سلام خوش آمدید، لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چه رتبهای کسب کردید؟
فرنوش فخار هستم، در رشتهی انسانی رتبهی 4 کشور و 1 منطقهی 2 شدم.
خانم فخار روش مطالعهی شما در درس زبان چطوری بود؟
من در درس زبان اول خیلی ایراد داشتم و درصدم یادم است که از 50% بالاتر نمیرفتم و حدودا 5 الی 6 ماه درگیرش بودم و مدام تغییر روش میدادم و چیزی که برایم موثر بود این بود که هر شب خواندم یعنی مثلا هر شب نیم ساعت و اینکه فقط لغت خواندم یعنی غیر از آنکه لغتهای کتاب را مسلط شدم، لغات خارج از کتاب را هم خواندم و این باعث شد که بتوانم واقعا درصدم خیلی رشد کند.
...................................................
روش شما در درس ریاضی چطوری بود؟
درس ریاضی خودم اوایل در تستزنی ضعیف بودم کاری که کردم این بود که هر روز یک ساعت ثابت برایش در نظر گرفتم و فقط تستزنی و تمرین انجام دادم و بعد از حدود دوماه پیشرفتم خیلی زیاد شد.
...................................................
مثل اینکه شما از دفتر برنامهریزی و کتاب خودآموزی به سبک خودتان استفاده میکردید و به یک شخصیسازی رسیده بودید. خوشحال میشویم اگر این اطلاعات را در اختیار دانشآموزان هم قرار بدهید.
من از دفتر برنامهریزی خیلی جواب گرفتم آن هم دلیلش این بود که به نظر من مکتوب کردن کارها خیلی باعث پیشرفت میشود و این باعث میشد که من هر هفته بخواهم خودم را بهتر از قبل کنم و اینکه من غیر از ساعت مطالعاتیام دقیق تعداد تستهایم را مینوشتم و اینطوری میشد که هفته به هفته بهتر بشوم.
...................................................
کتاب زرد عمومی را کی تهیه کردید و روش استفادهتان چطور بود؟
من از تابستان سال کنکور که آمدم استفاده کردم و کتاب نسبتا خوبی بود این که همهی آزمونهای عمومی را بدهید باعث میشود هم مدیریت زمان خوبی در درسهای عمومی پیدا کنید هم واقعا تستزنی زیاد موثر است.
استفاده از کتاب زرد عمومی تاثیر محسوسی در افزایش درصدتان در درسی داشت؟
من بعد عید هم یک دوره که کار کردم فکر میکنم در درس زبان موثر بود.
شما چه زمانی زرد عمومی را تهیه کردید و به دیگران توصیه میکنید چه زمانی استفاده کنند؟
من خودم تابستان تهیه کردم ولی توصیهام به بعد از عید است که دانشآموزان کار کنند.
کتاب زرد عمومی چطوری در مدیریت زمان به شما کمک کرد؟
خوب با زمانهایی که تعیین میکرد، زمانهای نقصانی، ولی خوب چیزی که برای من مهم بود این بود که وقتی تعداد زیادی از آزمونها را حل میکنید کمکم سرعتتان در تست زدن بالا میرود.
...................................................
شما گویا از مطالب آقای قلمچی در جلسه نفرات برتر تهران در سایت استفاده میکردید. چه زمانی از این مطالب استفاده میکردید و برایتان چه فایدهای داشت؟
من هر هفته که این جلسات برگزار میشد میخواندم و در برنامهریزی بهتر و بحث انگیزشی برایم موثر بود.
...................................................
آزمونهایتان را چطوری تحلیل میکردید؟
روز آزمون تقریبا دو ساعت برای تحلیل آزمون زمان میگذاشتم. پاسخنامهی کل سوالات را میخواندم و اینکه سعی میکردم در طول هفته برنامهریزی کنم تا بیشتر غلطهای علمیام را بخوانم.
...................................................
از کدام کتابهای سهسطحی استفاده کردید؟
من تقریبا از همهی کتابهای سهسطحی استفاده کردم.
چه کسی این کتابها را به شما معرفی کرد؟
یکی از دوستانم.
آیا شما به تمام سوالات کتابهای سهسطحی جواب میدادید یا بسته به زمان یا سطحی که داشتید به طور مثال یک سطح را جواب میدادید و سطحهای دیگر را برای بعدا میگذاشتید؟
من به تمام سوالات جواب میدادم.
مهمترین فایدهی کتابهای سهسطحی برای شما چه بود؟
مهمترین فایدهاش به خاطر سوالهای سختش بود که داشت و من را به چالش میکشید.
شما چه دانشآموزانی را مخاطب کتابهای سهسطحی میدانید؟
دانشآموزانی که واقعا به رتبهی زیر 100 فکر میکنند.
شما در چه بازهی زمانی از این کتابها استفاده کردید؟
من خودم نزدیک عید سال کنکورم استفاده کردم.
دقیقا از کدام کتابهای سهسطحی استفاده کردید؟
ریاضی، روانشناسی و اقتصاد.
یک جمله در مورد کتاب سهسطحی ریاضی بفرمائید:
سخت ولی چالشی.
...................................................
از کدام کارنامهها از جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
من از کارنامهی اشتباهات و بازیابی استفاده میکردم.
نحوهی استفادهتان چطوری بود و برایتان چه فایدهای داشت؟
من در دوران جمعبندی بیشتر استفاده کردم. فایدهاش این بود که چون تعداد آزمونها خیلی زیاد بود واقعا فرصتش نبود که بروم و تکتک آزمونها را ببینم و برای همین، وقتی اشتباهات یک جا جمع شده بود خیلی به من کمک کرد.
...................................................
از اینکه در این گفتگو شرکت کردید از شما ممنونم.
تهیه و تنظیم
ناهید منجمی
