یک روش تدریس برای آموزش تقریب زدن اعداد
دیروز یک جلسه داشتیم با دبیران خوب دوم دبستان. از چالشها و راههای برطرف کردن آنها صحبت شد. یکی از چالشها تقریب زدن در ریاضی بود.
یکی از معلم ها یک روش خوب را بیان کردند میگفتند:" من یک کوه رسم میکنم و عدد مورد نظر را در میانه کوه قرار میدهم.مثلا میخواهیم تقریب عدد27 را به دست بیاوریم.
عدد 27 در میانه کوه قرار میگیرد و عدد 20 را در بالای کوه و عدد 30 را در پایین کوه می نویسم.حالا میگویم اگر بخواهد به عدد 30 برسد باید چند گام به جلو برود و اگر بخواهد به عدد 20 برسد باید چند گام به عقب برگردد. هر کدام راه کمتری داشت، همان را انتخاب میکند.
و اما عدد 25 چون فاصله عدد با یکان 5 از مضرب ده قبلی و بعدی یکسان است عدد 25 ترجیح میدهد به سمت پایین برود که راحتتر است یعنی به سمت عدد 30 میرود و تقریب آن میشود عدد 30.
شما دبیران گرامی نیز روش تدریس خود در درسهای مختلف را بیان کنید.
