روشی برای تست‌زنی در دوران جمع‌بندی

برای مثال، در کتاب‌های تستی برای بحث مفعول مطلق شاید 50 تست آورده شود، ولی با کمی هوشمندی مشخص می­شود که همه‌ی سؤالات تکرار 8 نوع سؤال است.

روشی برای تست‌زنی در دوران جمع‌بندی

با توجه به اهمیت زمان و هم‌چنین نقش تعیین‌کننده‌‌ی تست‌زنی در موفقیت دانش‌آموزان کنکوری، هر دانش‌آموز باید در حین تست‌زنی بینشی فراتر از زدن یک تست داشته باشد و کل تست­های یک مبحث را در نظر بگیرد؛ زیرا با کمی تأمل مشخص می­شود که شاید تعداد سؤالات یک مبحث زیاد نباشد، ولی تیپ سؤالات حتماً کم‌تر است.

برای مثال، در کتاب‌های تستی برای بحث مفعول مطلق  شاید 50 تست آورده شود، ولی با کمی هوشمندی مشخص می­شود که همه‌ی سؤالات تکرار 8 نوع سؤال است.

به عبارت دیگر، اگر دانش‌آموز، بعد از زدن 50 تست، انواع آن را مشخص کند و برای هر نوع سؤال، یک تست انتخاب کرده و زیرش خط بکشد، در دوران جمع‌بندی خیلی راحت می‌تواند به جای 10 سؤال تکراری، به یک سؤالی که زیرش خط کشیده یا های‌لایت کرده، بسنده کند. این روش می‌تواند یکی از راهکارهای مدیریت زمان در دوران جمع‌بندی باشد. 

 

 

Menu