گفتگو با رتبه 3 کنکور تجربی 95 : سهیل محمدی از شیراز را در ادامه مشاهده کنید.
لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چه رتبهای کسب کردید؟
سهیل محمدی هستم رتبهی 3 کشوری و رتبهی 1 منطقه 1 رشتهی تجربی کنکور 95. از چهارم و پنجم دبستان و سوم دبیرستان و پیشدانشگاهی در آزمونهای کانون شرکت کردم. درصدهایم در کنکور: شیمی 96.2
ادبیات و دینی و زبان 94.7، زمین هم 73.4.
مهمترین ویژگی شخصیت آموزشی خودتان را چه میدانید؟
با برنامه درس میخواندم و به برنامهی خودم پایبند بودم و سعی میکردم درگیر حاشیه نشوم.
چه طور شد که کانون را انتخاب کردید؟
در سالهای دبستان که از طرف مدرسه ثبتنام کردیم. سوم و پیش را هم بر اساس تجربهی دانشآموزان سال قبلی که گفته بودند از لحاظ آماری و بقیه جنبهها آزمونهای کانون بهتر است از آزمونها استفاده کردم.
برنامه راهبردی را قبل ثبتنام بررسی کردید؟
قبل ثبتنام نه ولی بعد ثبتنام مثلا اول تابستان که بودیم برنامهی راهبردی را تا دور هم میدیدم مثلا تا بهمن را تا برنامهی کلی خودم را داشته باشم.
برنامهی خودتان، مدرسه و برنامه راهبردی را چگونه هماهنگ و تلفیق میکردید؟
سعی میکردم در هفتهی اول به برنامهی مدرسه و معلمها بپردازم و هفتهی دوم را به برنامهی کانون اختصاص دهم.
اگر نتیجهی یک آزمون شما خوب نمیشد واکنش خودتان و پدر و مادرتان چطور بود؟
پدر و مادرم اصراری بر زیاد درس خواندن نداشتند در واقع میگفتند خیلی خودت را اذیت میکنی. خیلی نتیجهی بد که نمیگرفتم ولی اگر هم نتیجهام خوب نمیشد بیشتر سعی میکردم درستش کنم و داده و اطلاعاتی که کانون و کارنامهی کانون به ما میداد به من کمک میکرد تا با آن بتوانم برنامهریزی کنم.
منظور شما از داده چیست؟ آیا به سایت کانون مراجعه میکردید؟
منظورم کارنامههای کانون است. مثلا وقتی میبینیم در 3 آزمون یک درس مثلا شیمی را کم زدهایم وقتی به کارنامه مراجعه میکنیم متوجه میشویم مثلا معلم فیزیک دارد فشار زیادی وارد میکند و به شیمی کم توجهی کردهایم و آن را کم خوندهایم.
ممکن هم بود بگویید سوالهای کانون خوب نیست.
سوالهای کانون که مشخص است و وقتی میبینیم که رتبهی 1 فلان درصد زده است مشخص است خودت خراب کردهای.
از ویژگیهای آزمونهای کانون (سنجشی، آموزشی، برنامهای بودن) کدام بیشتر به شما کمک میکرد؟
من از سنجشی بودن آن خیلی استفاده کردم هم در برنامهریزی و هم با جامعه آماری بالای آن که ویژگی کانون است نسبت به موسسات دیگر.
شغل و تحصیلات پدر و مادر شما چیست؟
پدرم پزشک و مادرم دبیر آموزش و پرورش است.
تعامل آنها با شما چگونه بود؟
بیشتر سعی میکردند فشار را از روی من بردارند و یک محیط آرام در منزل برایم ایجاد کنند. پدرم میگفت رتبهی 100 منطقه هم کسب کنی کافی است.
شما تابستانها هم در آزمونها شرکت میکردید. آزمونهای تابستان برای شما چه فایدهای داشت؟
بنظرم آزمونهای تابستان، تجربهی خوبی قبل از رقابت اصلی است و اجازه نمیدهد دانشآموزان از درس جدا باشند بخاطر فاصلهای که از کنکور دارد و دانشآموزان را روی دور نگه میدارد و نمیگذارد ساعت مطالعه پایین بیاد و انگیزه را نگه میدارد.
شما گفتهاید که تعادلها را رعایت میکردید. در اینباره بیشتر توضیح میدهید؟
تعادل را درصدهایم هم نشان میدهد. برخی میگویند نقاط قوت را سعی کنید خیلی بالا ببرید و خیلی روی نقاط ضعفتان کار نکنید ولی من همیشه سعی میکردم همهی درسهایم را در یک حد نگه دارم و به نسبت ضریب هر درس را میخواندم و به ترتیب ضریب مخصوصا اختصاصیها را در جلسه پاسخ میدادم. اینطوری تعادل را رعایت میکردم تا درصدهایم خیلی بالا و پایین نشود.
