امیرمحمد فرزانه رتبه 2 کنکور95:‌تحلیل سوالات دیفرانسیل کنکور97

در زیر تحلیلی از امیر محمد فرزانه رتبه 2 کشور سال 95 کنکور ریاضی برای سوال‌های دیفرانسیل مشاهده می‌کنید

امیرمحمد فرزانه رتبه 2 کنکور95:‌تحلیل سوالات دیفرانسیل کنکور97

باسمه تعالی

تحلیل و کلید سوالات ریاضی پایه و دیفرانسیل کنکور سراسری سال ۱۳۹۷

امیرمحمد فرزانه

رتبه ۲ کشوری کنکور سراسری ۱۳۹۵

مسئول درس دیفرانسیل و ریاضی پایه گروه آزمون چهارم ریاضی قلم چی

۱۰۱ -

سوال از رسم نمودار توابع و توابع قدر مطلقی بود و برای سوال اول و سوالات از این تیپ نسبتا دشوار بود

۱۰۲ -

ترکیب بسیار خوب و در عین حال دشوار از مبحث دنباله های هندسی و لگاریتم و نمایی

۱۰۳ -

سوال از میحث لگاریتم و ترکیبی با مبحث معادله درجه ۲. در صورت تسلط به هر دو مبحث سوال نسبتا ساده ای بود.

۱۰۴ -

سوال از نمودار توابع مثلثاتی بود که ممکن است ظاهر آن کمی دشوار به نظر برسد اما سوال ساده ایست.

۱۰۵ -

سوال از فصل اول حسابان که تیپ سوال رایجی می باشد و کمی محاسبات و دقت نیاز دارد و سوال متوسطی به شمار می رود.

۱۰۶ -

سوال در واقع از بخش جبر توابع بود اما برای حل آن به مبحث مجانب ها و حد نیز نیاز بود لذا سوال دشواری به حساب می آید.

۱۰۷ -

با توجه به صعودی بودن هر دو تابع گزینه ۱ که با هم جمع شده اند، می توان یک به یک بودن آن را نتیجه گرفت. اما در صورت بررسی بقیه گزینه ها ممکن است کار زمان بر و دشوار شود.

۱۰۸ -

سوال دشوار از معادلات مثلثاتی که به دقت و حوصله زیاد احتیاج داشت.

۱۰۹ -

سوال از نسبت های مثلثاتی بود که تیپ رایجی بود و سوال آسانی به شمار می آمد.

۱۱۰ -

سوال حد مثلثاتی نسبتا دشوار که به کمی ساده سازی نیاز داشت.

۱۱۱ -

سوال از تعریف مشتق و همچنین مشتق یک طرفه و جز صحیح و قدر مطلق بود. خود سوال متوسط و بلکم آسان بود اما ترکیب مباحث زیاد ممکن بود موجب سخت به نر رسیدن آن شود.

۱۱۲ -

سوال از آهنگ تغییرات بود که ممکن بود پیدا کردن تابع مناسب دانش آموز دا به چالش بکشد و لذا سوال دشواری محسوب می شد.

۱۱۳ -

سوال دشوار بود اما تیپ بسیار رایجی از سوالات همگرایی دنباله ها بود و نمونه آن را بسیار در آزمون های کانون نیز دیده بودیم.

۱۱۴ -

سوال نسبتا آسان از همگرایی دنباله ها به عدد نپر

۱۱۵ -

سوال متوسط از پیوستگی یک طرفه و تیپ رایج سوال از این مبحث

۱۱۶ -

این سوال ممکن است در نگاه اول بسیار دشوار باشد، اما اگر دقت کنیم از توابعی تشکیل شده است که همگی پیوسته اند و بنابراین این تابع در تمام نقاط دامنه خود پیوسته است.

۱۱۷ -

این سوال از مبحث مشتق و کاربرد آن بود. ممکن بود صورت سوال کمی برای دانش آموزان گنگ باشد و منظور سوال که یافتن نقطه عطف است را نفهمند. همچنین سوال دامدار بود و اگر x نقطه مورد را می یافتیم، خود در گزینه ها بود در صورتی که در سوال شیب خط مماس مد نظر بوده است.

۱۱۸ -

این سوال دارای محاسبات بسیار زیاد از مبحث خط قائم بر نمودار بود که فهم آن ساده اما به جواب رسیدن آن مستلزم محاسبات طولانی بود لذا سوال دشواری به حساب می آید.

۱۱۹ -

سوال استاندارد و متوسط از مشتق ضمنی

۱۲۰ -

به نظر می آید که این سوال دارای اشتباه تایپی است و منظور از  در واقع  است و با این فرض جواب گزینه ۲ می باشد و در غیر این صورت سوال غلط است.

۱۲۱ -

این سوال از آهنگ تغییر سوال بسیار دشواری هم از نظر محاسبات و هم از نظر مفهوم بود.

۱۲۲ -

سوال از رسم نمودار توابع بود. عیب سوال کمی گنگ بودن نمودار داده شده بود و به نظر می آمد که اطلاعاتی کم است. اما با کمی دقت می توان به تابع  رسید که مقدار مینیمم نسبی خود را اختیار می کند 

۱۲۳-

سوال رایج در زمینه مقدار متوسط و دارای محاسبات انتگرالی توان دار متوسط

۱۲۴ -

از این نظرکه مبحث قضیه اساسی حساب دیفرانسیل و انتگرال که در داخل کتاب آمده به این صورت نیست و متغیر داخل انتگرال باید با x متفاوت باشد، مثلا t . ثانیا اگر آن را t نیز فرض کنیم، مقدار این مشتق از قانون لایبینیتز بدست می آید که از مباحث کتاب درسی کمی فراتر است.

جمع بندی نهایی :

سوالات را در مجموع می توان دشوار و نسبتا جدید ارزیابی کرد. وجود مشکلات تایپی و علمی که به آنها اشاره شد البته از ارزش این آزمون کمی کم می کند و ممکن است سر امتحان موجب استرس دانش آموزان شده باشد. همچنین جای خالی برخی نوع سوالات مثلا جمع جملات دنباله های حسابی یا هندسی دیده می شود.

مطالب مرتبط

Menu