گفتگو با سپیده بزرگی _ رتبه برتر کنکور 96

سپیده بزرگی رتبه 17 منطقه 2 در کنکور 96، در رشته‌ی زبان انگلیسی و رتبه 303 منطقه 2 در رشته علوم تجربی از شهر بابل است. او از کلاس چهارم دبستان و به مدت 9 سال دانش‌آموز...

گفتگو با سپیده بزرگی _ رتبه برتر کنکور 96

سپیده بزرگی رتبه 17 منطقه 2 در کنکور 96، در رشته‌ی زبان انگلیسی و رتبه 303 منطقه 2 در رشته علوم تجربی از شهر بابل است. او از کلاس چهارم دبستان و به مدت 9 سال دانش‌آموز آزمون‌های کانون بوده است و هم اکنون دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه ایران است. پدر سپیده مدیر امور مالی و مادرش دبیر شیمی است.

پدر ومادر شما در دوره‌ی دبستان چگوه در درس خواندن به شما کمک می‌کردند؟

پدر و مادرم همیشه و از همان ابتدا کنار من بودند و تا حد توان خود به من کمک کردند. مادرم در دوره‌ی قبل از دبستان به کمک بازی‌های شاد و مفرح به من خواندن و نوشتن را یاد می‌دادند. طوری که من می‌توانستم کتاب‌های داستان کوتاه را بخوانم و آن‌ها را بفهمم.

بزرگترین موفقیت شما در دوران دبستان چه بود؟

همیشه نمره‌هایم در مدرسه خوب بودند و در کانون هم ترازهای خوبی کسب می‌کردم. ولی قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در کلاس پنجم برای من موفقیت شیرینی بود که هنوز هم شیرینی آن را حس می‌کنم.

آیا در دوران دبستان با مفهوم «برنامه‌ریزی» آشنا بودید؟

من از کلاس اول تا سوم دبستان بدون برنامه‌ریزی درس می‌خواندم ولی زمانی که از کلاس چهارم وارد کانون شدم و شروع به آزمون دادن کردم، با برنامه خواندن را از مهمترین بخش‌های برنامه‌ی مطالعاتی من شد و تا کنکور هم تداوم داشت.

آیا در دوران دبستان هم فکر می‌کردید که در کنکور موفق شوید؟

بله، من از همان دوران دبستان به موفقیت در کنکور فکر می‌کردم و برایش برنامه داشتم. موفقیت در کنکور برای من دور از ذهن نبود و به نظرم اعتماد به نفس من در موفقیت من بی‌نقش نبود.

در دوره دبستان کدام کتاب‌های کانون به شما کمک بیشتری کردند؟

کتاب‌های تیزهوشان بنفش.

در دوران کنکور چطور؟

کتاب‌های اشتباهات متداول و کتاب‌های زرد.

در کانون چند نوع کارنامه داریم؟ شما از این کارنامه ها روی سایت کانون استفاده می‌کردید؟

بله و بین آن‌ها کارنامه پنج نوع درس فوق‌العاده بود و در حقیقت باعث می‌شد که در نقاط قوت خودم به ثبات برسم و سعی کنم نقاط ضعفم را برطرف کنم. هدفگذاری چند از 10 نیز یکی دیگر از ابزاری بود که باعث شد هدفگذاری من برای آزمون بعد خیلی منطقی و واقع‌بینانه باشد. در واقع هدفگذاری در کنار برنامه راهبردی، هفته‌ی مطالعاتی من را مشخص می‌کرد.

در طول 9 سال شرکت در آزمون‌ها چند بار غیبت داشتید؟

شاید به تعداد انگشتان یک دست که آن هم به دلیل مریضی و یا نبود شرایط سلامت جسمانی بود.

چرا در هر شرایطی در آزمون‌ها شرکت می‌کردید؟

چون غیبت باعث عقب افتادن در درس‌ها می‌شود که جبرانش خیلی سخت‌تر است.

آیا در زمان کنکور ورزش و تفریح هم داشتید؟

بله روزانه حدود 15 تا 20 دقیقه نرمش می‌کردم.

علاقمندی‌های شخصی شما چه چیزهایی هستند؟

من به کتاب‌های داستان خیلی علاقه دارم و در زمان کنکور هم در کنار درسم به آن می‌رسیدم. از طرفی تماشای فیلم‌های زبان اصلی هم دوست داشتم و همین موجب تقویت زبان انگلیسی من شد.

نظر شما در مورد استفاده‌ی مفید از دوران طلایی نوروز چیست؟

دانش‌آموزان غیرکنکوری می‌توانند از این دوران برای جمع‌بندی و جبران نیم‌سال اول استفاده کنند ولی من در این دوران به جمع‌بندی پایه پرداختم.

چقدر تأثیرگذار بود؟

این دوران می‌تواند به روند مطالعه شتاب بدهد.

برای برنامه‌ریزی کردن با چه کسانی مشورت می‌کردید؟

با پشتیبان و پدر و مادر

چطور شد رشته پزشکی را انتخاب کردید؟

این رشته و نوع درس‌های مرتبط با آن را دوست داشتم.

آیا تصوراتی که در مورد رشته پزشکی، قبل از ورود به دانشگاه داشتید با واقعیت این رشته یکی بود؟

فکر می‌کردم که درس‌های رشته پزشکی خیلی سخت باشد و چون علاقه‌ی ویژه‌ای به این رشته دارم با ورود به دانشگاه متوجه شیرینی این رشته شدم.

تأثیرگذارترین معلم دوره‌ی دبستان شما چه کسی بود؟

معلم اول دبستان خانم یزدانی.





یه عکس دست جمعی!!




جشن الفبا





Menu