گفت و گو با علی بهدادفر قهرمانان تابستان از اراک

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون این است که مسیر یادگیری‌ام را به‌صورت علمی و منظم پیش ببرم.

گفت و گو با  علی بهدادفر  قهرمانان تابستان از اراک

نام و نام خانوادگی:علی بهدادفر

پایه:دوم ابتدایی

نام شهر و استان: شهر اراک- استان مرکزی

شغل و تحصیلات مادر:دبیر آموزش و پرورش- کارشناسی ارشد معماری

شغل و تحصیلات پدر: وکیل دادگستری- کارشناسی ارشد حقوق

میانگین تراز:6029

سال‌های حضور در کانون: 4ماه

چند آزمون شرکت کرده است:7

مصاحبه گر: زینب زندیه

 

 

هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون این است که مسیر یادگیری‌ام را به‌صورت علمی و منظم پیش ببرم. این آزمون‌ها کمک می‌کنند سطح یادگیری‌ام در هر درس را بررسی کنم، سرعت تست‌زنی‌ام بهتر شود و با الگوی سؤالات استاندارد آشنا باشم. با این ارزیابی دقیق، می‌توانم نقاط ضعفم را به موقع برطرف کنم و برای امتحانات مدرسه و آزمون‌های مهم آماده‌تر باشم.


مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟

بزرگ‌ترین دستاورد من در ماه مهر این بود که توانستم بین مدرسه، تکالیف و برنامه راهبردی تعادل ایجاد کنم. همچنین عادت کردم که هر درس را همان روز مرور کنم و اجازه ندهم درس‌ها انباشته شوند. این نظم تازه باعث شد پیشرفتم در آزمون‌ها قابل‌مشاهده باشد.

  

در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

 ترجیح من شرکت در آزمون‌ها به‌صورت حضوری است. چون محیط آزمون حضوری فضای جدی‌تری دارد و باعث می‌شود بدون حواس‌پرتی تمرکز کنم. همچنین شرایط آزمون واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و باعث می‌شود مدیریت زمان و آرامشم در امتحانات مدرسه بهتر شود.

 

شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

من بیشتر کارنامه را از صفحه شخصی دریافت می‌کنم. چون در صفحه شخصی می‌توانم جزییات بیشتری مثل نمودار پیشرفت، درصد هر درس و مقایسه با ترازهای قبلی را ببینم. این اطلاعات برای تحلیل آزمون خیلی مفیدتر هستند.

 

برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

بعد از هر آزمون، ابتدا نقاط ضعفم را مشخص می‌کنم و طبق برنامه راهبردی دوباره آن مباحث را مرور می‌کنم. موضوعات آزمون بعدی را به‌صورت روزانه تقسیم می‌کنم تا فرصت کافی برای تمرین، مرور و حل تست داشته باشم. دو روز پایانی را هم به جمع‌بندی و رفع اشکال اختصاص می‌دهم.

 

روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

بهترین روش مطالعه من در درس ریاضی است. ابتدا مفهوم را با مثال یاد می‌گیرم، سپس نمونه‌سؤال حل می‌کنم و در مرحله بعد سراغ تست‌های ترکیبی می‌روم. این روند باعث می‌شود هم درک کنم و هم توانایی حل مسئله‌ام تقویت شود. اگر اشکالی داشته باشم سریع آن را در همان روز برطرف می‌کنم.

 

 

با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

بعد از هر جلسه مدرسه، همان روز درس‌ها را مرور می‌کنم تا در زمان امتحانات نیاز به درس‌خواندن سنگین نداشته باشم. نزدیک امتحانات، هر درس را فصل‌به‌فصل خلاصه می‌کنم و نمونه‌سؤال‌های سال‌های قبل را حل می‌کنم. همچنین برای درس‌هایی که حجم بیشتری دارند، برنامه مرور چندمرحله‌ای می‌گذارم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، برنامه راهبردی را دقیق رعایت می‌کنم. ابتدا موضوعات آزمون دو هفته آینده را بررسی می‌کنم، سپس آنها را بین روزها تقسیم می‌کنم تا بتوانم مرورهای چندباره داشته باشم. آخر هر هفته هم یک روز را به رفع اشکال اختصاص می‌دهم تا مباحث تثبیت شوند.

 

از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می کنید؟

من از چند بخش اصلی استفاده می‌کنم: کارنامه درس‌به‌درس: برای فهمیدن اینکه در هر درس چقدر رشد داشته‌ام. کارنامه اشتباهات: برای اینکه بدانم چرا غلط زده‌ام و چطور باید برطرفش کنم. نمودار پیشرفت: برای اینکه روند مطالعاتی خودم را ببینم و اگر افتی داشتم سریع اصلاحش کنم. این ابزارها کمک می‌کنند مطالعه‌ام هدفمند و منظم باشد.

 

از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟ 

کتاب های پرتکرار دروس علوم، ریاضی، فارسی.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم و هر روز آن را تکمیل می‌کنم. این دفتر کمک می‌کند بدانم در هر روز چه میزان مطالعه داشته‌ام، چه درس‌هایی را باید مرور کنم و کدام کارها پشت گوش افتاده‌اند. همین نظم باعث افزایش یادگیری و کاهش استرس می‌شود.

  

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟ 

معمولاً یک روز بعد از آزمون تحلیل را انجام می‌دهم. ابتدا سؤالات غلط و نزده را مشخص می‌کنم، سپس علت هر اشتباه را بررسی می‌کنم؛ اگر مربوط به ناآگاهی باشد دوباره درس را مطالعه می‌کنم و اگر بی‌دقتی باشد روی دقت و مدیریت زمان کار می‌کنم. در پایان از همان مباحث چند سؤال مشابه حل می‌کنم تا موضوع کاملاً تثبیت شود.

 


 

 

Menu