و پشتیبانان بسیاری مشورت گرفته ام و خیلی ها به من کمک کردند مثل پشتیبانم آقای پردل که خیلی به من کمک کرده است

  •   13- چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون داری؟

  • از شرکت کردن در آزمون های کانون خیلی خاطره دارم اما خاطره خوبم آن زمانی بود که پدرم از ته دل گفت آفرین پسرم خیلی خوب پیشرفت کرده‌ای و اشک در چشمانش جاری شد این خاطره باعث شد که خیلی خیلی تلاشم را بیشتر کنم

  •  14- بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟

  • بعد از شرکت در آزمون های کانون درس خواندن در مدرسه هم خیلی برایم مهم شد و خیلی پیشرفت کردم و همیشه جزو نفرات برتر کلاس و مدرسه می شدم


محور دوم: برنامه راهبردی آزمون و  هماهنگی با مدرسه


  • 15-چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

  • برنامه مدرسه و برنامه راهبردی زیاد فرقی نداشت و اگر هم عقب می ماندیم سعی می‌کردم که آنها را به یکدیگر برسانم و خودم رو به برنامه‌ کانون می رساندم

  • 16- از کدام یک از کتاب های کانون استفاده کردی؟ مهم ترين ويژگي اين كتاب ها چه بود؟

  • من از کتاب‌های آبی و سه سطحی کانون استفاده می‌کردنم برای بعضی درسها سه سطحی ها که خیلی سوالاتش سخت تر بود و بعضی درسها که درس نامه نیاز داشت از کتاب آبی که تست هایش خیلی خوب بود استفاده می کردم

  • 17- وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

  • وقتی مدارس غیر حضوری شد برنامه ریزی برای درس خواندنم هیچ تغییر نکرد چون من فقط یک هدف داشتم و برایم حضوری و غیرحضوری فرق نمیکرد.


  • محور سوم: کارنامه: سایت کانون و جعبه ابزار کارنامه


  • 18- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟

  • از سایت کانون برای اشتباهاتم بیشتر استفاده می‌کردم و همینطور آموزش‌های دبیران که واقعا خیلی خوب بودند

  • 19- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

  • روز جمعه ساعت ۱۶ کارنامه را از سایت کانون می‌گرفتم و به درصد ها و تعداد غلط های درس‌های زیست – فارسی -  شیمی -  فیزیک و ریاضی بیشتر توجه می کردم و اگر درصد کمی می‌زدم اشتباهاتم را بررسی می کردم

  •  20- در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزني؟

  • در صفحه شخصی خودم بیشتر کارنامه اشتباهات و کارنامه سوال محور را بررسی می‌کنم و هر دو روز یکبار به صفحه شخصی خودم سر میزنم

  • 21-  شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟

  • در بررسی کارنامه آزمونها اول نگاهم به نقاط ضعف بود که آنها را بشناسم و برای آزمون بعدی آنها را بهتر بکنم و بعد از آزمون بعد از اینکه کارنامه ها را دیدم خودم سوالاتی که علامت زده بودم را دوباره بررسی می کردم

  • 22- در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیت و ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

  • سال دهم ترازم ۵۲۰۰ تا ۶۴۰۰ می‌شد اما در سال یازدهم که درس خواندن را جدی گرفتم ترازهایم  بین ۶۵۰۰ تا ۷۳۰۰ میشد و دلیل پیشرفتم این بود که خودم را باور کرده بودم که می توانم به تمام هدف هایم برسم.


  •  محور چهارم: دفتر برنامه ریزی و روش مطالعه


  • 23- ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ در آزمون های جمع بندی چقدر مطالعه داشتید؟ در روز چند درس را می خواندید؟

  • ساعت مطالعه من به طور میانگین در طول روز ۱۲ ساعت بود اما در آزمون های جمع بندی هر پروزه ساعت مطالعه را به نسبت قبل دو ساعت پایین‌تر آورده بودم چون نمی‌توانستم زیاد در فشار باشم.

  • برنامه من برای هر روز ۲ درس اختصاصی و یک درس عمومی بود

  • 24- ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

  • میزان ساعت مطالعه  ام در سال دهم به طور میانگین ۸ ساعت و در سال یازدهم به طور میانگین ۱۱ ساعت بود و اکنون در سال دوازدهم ۱۲ ساعت روزانه درس می‌خوانم

  • 25- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

  • در درس زیست که در سال دهم حدود ۱۰ درصد میزدم روش مطالعه خودم را تغییر دادم و الان حدود ۹۰ درصد جواب می‌دهم چون اول به سراغ کتاب درسی می‌روم و از روی آن دوبار می‌خوانم و بعد به شکل ها زیاد توجه می‌کنم و همه نکاتی که از متن فهمیدم را بر روی شکل ها برای خودم توضیح می‌دهم


محور پنجم : مهارتهای خودتنظیمی

  • 26- آیاخلاصه نویسی داشتید؟چه کمکی به شما می کرد؟

  • همیشه در هر درسی نکته برداری و خلاصه نویسی دارم اما بیشتر برای زیست و عربی این کار را انجام می دهم چون اگر نکته برداری و خلاصه نویسی داشته باشیم مجبوریم با دقت بیشتری درسها را بخوانیم

  • 27- کدام درس‌ها در آزمون‌های کانون نقطه‌ قوت شما بودند؟

  • نقاط قوت من در درس های زیست شناسی فارسی ریاضی عربی و دین و زندگی می باشد که معمولاً این درس ها را بالای ۹۰ درصد پاسخ میدهم

  • 28-  روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟

  • به نظرم روش مطالعه ای که من برای زیست دارم خیلی خوب می باشد و می تواند به بقیه دانش آموزان کمک کند . زیست را همه می گویند که یک درس حفظی هست اما به نظرم هیچ حفظی در زیست وجود ندارد فقط باید هنگام خواندن متن و تحلیل تصویر ها تمرکز لازم را داشت من در درس زیست شناسی همیشه به شکل ها خیلی توجه می‌کنم چون حافظه تصویری انسان خیلی قوی می باشد و همه تصویرهای زیست را سعی می کنم بلد باشم و هنگام تست زدن فقط تصویر ها جلوی چشمانم هستند

  • 29- الان که بيشتر اوقات در خانه هستی پدر و مادرت چقدر و چطور در درس‌ها به تو کمک می‌کنند؟

  • پدر و مادرم خیلی به من کمک می کردند و همیشه بهترین شرایط را برایم فراهم می‌آوردند و همیشه به من امید می‌دادند و تشویق می‌کردند

  •  30- قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردی؟

  • قویترین درس من زیست شناسی فارسی و ریاضی می باشند و برای زیست و ریاضی از کتاب آبی و برای فارسی از کتاب آبی و خیلی سبز استفاده می کنم

  • 31- نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما می شد ؟ تشویق ها و تحسین های دیگران چقدر سبب پیشرفت و در درس خواندن شما می شد ؟

  • برای من نظرات دیگران مهم نیست اما هر وقت که تشویق می کردند خیلی انرژی می‌گرفتم و زیاد تلاش می‌کردم تا نتایج بهتری را در زندگیم بگیرم