در اين مقاله عمق کانونی بودن دانشآموزان در 5 آیتم بررسی
میشود.
توجه به این 5 مورد باعث پیشرفت تحصیلی و در نتیجه تأثیر مثبت کتابهای کمکآموزشی و آزمونها خواهد شد. به عبارتی وقتی پیشرفت تحصیلی حاصل شود یعنی تلاش و مطالعهی شما به نتیجه رسیده است که این باعث افزایش انگیزه میشود که خود این انگیزه به همراه کشف روشهای موفق موجب پیشرفتهای آتی خواهد بود.
من نیز روز آزمون با تهیه و توزیع پرسشنامهای در راستای بررسی عمق کانونی بودن داوطلبان به نتایج درخور توجهی رسیدم که چند مورد را در این مقاله میخوانید.
ü داوطلب سوم تجربی، میانگین تراز 5903:
1. حدوداً 30 درصد از کتابهایم از کتابهای کانون است.
2. من دفتر برنامهریزیام را همیشه و به طور کامل مینویسم.
3. در کتاب خودآموزی بعد از هر آزمون سؤالهایی که پاسخ ندادهام، سؤالهایی که اشتباه پاسخ دادهام و سؤالات مهم را مینویسم.
4. سال قبل با جدول جمعبندی هدفگذاری آشنا شدم و از آن استفاده کردم و امسال نیز از این آزمون به بعد استفاده خواهم کرد.
5. در طول سال با دو برنامه پیش میروم: یکی برنامهی مدرسه و دیگری برنامهی کانون که معمولاً هماهنگ هستند.
ü داوطلب چهارم ریاضی، میانگین تراز 6331:
1. تعدادی از کتابهایم مربوط به انتشارات کانون است.
2. دفتر برنامهریزیام همیشه منظم و کامل است.
3. من از کتاب خودآموزی استفاده میکنم. هر سؤالی که به نظرم مهم بیاید در آن مینویسم. علاوه بر سؤالات بررسیشدهی آزمون، از کتابهایی که آنها را مطالعه میکنم سؤالات مهم را در آن مینویسم (همراه با نکات آموزشی آن سؤال).
4. به تازگی با جدول جمعبندی هدفگذاری آشنا شدهام و از آزمون 26 مهر آن را پر خواهم کرد.
5. فقط با برنامهی کانون پیش خواهم رفت و سعی میکنم در هیچ آزمونی غیبت نداشته باشم.
