برنامه ریزی نوروزی با سه گام

پیشنهاداتی به منظور تسهیل در برنامه ریزی نوروزی ارائه می شود.

برنامه ریزی نوروزی با سه گام

موفقیت در آزمون های دوران طلایی نوروز از خواسته های دانش آموزان کانونی است و لازمه آن داشتن برنامه ای دقیق و حساب شده است. از آن جا که هر کس می بایست به فراخور شخصیت و سایر شرایط زندگی خود برنامه ای منحصر به فرد داشته باشد بهتر است یک چارچوب کلی برای برنامه ریزی در این فرصت طلایی تعیین شود و تصمیم گیری جزئیات به خود دانش آموزان واگذار گردد. در همین راستا سه هدف کلی که برنامه نوروز باید شرایط تحقق آنها را فراهم نماید ذکر میشود:

  • استفاده حداکثر از فرصت مطالعاتی نوروز  هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی: بهتر است دانش آموزان بررسی کنند که در 24 ساعت هر روز چند ساعت می توانند مطالعه داشته باشند و در این ساعات مطالعه تمرکز و کیفیت مطالعه و تحلیل مطالب آن ها چگونه است.

  • مطالعه دروس به صورتی باشد که بعد از هر 2 ساعت مطالعه، زمانی برای استراحت در نظر گرفته شود. هم چنین بعد از مطالعه هر درس اختصاصی یک درس عمومی مطالعه شود تا کارایی ذهنی تا پایان روز حفظ شود.

  • کمترین فاصله در نظر گرفته شده بین مطالعه یک درس و بازیابی (حل تمرین های تستی و تشریحی) دو روز در نظر گرفته شود. این گام کمک میکند که اولا دانش آموز اطمینان پیدا کند روش مطالعه درستی را انتخاب کرده است و دوما موجب می شود انچه مطالعه شده به حافظه میان مدت و بلند مدت سپرده شود. به منظور تست زنی و بازیابی مطالب منابع متنوعی شامل کتاب نوروز، کتابهای آبی و پرتکرار و دفترچه آزمون های گذشته در دسترس هستند.      

توجه مهم: در صورتی که در اولین روزهای مطالعه با این روش در فراخوانی مطالب در زمان تست زنی به مشکل برخوردید تا پایان نوروز با روش مطالعه اشتباه ادامه ندهید و ابتدا روش مطالعه خود را به کمک پشتیبان و مطالب بخش کلکسیون روش های مطالعه اصلاح نمایید تا تلاش شما اثر بخش باشد.

Menu