آزمون 6 مرداد از نظر دانش‌آموزان برتر ششم دبستان

.

آزمون 6 مرداد از نظر دانش‌آموزان برتر ششم  دبستان

نظرات دانش‌آموزان برتر ششم دبستان (در آزمون 6 مرداد)

دانش‌آموزان برتر ششم دبستان درباره‌ي آزمون 6 مرداد، چه گفتند؟

 

نام دانش‌آموز

شهر

نام پشتيبان

تراز آزمون

6 مرداد

رتبه‌ي آزمون

6 مرداد

سيّد سپهر بخشيان

ساري

مهدي خضري

6969

1

محمّد هجري

کرج

طيبه عربي

6969

1

فربد تقي زاده

زنجان

ميناسادات زماني

6969

1

 

جمع‌بندي نظرات:

کيفيّت سؤال‌ها خوب، ولي سطح سؤالات، ساده بوده است.

 

درس رياضي:

سؤالات، مشابه سؤالات امتحاني مدرسه و به‌راحتي قابل جواب دادن بوده است.

درس علوم:

براي حلّ سؤالات درس علوم، حل کردن «کتاب تابستان» بسيار مفيد بوده است.

درس بخوانيم و بنويسيم:

در اين درس، پاسخ‌ دادن به سؤال‌ها مستلزم فکر کردن روي همه‌ي گزينه‌ها بوده و همين امر، باعث جالب شدن آزمون شده است.

 

سؤال‌هاي جالب و جديد

 

از نظر دانش‌آموزان برتر، سؤال‌هاي جالب و جديد در آزمون 6 مرداد، کدام سؤال‌ها بودند؟

 

درس رياضي:

سؤال 11) معلّم شقايق يک عدد هفت رقمي را روي تخته مي‌نويسد. از يکان هزار آن 6 واحد کم مي‌کند. عدد نوشته شده چه تغييري مي‌کند؟

 (نام طرّاح:‌ «اسماعيل مسعودنيا»)

1) 6 واحد کم مي‌شود.                  2) 16 واحد کم مي‌شود.

3) 600 واحد کم مي‌شود.              4) 6000 واحد کم مي‌شود.

سؤال 14) اختلاف «کوچک‌ترين عدد چهاررقمي بخش‌پذير بر 9 و بزرگ‌ترين عدد سه رقمي بخش‌پذير بر 3» کدام است؟                                 )نام طرّاح:‌ «شهلا مخترع صنايع»)

1) 3                2) 5                        3) 9                        4) 6

سؤال 19) مجموع چهارعدد چهار رقمي متفاوت برابر 4444 شده است. بزرگ‌ترين عدد از بين اين چهار عدد، کدام گزينه مي‌تواند باشد؟

 )نام طرّاح:‌ «نفيسه قدري»)

1) 1444          2) 1441                  3) 2444                  4) 1442

 

درس علوم:

سؤال 21) علي مي‌خواهد از طريق آزمايش از گرم بودن چاي خود اطمينان پيدا کند، به غير از لمس کردن ليوان و چشيدن چه راه ديگري وجود دارد؟ 

  )نام طرّاح:‌ «معصومه ابراهيمي»)

1) وزن کردن چاي درون ليوان          2) اندازه‌گيري دماي چاي درون ليوان

3) استفاده از حسّ شنوايي           4) استفاده از حسّ بويايي

سؤال 22) محسن شب به در خانه‌ي خود رسيد. در حياط خانه باز بود. زماني‌ که چراغ را روشن کرد، متوجّه شد وسايل خانه به هم ريخته است. کمدها و کشوها به هم ريخته شده‌اند.  . . . محسن ورود دزد به خانه بود.

قرار دادن کدام گزينه، در جاي خالي مناسب است؟

  )نام طرّاح:‌ «معصومه ابراهيمي»)

1) آزمايش       2) پرسش               3) تفسير                 4) طبقه‌بندي

 

درس بخوانيم و بنويسيم:

سؤال 33) در عبارت زير چند کلمه‌ي «دو قسمتي معنادار» آمده است؟

  )نام طرّاح:‌ «نازنين اميدوار»)

«پيام‌گير، هواپيما، کوله‌بار، افسانه، گلزار، نادرست»

1) دو                                             2) چهار                  

3) يک                                             4) سه

سؤال 38) واژه‌‌هاي کدام گزينه، جملات زير را کامل مي‌کنند؟

 )نام طرّاح:‌ «بهزاد بوداقي»)

به کسي که مي‌خواهد درباره‌ي يک موضوع علمي مطالعه کند، . . . مي‌گويند.

گاهي در يک کار از نظر ديگران استفاده مي‌کنيم. به اين کار، . . . مي‌گويند.

1) پژوهشگر، مبادله                                                     2) پژوهشگر، مشاوره

3) دانشمند، مشاوره                                                    4) دانشمند، مبادله

 

آنا ودودی
نويسنده : آنا ودودی
Menu