نیمسال اول از سال تحصیلی به پایان رسید و در آغاز نیمسال دوم هستیم. دانشآموزان کنکوری در شروع نیمسال دوم، دو گروه هستند: عدهای تا به امروز از عملکرد خود راضی بوده و عدهای ناراضیاند.
توجه داشته باشید که هنوز به پایان کار نرسیدهایم و از این به بعد باید جدیتر ادامه دهید. نیمسال دوم برای هر دو گر.ه، مهم خواهد بود. افرادی شیرینی نیل به اهداف مطلوب خود را خواهند چشید که پیوسته در این مسیر باشند و پیوسته رو به جلو حرکت کنند.
نیمسال دوم بهانهی خوبی برای یک آغاز دیگر است. هر دو گروه باید به هوش باشند. نیمسال دوم مانند نیمهی دوم بازی فوتبال که نیمهی مربیان گفته میشود، باید مهندسی شود تا شاهد پیشرفت باشید. تفاوتی که آغاز نیمسال دوم با شروع سال تحصیلی دارد این است که در نیمسال دوم چند شاخص در اختیار دانشآموزان است. این شاخصها عبارتاند از کارنامهی مدرسه، کارنامهی آزمونهای کانون و دفتر برنامهریزی.
دانشآموزان در آغاز نیمسال دوم باید تحلیلگر باشند و با استفاده از این ابزارها وضعیت خود را مشخص کنند. دانشآموزان باید با خود صادق باشند و بدانند که در هر درسی چه وضعی دارند. آیا روش آنها درست بوده و پیشرفت داشتهاند یا روش خوبی نداشتهاند یا به درسی کمتوجهی کردهاند؟
با این کار ذهن دانشآموز شفاف میشود و میتواند بهخوبی برنامهریزی کند. مثلاً عدهای از دانشآموزان از کمتوجهی به درسهای عمومی صحبت میکنند و تصمیم میگیرند با تعیین استراتژی برای آنها، درسهای عمومی را نیز به صورت جدیتر بخوانند، کتاب زرد عمومی را کار کنند و... .
بنابراین برای دلسرد شدن خیلی زود است. هنوز امید بسیاری برای رسیدن به اهداف وجود دارد. فقط کافی است وضعیت خود را صادقانه تحلیل کنید و برنامهریزی خود را بر اساس این آن پایهریزی کنید.
