در پایان آزمونهای 8 و 22 اسفند تابلوی نوروز خدمت دوستان ارائه شد و توضیحاتی کامل برای توجیه دوستان داده شد. به جهت اگاهی از اهمیت این ابزار در تثبیت دستاوردهای آزمونها در دوران طلایی نوروز اهمیت هر قسمت بیان می شود:
دو ستون اول تابلوی نوروز از سمت راست مربوط به اهمیت کارنامه رنگی است و اینکه آیا هر دانش آموز عملکرد کیفی خود را از طریق صفحه شخصی بررسی کرده است یا خیر و می داند که در هر درسی و هر مبحثی چه وضعیتی دارد. این مورد از طریق رنگ امیزی و به کارگیری رنگ آبی برای درسها یا مباحث خیلی خوب، سبز برای مباحث خوب، زرد برای مباحث متوسط و قرمز برای مباحث ضعیف انجام میشود.
ستون سوم بارم بندی هر درس را به دانش آموز نشان می دهد و با استفاده از آن دانش آموز متوجه میشود که برای نمرات امتحان بررسی و تسلط به کدام مباحث اولویت دارد.
ستون چهارم صفحات و شماره آزمون یا سوالات مربوط به هر مبحث را در کتاب نوروز برای هر پایه و رشته نشان می دهد که با رجوع به آن بخش از کتاب نوروز دانش اموز می تواند آن مبحث را به خوبی مرور و بازیابی نماید.
ستون پنجم و ششم مربوط به کتابهای کار و ازمونهای کانون است که دانش آموز می بایست با توجه به تعداد سوالاتی که قصد دارد بررسی نماید این دو ستون را تکمیل نماید.
ستون هفتم و هشتم اهمیت قابل ملاحظه ای در برنامه ریزی برای دوران طلایی نوروز دارند و در بررسی پشتیبانان گرامی توجه بیشتر به این دو ستون معطوف می شود. دانش آموز باید با توجه به دفتر برنامه ریزی و میزان مطالعه ای که تا آزمون 10 بهمن داشته است و با توجه به کارنامه آزمون میزان ساعات مطالعه هر درس و چند تا از ده تای خود در آزمون را مکتوب نماید. در مرحله بعدی با توجه به توان مندی های خود هدف گذاری جامعی برای ساعات مطالعه در دوران نوروز داشته باشد و پیش بینی نماید که قصد دارد در آزمون های دوران طلایی نوروز چه تغییراتی در چند تا از ده تای خود به وجود آورد.
نکته مهمی که دانش آموزان باید توجه داشته باشند این است که اهداف معقول و منطقی انتخاب نمایند و به توصیه ای که در خاتمه تابلوی نوروز نگاشته شده است توجه نمایند.بنابراین بهتر است ابتدا برنامه ای برای حفظ و تثبیت دستاوردهای آزمون های گذشته داشته باشند و در اولویت دوم در یک یا دو درس برای افزایش چند تا از ده تا تلاش جدی بنمایند.
