نام و نام خانوادگی: امید آدیم
پایه نام شهر و استان : شهرستان بهار استان همدان
شغل و تحصیلات مادر:استاد دانشگاه هستند
شغل و تحصیلات پدر: فوت شده است
میانگین تراز :5972
سالهای حضور در کانون:1 سال
چند آزمون شرکت کرده است:9 آزمون
مصاحبه گر: علیرضا آئینی
هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
هدف اصلی از شرکت در آزمونهای کانون، قبولی در آزمون تیزهوشان و ارتقای سطح علمی است. با شرکت در این آزمونها میتوانم مهارتهای تحلیلی خود را بهبود دهم، سرعت پاسخدهی را افزایش دهم و با ساختار سؤالات نمونه آشنا شوم تا در امتحانات مدرسه و در آینده عملکرد بهتری داشته باشم.
مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چیست؟
دستاوردهای من عبارتاند از آشنایی بیشتر با نوع سؤالات تیزهوشان، بهبود توانایی حل مسئله و کاهش دشواری سؤالهایی که قبلاً برایم چالشبرانگیز بود. دلیل موفقیت را میتوان به استمرار در مطالعه کتابهای کانون و منابع تکمیلی، مرور منظم و عدم تعلل در یادگیری مطالب جدید نسبت داد.
در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
در آزمونها به صورت حضوری شرکت میکنم زیرا تمرکزم در محیط حضوری بالاتر است و در آزمون آنلاین ممکن است با تقسیم حواس مواجه شوم. حضور فیزیکی همچنین به من انگیزه و نظم بیشتری برای تمرکز میدهد.
شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
کارنامه را از طریق صفحه شخصی و معمولاً دو تا سه ساعت بعد از آزمون در دسترس میبینم و آن را بررسی میکنم تا نکات قوت و نقاط ضعف را شناسایی کنم.
برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامهریزی میکنید؟
سوالاتی که غلط یا پاسخ نادرست دادهام را در سه روز مانده به آزمون بعدی مرور میکنم و از پاسخنامه، توضیحات و نکات کلیدی یادداشت میکنم. کتابهای کانون و منابع مکمل را هر روز میخوانم تا دامنه لغت، مفاهیم و تکنیکهای حل مسئله را تقویت کنم.

روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید؟
در دو درس ریاضی و علوم تمرکز بیشتری دارم؛ زیرا مطالب این دو درس با سؤالات آزمون تیزهوشان همپوشانی زیادی دارد و با تمرین مداوم و حل تمرینهای مختلف، مفاهیم را به خوبی در ذهنم جای میدهد.
با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامهریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
چون برخی سؤالات کانون سطح بالاتری از سوالات مدرسه دارند، برای مدرسه هم به اندازه کافی آماده میشوم. هر روز حدود 8 صفحه از کتب درسی و منابع تکمیلی را میخوانم و مشقهای روزانه را انجام میدهم تا تعادل میان درسها حفظ شود.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟
روزانه مقداری از کتابها میخوانم و در هفته دوم، سوالات کانون را از سهشنبه تا پنجشنبه رفع اشکال میکنم. مدل مطالعهام این است که بهطور مثال دو صفحه از کتابها را حل میکنم، نیمساعت استراحت میکنم و دوباره همان روند را تا رسیدن به مقدار برنامهریزیشده دنبال میکنم.
کدام کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ از هریک چه استفادهای میکنید؟
از کارنامه اصلی استفاده میکنم تا رتبه و تراز روز آزمون را ببیند. به محض آپلود کارنامه در صفحه شخصی آن را دانلود کرده و نمرات و تراز را بررسی میکنم تا نقاط ضعف و قوت را مجدداً ارزیابی کنم.
از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده میکنید؟
سه کتاب تخصصی تیزهوشان شامل هوش کلامی، هوش غیرکلامی و سرعت و دقت.
دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
با توجه به بازخورد دریافتی از آزمون قبلی، از این به بعد دفتر برنامهریزی را به شکل جدی دنبال میکنم و آن را جزء روال مطالعاتی خود میگذارم تا بهبود مستمر حاصل شود.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
معمولاً سهشنبه تا پنجشنبه را برای تحلیل اختصاص میدهم و سوالات غلط را جمعبندی میکنم تا در مدت سه روز، رفع اشکال انجام شود و برای درسهای مدرسه و آزمونهای بعدی آماده شوم.
