گفتگو با علی بخشایی قهرمان مهروآبان یازدهم انسانی از سمنان

تحلیل برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سعی می‌کنم در اولین فرصت پس از دیدن نتیجه آزمون به آن بپردازم. برای تحلیل اول جواب‌های درست را مشخص می‌کنم بعد به اشتباهاتی که داشتم می‌پردازم.

گفتگو با علی بخشایی قهرمان مهروآبان یازدهم انسانی از سمنان

نام و نام خانوادگی: علی بخشایی

پایه تحصلی: یازدهم انسانی 

نام مدرسه: دبیرستان نمونه دولتی محمد رسول الله

نام شهر و استان: سمنان

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد مهندسی برق، دبیر

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی مهندسی عمران، بازنشسته دانشگاه

میانگین تراز: 5400

معدل: 19

سال‌های حضور در کانون: اولین سال

چند آزمون شرکت کرده است: 5 آزمون

مصاحبه‌گر: سیدجلال حسینی

 

علت و هدف اصل شما از حضور در آزمون ها از پایه یازدهم چه بود؟ تا به اینجای کار، تا چه میزان به این هدف دست یافته‌اید؟

هدف اصلی من از شرکت در آزمون ها در سال یازدهم این است که مطالب سال یازدهم را کامل یاد بگیرم تا با سنگینی مطالب در طول ۳ سال مواجه نشوم.

 

به طور کلی چند ساعت در روز مطالعه دارید و معمولا چه میزان از آن را به تست زنی اختصاص می دهید؟

در طول روز های هفته میانگین ۴ ساعت و در طول روز های تعطیل تا ۶ ساعت هم مطالعه می کنم و ۴ روز از روزهای هفته را به تست زنی می پردازم.

 

بزرگترین دستاورد مطالعاتی شما که توانسته‌اید به کمک آزمون‌ها به آن دست پیدا کنید، چه بوده؟

ریزبینی و نکته یابی در مطالب کتاب برای من از مهم ترین دستاورد ها بوده و توانسته ام تا حدودی با تست های مربوط به دروس آشنا شوم.

 

یک نقطه قوت ارزشمند عملکردتان از نظر خودتان را بیان کنید و بگویید برای حفظ و ارتقای این نقطه قوت چه برنامه ای دارید؟

نقطه قوت من در درس هایی است که نیاز به حفظ کردن دارند و تست زنی را برای ارتقای این نقطه قوت انتخاب کردم.

 

یک نقطه ضعف مهم در عملکرد خود را نیز بیان کنید. برنامه شما برای رفع آن چیست؟

نقطه ضعف من در دروس تحلیلی مانند ریاضی است و برنامه ام برای رفع آن کلاس های تقویتی است تا از طریق تسلط بر مباحث به صورت تشریحی و سپس تستی بتوانم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم. همچنین روش هایی که در کتاب های تست ذکر شده را برای تست زنی استقاده می کنم.

 

چقدر به تعادل میان فاز تشریحی و تستی معتقدید؟ برای ایجاد و حفظ این تعادل چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

ابتدا به یادگیری مطالب به صورت تشریحی می پردازم سپس با تست زنی نکات مربوط به درس را در کتاب مشخص می کنم.

 

به نظر شما چرا برخی دانش آموزان حتی با گذشت چندین آزمون، باز هم پیشرفت نمی کنند؟

به نظرم تحلیل نکردن آزمون و تکرار اشتباهات گذشته و تلاش نکردن برای شکار سوالات ساده در آمون از دلایل آن باشد.

 

تا چه میزان به تحلیل آزمون مقید و متعهدید؟ چگونه آزمون را تحلیل می کنید؟

تحلیل برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سعی می کنم در اولین فرصت پس از دیدن نتیجه آزمون به آن بپردازم. برای تحلیل اول جواب های درست را مشخص می کنم بعد به اشتباهاتی که داشتم می پردازم.

Menu