سه گرایش جداگانه برای رشته بازیسازی ایجاد شد
به گزارش مجله هنرستان به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای توسعهی
یک بازی رایانهای، ضروری است که سه تیم «تیم کارگردانی هنری»، «تیم
کارگردانی فنی» و «تیم طراحی بازی» با یکدیگر تعامل داشته باشند.
دانشگاه
علمی-کاربردی برای تربیت نیروهای کارآمد در هر یک از این سه تیم، سه گرایش
جداگانه برای رشتهی بازیسازی رایانهای ایجاد کرده است.
هدف کلی دورهی کاردانی ناپیوستهی بازیسازی رایانهای در دانشگاه جامع علمی-کاربردی
عبارت است از به وجود آوردن یک زیرساخت علمی واحد و هماهنگ که به واسطی آن،
مهارتهای فنی و هنری مورد نیاز برای توسعهی بازیهای رایانهای ایرانی
در یک «بستر مجتمع و یکپارچه» به دانشجویان متقاضی این رشته انتقال داده
شود.
هدف از «گرایش کارگردانی فنی»، تربیت کردن نیروهای
فنی (تکنسین) به منظور برنامهنویسی بازیها و انجام دادن مهندسی نرمافزار
بر روی طرحها است که این دوره در مدت چهار ترم تحصیلی و با 72 واحد درسی
ارایه خواهد شد.
قابلیت ها و توانمندهای عمومی
فارغالتحصیلان این دانشگاه در گزارشنویسی و مستندسازی فعالیتها، ارایه
گزارش نتایج کار و جریان فعالیتها (presentation)، قابلیت تعامل با سایر
اعضا در کار گروهی، قابلیت طبقهبندی نمودن اطلاعات کاری، رعایت اخلاق حرفهای و تنظیم رفتار سازمانی،تفکر نقادانه و اقتضایی و خلاقیت و نوآوری است.
توانایی
کار کردن با حداقل یک موتور آماده (UDK یا Unity)، توانایی طراحی زیرساخت
فنی بازی با استفاده از سکوی دادهشده در موتور آماده، توانایی تهیهی
خروجی و آشنایی کامل با بخشهای مختلف موتور، آشنایی کامل با توابع
استاندارد مرتبط با فیزیک موتور بازیساز، توانایی ایجاد و اضافه کردن
توابع جدید فیزیکی به موتور بازیساز و آشنایی کامل با بخشهای هوش مصنوعی
موتور بازیساز را میتوان از دیگر توانمندی فارغ التحصیلان در این دانشگاه
نام برد.
دانشجویان پس از
فارغالتحصیلی میتوانند در مشاغل برنامهنویس گرافیکی بازیها،تکنسین
طراح فیزیک بازیها،تکنسین طراح هوش مصنوعی بازیها،برنامهنویس واسطههای
کاربر (User Interfaces) متشکل از دو زیرواسط ،زیرواسط HUD (Heads-up
Display)، زیرواسط گرافیکی کاربر GUI (Graphical User Interface) و تکنسین
مهندسی نرمافزار در پروژههای بازیسازی ملی مشغول کار شوند.
نخستین مرکز دانشگاهی بازیسازی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در بهمنماه سال جاری آغاز به کار میکند.
