علیرضا کوه پیمای جهرمی از جهرم
دانش آموزان با شرکت در آزمونها، مباحث سوالخیز را می شناسند و آنها را بهتر میخوانند
شهر : جهرم
مدرسه ی دبستان : سلطانیان
سالهای حضور :ششم دبستان، هشتم و نهم و از یازدهم به مدت 5 سال
میانگین تراز : 7336
رتبه در کنکور : 6 منطقه 3 رشته ریاضی
رشتهی قبولی : مهندسی مکانیک صنعتی شریف
شغل پدر : آموزگار ابتدائی
شغل مادر : آموزگار ابتدائی
دلیل شما برای شرکت در آزمونها از دوره ی دبستان چه بود ؟
ما آزمون ورودی به دورهی متوسطهی اول داشتیم. البته در شهر ما جهرم مدرسهی تیزهوشان وجود نداشت فقط برای ورود به مدارس نمونه دولتی آزمون می دادیم. که من هم چون می خواستم در این مدارس پذیرفته شوم در آزمون ها شرکت کردم و قبول هم شدم.
چه کسی آزمونها را به شما معرفی کرد ؟
من دوستی دارم به اسم علی صداقت که دانشجوی پزشکی دانشگاه جهرم است. علی یکی از تاثیرگذارترین دوستان من در دوران کودکی بود که کمک کرد من انگیزه و علاقه ی بیشتری برای درس خواندن داشته باشم. او به من گفت که بیا برویم در آزمونها شرکت کنیم و با هم درس بخوانیم. خود علی خیلی درس خوان بود و همین موضوع به من کمک کرد که بهتر درس بخوانم و رشد کنم.
پس داشتن یک دوست درسخوان در دوران دبستان خیلی مهم است ؟
بله چون در دوران دبستان خیلی از دانش آموزان درس را جدی نمی گیرند چون درس ها به نظر ساده می آیند اما داشتن یک رقابت دوستانه خیلی موثر است.

آزمونها چگونه باعث موفقیت شما در آزمون ورودی شد ؟
انگیزه درس خواندن من رابیشتر کرد اینکه تلاش می کردم هر هفته ترازه و رتبهی بهتری کسب کنم. مدیریت زمان را به من یاد داد و سر جلسه مشکل کمبود زمان نداشتم. و از طرفی مهارتهای آزمون دادن را یاد گرفتم و توانستم سرجلسه آزمون ورودی بر خودم مسلط باشم.
تفاوت دانش آموزی که از دبستان در آزمون ها شرکت می کند با کشی که برای کنکور شرکت می کند چیست ؟
این کاملاً بستگی به خود شخص دارد مثلاً برای من خیلی موثر بود من اگر از کنکور می آمدم نتیجهای نمی گرفتم. ولی چون از دوران دبستان آمدم یادگیری برخی مهارتها به من کمک کرد برای کنکور آمادگی بهتری داشته باشم.
چه مهارتهای را از آزمونها اموختید ؟
من برای هر درس متوجه شدم که چه مباحثی دارای سوالات بیشتری هستند و ممکن است در آزمون یا امتحان از این مباحث سوال بیشتری بیاید. از طرفی با شرکت در یک جامعهی آماری بزرگ توانستم خودم را با دیگران مقایسه کنم و جایگاه واقعی خودم را بدانم. جامعهی آماری خیلی کمک کننده است چون شما با رقبای واقعی تان درس می خوانید.
دفتر برنامهریزی چه کمکی به رشد درسی دانش آموز می کند ؟
بهتر میتوانند درسها را مدیریت کنند. می دانند که باید سر زمان مشخصی درس بخوانند. کیفیت مطالعه خیلی بهتر می شود
دفتر برنامهریزی چگونه به افزایش کیفیت مطالعه کمک می کند ؟
مثلاً من انتظاری که از خودم داشتم را می نوشتم پس از آن، مقایسه می کردم ببینم به خواستهام رسیدهام یا نه. اگر نرسیده بودم بیشتر تلاش می کردم.
چقدر با برنامه راهبردی هماهنگ بودید ؟
در دوران دبستان معمولاً به برنامه می رسیدم و شاید چون گمانم بر این بود که آزمون ورودی کار سادهای است متوجه حساسیت برنامه نبودم. اما هر چه به پایههای بالاتر رسیدم متوجه شدم که رقابت دشوارتر است و باید با برنامه هماهنگ باشم و تحت هر شرایطی حتی اگر مدرسه به برنامه نمی رسید من خودم را به برنامه می رساندم و برایم اولویت بود.
چرا رشته ی ریاضی را انتخاب کردی ؟
قطعاً با توجه به شرایط فعلی، خانواده من هم علاقه داشتند که در رشته ی علوم تجربی درس بخوانم اما من خودم این رشته را دوست داشتم و تصمیم گرفتم آنها را هم متقاعد کنم که بهتر است ریاضی بخوانم.
به درس ریاضی علاقه داشتید ؟
بله این که درس ریاضی پر از مسئلههای جذاب بود، بکنواخت بود و صرفاً مثل درس های حفظ کردنی اطلاعات محدودی را به من نمی داد این درس را بیشتر دوست داشتم.
چرا رشتهی مهندسی مکانیک را انتخاب کردی ؟
وقتی برای انتخاب رشته زمان داشتم، چارت درسی هر رشته ی مهندسی را در دانشگاه دیدم و متوجه شدم در رشتهی مکانیک درسهائی مثل فیزیک، ترمودینامیک و .. وجود دارد که من به این درسها بیشتر علاقه دارم.
اگر در دوران کرونا دانش آموز بودید و مدرسهها به صورت غیرحضوری بود چگونه خودتان را مدیریت می کردید ؟
از نظر من درست است که الان وضعیت خوبی نیست و مشکل وجود دارد اما همیشه به خرف استادم فکر می کنم که می گویند : هر وقت امیدت را از دست دادی آن موقع است که مرده ای. چون هدف داشتم و برای رسیدن به آن هدف تلاش می کردم سعی می کردم حتی اگر خسته شوم یا عصبانی شوم خودم ر ا کنترل کنم تا از هدفم دور نشوم.
