آزمون 6 مرداد از نظر دانش‌آموزان برتر پنجم دبستان

.

آزمون 6 مرداد از نظر دانش‌آموزان برتر پنجم  دبستان

نظرات دانش‌آموزان برتر پنجم دبستان (در آزمون 6 مرداد)

دانش‌آموزان برتر پنجم دبستان، درباره‌ي آزمون 6 مرداد چه گفتند؟

 

نام دانش‌آموز

شهر

نام پشتيبان

تراز آزمون

6 مرداد

رتبه‌ي آزمون

6 مرداد

مبينا رضا زاده

استهبان

الهه مروج

7850

1

پاشا ابراهيمي

تهران

سميه آزاد گويان

7679

2

زهرا علي‌بابايي

ملاير

مريم غياثوند

7635

3

 

جمع‌بندي نظرات:

در مقطع پنجم دبستان، برخي از سؤالات، مشابه کتاب درسي و آزمون‌هاي مدرسه و تعدادي از سؤالات نيز با شيوه‌هاي جديد مطرح شده بودند که به‌نظر دانش‌آموزان، متفاوت بودن تيپ سؤالات، جالي بوده است.

 

درس رياضي:

در اين درس، سطح سؤالات ساده بوده، ولي نحوه‌ي پرسيدن سؤال‌ها مفهومي‌تر از مدرسه بوده است.

 

درس علوم:

در درس علوم، تنوّع سؤالات در مبحث «مقدمه» خيلي خوب بوده است.

درس بخوانيم و بنويسيم:

سؤال‌هاي قسمت «نگاه به آينده» دشوار بوده است؛ به‌ويژه براي دانش‌آموزاني که در تابستان، به کلاس نمي‌روند.

 

سؤال‌هاي جالب و جديد

 

از نظر دانش‌آموزان برتر، سؤال‌هاي جالب و جديد در آزمون 6 مرداد، کدام سؤال‌ها بودند؟

 

درس رياضي:

سؤال 3) اگر يکان حاصل از ضرب کردن دو عدد زوج متوالي را بنويسيد؛ به چه اعدادي خواهيد رسيد؟                                                                                                    (نام طرّاح:‌ «مليحه حسين‌زاده»)

1) 0، 2 و 4                                    2) 2، 4 و 8             

3) 0، 6 و 8                                    4) 0، 4 و 8

سؤال 5) فاصله‌ي خانه تا مدرسه‌ي نيلوفر، 530 متر است. نيلوفر صبح زود از خانه به طرف مدرسه حرکت کرد. در پنج دقيقه‌ي اوّل، 100 متر و در پنج دقيقه‌ي دوم، 30 متر بيش‌تر از دو برابر مسافت طي شده در پنج دقيقه‌ي اوّل، در پنج دقيقه‌ي سوم، 80 متر کم‌تر از مسافت طي شده در پنج دقيقه‌ي دوم راه پيمود. او چند متر ديگر بايد برود تا به مدرسه برسد؟

                                                                                                              (نام طرّاح:‌ «علي‌اکبر رحماني‌فرد»)

1) 30                                            2) 50                     

3) 150                                          4) 230

 

درس علوم:

سؤال 13) پشت و روي برگ‌ها از سلول‌هاي . . . تشکيل شده است.

                                                                                                              (نام طرّاح:‌ «گلزار فرهادي»)

1) دايره‌اي شکل و بي‌شکل           2) مستطيل شکل و بي‌شکل

3) نازک و پهن                                 4) بي‌شکل و باريک

سؤال 20) معلّم يک سنگ معدني را به آرش نشان داد. آرش پس از مدّتي گفت: «اين سنگ، بي‌بو، شفّاف و بي‌رنگ است.» او از کدام مهارت خود، استفاده کرده است؟

                                                                                                              (نام طرّاح:‌ «رستگار رحماني‌تنها»)

1) مشاهده                                    2) طرح پرسش       

3) يادداشت کردن                                                         4)  فرضيه‌ سازي

 

درس بخوانيم و بنويسيم:

سؤال 26) در کدام گزينه، معني «گرفت» بامعني آن در جمله‌ي زير، يک‌سان است؟

                                                                                                              (نام طرّاح:‌ «مليحه حسين‌زاده»)

«مينا، دفتر را از دوستش گرفت.»

1) صندوقچه را زير بغل گرفت.         2) دلش گرفت و گريه کرد.

3) حميد ساک را از پدربزرگ گرفت.   4) اتومبيل بعد از تصادف آتش گرفت.

سؤال 28) کدام گزينه، هم مفهوم جمله­ي زير است؟                                (نام طرّاح:‌ «محمّد توراني»)

«دل کندن از دلبستگي‌ها دشوار است.»

1) تو گفتي مهربان‌تر از خدا نيست/ دمي از بندگان خود جدا نيست

2) به من آهسته مادر گفت: «فرزند!/ خدا را در دل خود جوي يک چند

3) مانند دست است/ هر خانواده/ هر کس يک انگشت در خانواده

4) کسي که با کسي دل داد و دل بست/ به آسوني نمي‌تونه کشه دست

سؤال 30) بين کلمات (گرفت- کردم- مي‌گشتيم- مي­کردم- برگشتم) به کدام واژه براي تکميل عبارت زير، نياز نداريم؟                                                                           (نام طرّاح:‌ «حميد‌رضا توانا»)

«من، با برادرم، واليبال بازي . . .  که ناگهان، دستم درد  . . . و به خانه. . . و جريان را براي پدرم تعريف . . .  .»  

1) مي‌گشتيم                                 2) کردم                  

3) مي­کردم                                   4) برگشتم

 

آنا ودودی
نويسنده : آنا ودودی
Menu