گفت و گو با محمدرضا مرادی یازدهم انسانی؛قهرمان پیوستگی

در این مقاله گفت و و می‌کنیم با محمدرضا مرادی یازدهم انسانی؛قهرمان پیوستگی

گفت و گو با محمدرضا مرادی یازدهم انسانی؛قهرمان پیوستگی

نام  و نام خانوادگی: محمد رضا مرادی 

پایه: یازدهم انسانی 

نام شهر و استان: قهدریجان ، اصفهان 

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار،فوق دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: کارگر،دیپلم

میانگین تراز: ۶۶۶۲

سال‌های حضور در کانون: ۵سال

تعداد آزمون‌ها: ۱۰۵

مصاحبه‌گر: امیرحسین محمدی

 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

من می خواهم رتبه برتر کنکور شوم و از زحماتی که آقای قلم چی در این مدت کشیده اند تشکر کنم چون دانش آموز بورسیه هستم و توانایی مالی مساعدی ندارم و آقای قلم چی من را بورسیه کرد می خواهم با رتبه برتر شدن نتیجه زحمت ایشان و خانواده خودم را جبران کنم و در آینده فردی موفق باشم.


 مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم سال اول چه بوده است؟

 استفاده از برنامه راهبردی و شرکت در آزمون ها و آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال و استفاده از کتاب های کانون و کلاس های پیشرفت درسی . برای من که دانش آموز بورسیه هستم و توانایی مالی نامساعدی دارم این کلاس ها و کد های خرید کتاب های کانون واقعا در پیشرفت و موفقیت من نقش داشت و من از آقای قلم چی نهایت تشکر را می کنم که به فکر ما دانش آموزان هم هست خیلی ممنون.


پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می‌کنید؟

برنامه ریزی را عهده خودم گذاشته و نکته کلیدی در برنامه ریزی من این است که برای مطالعه زمان نمی گذارم من می گویم امروز باید درس چهارم جامعه شناسی را متوجه شوم و تست های آن را بزنم و این کار را انجام می‌دهم برای من مهم نیست که تفهیم این درس ۱ ساعت طول می‌کشد یا ۳ ساعت من باید درس را متوجه شوم برای امتحانات و در این مدت زمان استراحت ندارم و سعی می کنم وقت تلف شده نداشته باشم وقتی هم تمام شد یک استراحت کم و دوباره شروع به مطالعه یک کتاب دیگر می کنم نکته مهم این است که نباید گفت من امروز یک ساعت روان شناسی می‌خوانم یک ساعت جامعه شناسی و.‌.... چون ممکن است شما یک ساعت زمان بگذارید ولی درس تفهیم نشود و متوجه نشوید و فقط مطالب را حفظ کرده باشید و بار دیگر مجبور شوید همین زمان را بزارید برای حفظ کردن مجدد و در کل مطلب را یاد نمی‌گیرید من به شما پیشنهاد می دهم که در برنامه ریزی های خود بگوید من امروز یک درس از جامعه شناسی را متوجه و تست های کتاب جامع را حل می کنم و بعد می روم سراغ برنامه بعدی حال این درس ۱ ساعت طول بکشد یا ۳ ساعت بیشتر.


روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟توضیح دهید.

من درس های روان شناسی و جامعه شناسی و تاریخ و جغرافیا را راحت تر از هر درسی در امتحان ها و ازمون ها جواب می دهم و این هم بخاطر این است که هم پیش خوانی می کنم و هم در کلاس های پیشرفت درسی کانون شرکت می کنم و هم از روی کتاب های جامع می‌خوانم و هم تست کار می کنم بر روی مطالب مسلط هستم و می‌توانم به راحتی در این درس ها درصد بالای ۸۵ بیاورم و در اکثر ازمون های درصد ۱۰۰.


 با توجه به اهمیت امتحانات و معدل،چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

با خواندن تمام مطالب کتاب از جمله فعالیت ها و بیشتر بدانیم ها سعی می‌کنم مطالب کتاب ها کاملا متوجه شوم نه اینکه حفظ کنم و در صورت نیاز در مورد بعضی مباحث فیلم اموزشی یا تحقیق می‌کنم . 

برای همین مطالب را فرا می‌گیرم و نیازی به حفظ کردن مطالب ندارم و همچنین با حل تست های فراوان می‌توانم مطالب را درک و در ذهن فرا بگیرم و برای امتحان های نهایی آماده هر گونه سوالی باشم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟

بله حتما؛من سعی می‌کنم هر روز مباحث فردا که در مدرسه داریم را مطالعه و پیش خوانی کنم و تست و سوال حل کنم و در کلاس های پیشرفت درسی شرکت کنم. و برنامه راهبردی هم مطالعه می‌کنم و مباحث آن را با تحلیل آزمون و تست و ازمون های هدف گذاری تطابق می‌دهم و همگی را سعی می‌کنم انجام بدهم در کل بعد از دو هفته اگر برنامه به طور کامل انجام نشد روز چهارشنبه بعدا ظهر و پنج شنبه به طور کامل سعی می‌کنم انجام دهم و مباحث را برای ازمون جمعه مطالعه کرده باشم.

گفت و گو با محمدرضا مرادی یازدهم انسانی؛قهرمان پیوستگی

 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟روش شما برای تحلیل چگونه است؟

من تحلیل آزمون را بعد از آزمون در طی حدود یک هفته انجام می‌دهم و قبل از تحلیل هم یک بار مبحث آن درس را مطالعه می‌کنم و بعد تحلیل می‌کنم و اشتباه ها و نکات مهم را در خود کتاب علامت می‌زنم که در موقع امتحان های نهایی و آزمون های بعدی به این نکته ها توجه کامل داشته و برای کنکور مباحث مسئله خیز و مهم را علامت زده باشم و متوجه باشم و هفته دوم مباحث تکمیلی ازمون و بیشتر روی تست تمرکز می‌کنم و در پایان هفته در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت کرده و خودم را مَحَک می‌زنم و نکاتی که از چشم من مخفی مانده و آن را نخوانده ام را متوجه بشوم.


با توجه به عملکرد و نتایج نیمسال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیمسال دوم ایجاد خواهید کرد؟

من مصمم هستم که برای نیم سال دوم کامل مباحث را مسلط شوم و آماده برای امتحان های نهایی شده و همچنین برنامه ریزی را برای مرور مباحث سال دهم انجام داده و تست زدن در مورد مباحث دهم و یازدهم و در تابستان هم شروع به فراگیری مطالب می کنم نیم سال اول دوازدهم و جمع بندی تمام دورس کنکوری سال های دهم و یازدهم را تکمیل کرده و حل کردن کتاب تابستان و کتاب های جامع دروس اختصاصی انجام می دهم.


از کدام کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟از هر یک چه استفاده ای می کنید؟

من  بیشتر از جعبه ابزار های کارنامه استفاده می‌کنم واقعا کاربردی است چون به من اجازه تحلیل و تفسیر متفاوت از آزمون را می‌دهد و از هر جنبه کمک می کند برای مثال برای مقایسه پیشرفت و نطقه های ضعف و .... کمک می کند و شما متوجه می‌شوید که برای آزمون بعدی چطور بوجه بندی کنید در کنار برنامه در کنار برنامه راهبردی آزمون ها.


از کدام منابع آموزشی کانون استفاده می کنید؟آیا منابع شما نیاز به تغییر و بازبینی(مهندسی مجدد منابع)دارد؟چرا؟

بله؛ من در این سال هایی که در کانون بودم از منابع آموزشی( کلاس های پیشرفت درسی کانون)و کتاب های آموزشی( کتاب های جامع،آبی ، سه سطحی ، اول )کانون استفاده کرده ام.

 کتاب جامع برای شروع مناسب بود و جزوات خوبی دارد و تست های نسبتاً آسانی دارد ولی کتاب های آبی و سه سطحی سطح تست های آن واقعا خوب و چالش برانگیز هست؛ولی در کل کتاب های کانون واقعا کامل و جامع و با برنامه راهبردی و ازمون های کانون هماهنگ است.

Menu