منظور از عمق کانونی بودن، میزان استفادهی مؤثر از ابزارهای کانون برای دستیابی به پیشرفت درسی دانشآموران است. شاخصهای 5گانهی عمق کانونی بودن شامل موارد زیر است:
1- انتخاب کتاب به عنوان اولین گام برنامهریزی
2- برنامهی راهبردی بهترین ابزار برای مشخص کردن مسیر مطالعه
3- دفتر برنامهریزی به عنوان مهمترین عنصر نشان دادن کمیت و کیفیت مطالعه
4- کتاب خودآموزی که با تهیه و تکمیل آن اولویت و اهمیت مطالب برای مطالعه مشخص میشود.
5- جدول جمعبندی هدفگذاری که ابزاری است که به کمک آن میتوان تشخیص داد که دانشآموز در هر درس چند واحد با همترازهای خود متفاوت است.
