نام ونامخانوادگی: مبینا دیناروند
پایه:دهم تجربی
نام شهرواستان:استان ایلام،شهرستان آبدانان
شغل و تحصیلات پدر:شغل آزاد و تحصیلات ابتدایی
َشغل و تحصیلات مادر:شغل آزاد و تحصیلات ابتدایی
میانگین تراز:۶۰۶۹
سال های حضور درکانون:۱سال چندآزمون شرکت کرده است؟ ۵آزمون
هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
هدف اصلی من از شرکت در آزمونهای قلمچی، آمادگی واقعی برای کنکور است. این آزمونهای منظم به من کمک میکنند وضعیت تحصیلی خود را بسنجم، نقاط ضعف را شناسایی کنم و با شرایط شبیهسازیشده کنکور آشنا شوم. کارنامههای تحلیلی قلمچی هم راهنمای خوبی برای برنامهریزی مطالعاتی من است.
مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟
مهمترین دستاورد من در مهرماه، ثبات در مطالعه و پایبندی به برنامهریزی بود. توانستم پس از تعطیلات تابستان، به سرعت نظم درسی ایجاد کنم و با تلاش روزانه و منظم، پیشرفت خود را در آزمونها مشاهده کنم. دلیل این موفقیت، تعهد به برنامه و پیگیری مستمر بود
آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
تا حد امکان حضوری شرکت میکنم. دلیل اصلی من شبیهسازی فضای واقعی کنکور است. شرکت حضوری به من کمک میکند مدیریت زمان، کنترل استرس و تمرکز در جلسهی آزمون را بهتر تمرین کنم. همچنین، جدا شدن از فضای خانه و حضور در محیطی جدیتر، بازدهی من را افزایش میدهد.
شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟ حضوری یا در صفحه شخصی؟
من کارنامه را پس از پایان آزمون در صفحه شخصی دریافت و بررسی میکنم. تحلیل سریع نتایج در همان روز آزمون، به من کمک میکند اشکالاتم را فراموش نکنم و برنامه ریزی برای هفته آینده را دقیقتر شروع کنم.
برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامهریزی میکنید؟
برنامهریزی من دو بخش دارد: کوتاهمدت و بلندمدت. پس از تحلیل کارنامه، یک برنامه هفتگی واقعبینانه مینویسم که روی رفع دقیق نقاط ضعف همان آزمون متمرکز است. در عین حال، یک برنامه کلی دارم که هدف نهایی من در آزمونهای بعدی را مشخص میکند تا پیشرفتم تدریجی و مستمر باشد
روش مطالعه موفق شمادرکدام درس است؟توضیح دهید
برای همه درسها، یک برنامه کلی چرخهای دارم که در آن موفق عمل میکنم: به عنوان مثال برای درس زیست شناسی ابتدا برای هر جلسه مطالعه هدف مشخص میکنم. سپس درس را از منبع اصلی میخوانم و همزمان نکات کلیدی را یادداشت میکنم. بعد از آن، با حل تمرین و تست، مطلب را در عمل محک میزنم.
باتوجه به اهمیت امتحانات ومعدل چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
برنامه من برای امتحانات مدرسه، تلفیق برنامه راهبردی کانون با منابع درسی مدرسه است. در هفتههای نزدیک به امتحان، اولویت اصلی را به مرور و تسلط بر مباحث امتحانی میدهم و سعی میکنم هماهنگی کامل بین برنامه آزمونهای آزمایشی و امتحانات مدرسه ایجاد کنم. برای این کار، از دفتر برنامهریزی استفاده میکنم تا زمانبندی دقیقی برای هر دو داشته باشم.
مطابق برنامه راهبردی حرکت میکنید؟چگونه برای دوهفته برنامه ریزی میکنید؟
بله، منابع و برنامه راهبردی کانون را مبنای اصلی کارم قرار میدهم. برای برنامهریزی دو هفته، ابتدا اهداف کلی را از برنامه راهبردی استخراج میکنم. سپس آن را به وظایف هفتگی و روزانه تقسیم میکنم. هر شب، برنامه فردا را در دفتر برنامهریزی دقیقتر مینویسم و سعی میکنم انعطاف لازم را برای جبران عقبافتادگیها یا اتفاقات پیشبینی نشده در نظر بگیرم.
ازکدام کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ازهریک چه استفاده ای میکنید؟
من به طور منظم از دو کارنامه اصلی استفاده میکنم: · کارنامه تحلیل آزمون: برای بررسی نوع اشتباهات (بیدقتی، وقت کم آوردن، مفهومی) و محاسبه درصد پیشرفت در هر درس. · کارنامه مبحثی: برای شناسایی ضعیفترین مباحث در هر درس و اولویتبندی آنها برای مطالعه در دو هفته آینده. این کارنامههانقشه راه عملی برای بهبود مستمر به من میدهند.
دفتربرنامه ریزی دارید؟تکمیل دفترچه کمکی به شما میکند؟
بله، من به صورت روزانه دفتر برنامهریزی را تکمیل میکنم. این دفتر چند کمک کلیدی به من میکند: اول، باعث میشود در قبال زمانی که میگذرانم مسئولیتپذیر باشم. دوم، با ثبت ساعت مطالعه هر درس، نقاط کور و ضعف برنامهریزیام را میبینم. سوم، مرور هفتگی آن به من تصویر روشنی از روند تلاشم میدهد و انگیزهام را حفظ میکند.
تحلیل آزمون را درچه روزی انجام می دهید؟روش شمابرای تحلیل چگونه است؟
تحلیل آزمون را در یک روز ثابت و مشخص (معمولاً همان روز آزمون یا فردای آن) انجام میدهم تا مطالب فراموش نشوند. روش من به این صورت است: 1. ابتدا سؤالات غلط و نزده را بدون نگاه کردن به پاسخنامه، دوباره حل میکنم. 2. سپس با مراجعه به پاسخنامه، دلیل واقعی اشتباه (عدم تسلط، بیدقتی، کمبود وقت) را در کنار هر سؤال یادداشت میکنم. 3. در نهایت، لیستی از مباحث نیازمند مرور فوری را استخراج کرده و در برنامه دو هفته آینده قرار میدهم.
